Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Spillere, kamper, overganger etc.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Corrales »

Gullerud wrote:
Til dels enig i noe men alle juniorer har enda et år på nakken, vi har hentet inn spillere som vi vet holder toppnivå i 2.div og dumpet de som underpresterte.
Her synes jeg du legger godvilja bra til. Man må medregne at Sjølstad og Ajeti blir borte (disse presterte absolutt akseptabelt), samt at Idris i det minste hadde enkeltkamper som var bra. Og hvilke spillere vet vi holder toppnivå i 2.div? Personlig kjenner jeg bare godt til Semou og Jagne - og jeg holder ingen av de som enorme oppgraderinger i forhold til hvem som forsvinner (Idris/Sjølstad og Ajeti). Yabre og Rønning har vist bra takter på dette nivået før, men synes det er vanskelig å vite hvorvidt de vil prestere eller ei. Det er mange usikkerhetsmomenter med dagens spillerstall.

Drømmen hadde vært om PVM kunne hentes hjem for eksterne midler som en slags spillende assistentrener ellerno. Men skjønner dessverre at dette virker totalt urealistisk pdd. Hvis jeg likevel skal peke på noe positivt - så virker det som både satsningen på juniorer samt tilgangen på talenter er langt bedre nå enn hva tilfellet var for 3 til 4 år siden. Om 1-2 år kan man forvente at mange av disse ungutta har utviklet seg bra og at man følgelig vil kunne bygge en godt fundament med lokale spillere i bunn som sammen med en del eksterne forsterkninger vil kunne bli et bra lag.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Corrales »

Ajeti spiller treningskamper for andre 2.div lag? Jeg regner med Ham Kam faktisk har gitt han et kontraktsforslag??


anonymous1918
Site Admin
Posts: 368
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by anonymous1918 »

HamKam har nok ikke gitt Ajeti noe kontraktsforslag. Som jeg har forstått så var laget veldig delt inn i grupper i garderoben i fjor. Ajeti var sentral der. Det er ikke bra for laget totalt sett og jeg støtter Kenta i avgjørelsen dersom det er grunnen. Forøvrig så virker både Franck Semou og Yabre som veldig bra folk. Begge kommuniserer på norsk også. Bra for spillergruppa!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Quadrophenia »

Laget sålangt, om Hagen signerer:
image.jpg
image.jpg (159.68 KiB) Viewed 14732 times
Trengs en ving for å få dobbel dekning på alle plasser, men begynner å se ut som noe.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kimpi
Posts: 42
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:14 pm
Been thanked: 1 time

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by kimpi »

Vi kommer til å HERJE! :D


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by rusk »

Med Hagen inn, så antar jeg stallen er komplett. Forsvaret ser etter mitt syn fortsatt faretruende tynt ut, men ellers skal vel dette være bra til 2.div å være. Gjenstår å se hvor bra. Det er ikke så rent få spørsmålstegn....

Både Rønning, Marius Hagen og Mbamba har lange skadeopphold bak seg og i alle fall de to første er forventet å være nøkkelspillere for oss i år. Det gjør meg litt betenkt. Og stallen er fremdeles veldig ung. Av de 21 som er klare, så er vel 11(?) spillere under 20 år. Jeg liker at det er masse spennende, lokale spillere, men det er jammen meg bra press på de og. De imponerte meg stort i fjor, så jeg håper det fortsetter.

Det blir også spennende å se kvaliteten på spillerne inn vs spillerne ut, dvs:
Inn: Yabre, Semou, Marius Hagen, Rønning, Jagne
Ut: Kristoffer Hagen, Oviasu, Haidar, Idriz, Sjølstad, Ajeti

Jeg tror nok at for utenforstående så ser vi neppe styrket ut.....

Uansett; i fjor kunne man "forsvare" å misse opprykket med at man kom svært skjevt ut med lagbyggingen og at KIL var usedvanlig sterke. I år er alt annet enn opprykk en fiasko!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Quadrophenia »

Jeg tipper det kommer inn 1 spiller til. Håper det blir en forsvarsspiller. Tar gjerne en ving også, men tipper det bare blir én. Utifra kampen mot FFK ser ihvertfall Semou ut som en klar forsterkning i forhold til Idris. Mye mer tempo i spillet sitt og en bra fot. Yabre virker også som en langt bedre stopper enn Hagen. Men offensivt er det spørsmålstegn rundt vingene og spissplass. Man bør ha en spiss på 15+ mål for å rykke opp. Om dette blir Jagne eller Blaka er usikkert.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Corrales »

Etter mitt syn bør det hentes en spiss til. Selv om man skal spille med kun en spiss i utgangspunktet bør man ha minst tre gode spisser tilgjengelig. Da har man større muligheter til å endre formasjon ved skader og lignende. Selv om Blaka er en spennende spiller så vil en potensiell skade på Jagne være katastrofalt for opprykksambisjonene. Blaka har etter mitt syn langt i fra kvaliteter nok til å være det eneste alternativet til Jagne. Spesielt synlig er dette i form av at han har en spisskompetanse i form av bakromstrussel, men er nokså begrenset på andre områder. Man trenger derfor en spiss til som vil være en kvalitetspiller på dette nivået. Tar da forøvrig utgangspunkt i at Rønning er tiltenkt en plass bak spissen.

Idris og Semou er svært forskjellige spillere. Semou har som du sier en god fot, og har et langt bedre overblikk og teknisk repertoar. Han har likevel ikke i nærheten av den samme løpsmotoren som Idriz og var ofte blant de siste i Dala på ulike løpstester. På et topplag i 2.div er det nok likevel mer behov for en ballsikker midtbanesjef enn en overambisiøs ballvinner.
Last edited by Corrales on Sat Feb 06, 2016 9:33 pm, edited 1 time in total.


saeth
Posts: 14
Joined: Sat Jan 23, 2016 11:46 am

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by saeth »

Noen som har peiling på hvor lenge Sollie er ute med skade og når han eventuelt er klar for å spille treningskamper?
Forøvrig så er jeg enig i at det ser litt tynt ut på topp. En lengre skade på Jagne vil kunne spolere mye for oss. Blaka overrasket meg stort i fjor og forhåpentligvis har han tatt enda noen steg i vinter. Men mot et godt organisert forsvar hvor vi blir nektet bakrom tror jeg Blaka vil slite som enslig spiss.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Quadrophenia »

saeth wrote:Noen som har peiling på hvor lenge Sollie er ute med skade og når han eventuelt er klar for å spille treningskamper?
Forøvrig så er jeg enig i at det ser litt tynt ut på topp. En lengre skade på Jagne vil kunne spolere mye for oss. Blaka overrasket meg stort i fjor og forhåpentligvis har han tatt enda noen steg i vinter. Men mot et godt organisert forsvar hvor vi blir nektet bakrom tror jeg Blaka vil slite som enslig spiss.
Satt ved siden av Sollie på treningskampen mot FFK (starstrucked!) og da spurte Ingelstad hvor lenge han var ute og da svarte han: "eitt par vækka".

Håper på en spiss inn sjæl, gjerne en som er god i mellomrommet som også kan bekle den offensive midtbaneplassen. Det jeg så av kampen i dag viste at Leliuga ikke helt har overblikket eller arbeidskapasiteten til å spille der.

Willy Zamble har jo prøvespilt og trent med klubben et par uker, men slår meg som en altfor lik type som Blaka, bare litt mindre spennende.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply