Overganger vinter 2016/2017

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 89 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Nå har jeg fått litt flere opplysninger om Hagens avgang og det virker som det stemmer det Knappen sier i artikkelen. Isåfall støtter jeg klubben fullt ut i hvordan de løste der her. Ganske unødvendig av Hagen å gå ut i avisa med det her. Han burde heller tatt det internt, men han var vel frustrert over både dette og at han ble vraket før sesongen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 200
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Gjendineggen »

Bare jeg som synes det er merkelig at spillerne har ferie i hele desember?

Mens konkurrentene våre har "slappe" treninger, hvor de blant annet tester ut prøvespillere, så benytter ikke vi oss av den muligheten. Ser ingen fordeler med å utsette dette til januar/februar, da dette er måneder hvor spillernes fysikk skal trenes opp igjen, og det rent fotballfaglige sånn sett blir litt nedprioritert. I tillegg er vi da allerede på etterskudd hvis vi skal teste ut spillere så sent.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 89 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote:Bare jeg som synes det er merkelig at spillerne har ferie i hele desember?

Mens konkurrentene våre har "slappe" treninger, hvor de blant annet tester ut prøvespillere, så benytter ikke vi oss av den muligheten. Ser ingen fordeler med å utsette dette til januar/februar, da dette er måneder hvor spillernes fysikk skal trenes opp igjen, og det rent fotballfaglige sånn sett blir litt nedprioritert. I tillegg er vi da allerede på etterskudd hvis vi skal teste ut spillere så sent.
Nei, ikke bare du. Veldig lang ferie, noe som tilsier at spillerne skal bedrive endel egentrening. Er usikker på om alle har treningsiveren til dette. Men det skal sies at Knappens lag tidligere har vært godt trent og man så jo i løpet av sesongen av kapasiteten til laget steg betraktelig. Knappen og co. har vel en plan med dette. Prøvespillere er jeg ikke så bekymret for. Vil tro at selvom det er en oppkjøringsperiode spiller man endel ball uansett så man får et bilde av om de passer inn. I tillegg tror jeg det kartlegges og prates med eventuelle nye spillere selvom spillerstallen har ferie.

Jeg begynner dog å bekymre meg litt for at ikke flere har signert nye kontrakter. Bratberg Lund, Ødegård, Rise, Jevne Hagen og Solbakken ser jeg gjerne nyheter om før jul. Nå er Hagen, Dahle og Jagne bekreftet ferdig så det må gjerne komme noen nye fjes før oppkjøringen settes igang for fullt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 758
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by GSP »

Emil Holst på vei til Dala. Sannsynligvis ny kontrakt med Kamma og utleie til Sveum. Må vel kunne sies å være en vinn-vinn-vinn-situasjon, der både HamKam, Emil Holst og Brumunddal får noe ut av det. Jakten på ny førstekeeper fortsetter.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 89 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

GSP wrote:Emil Holst på vei til Dala. Sannsynligvis ny kontrakt med Kamma og utleie til Sveum. Må vel kunne sies å være en vinn-vinn-vinn-situasjon, der både HamKam, Emil Holst og Brumunddal får noe ut av det. Jakten på ny førstekeeper fortsetter.
Om det er til vår fordel vet vi først når vi vet hvilken keeper vi får, men det kan bli bra ja. Pavel Londak er vel ferdig i Rbk. Gammal, me kanskje lysten på en siste utfordring..?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 263
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Heis »

Jeg håper da for all del at dette ikke skjer før Kamma eventuelt har sin løsning spikret. Men dersom løsningen i Kamma blir noe der Holst ikke er forespeilet en plass i startoppstillingen, vil dette bare være bra.


GSP
Posts: 758
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by GSP »

I følge en bruker på vgd.no skal Truls J. Hagen ha trent med LSK i starten av denne uka her. Vet ikke hvor mye som ligger i det, men kanskje på tide å få ut finger'n og få skrevet kontrakt med de spillerne man vil ha med videre!?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 89 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

GSP wrote:I følge en bruker på vgd.no skal Truls J. Hagen ha trent med LSK i starten av denne uka her. Vet ikke hvor mye som ligger i det, men kanskje på tide å få ut finger'n og få skrevet kontrakt med de spillerne man vil ha med videre!?
Det tviler jeg på er sant, de har akkurat signert Melgavis. Men Hagen har vært sent ute med alle kontraktforlengelser de siste årene så det er ikke umulig han sonderer litt. Men han er absolutt ikke god nok for Tippeligaen så da blir det vel Strømmen eller Ull/Kisa isåfall. Men er helt enig i at man gjerne må få på plass Modølene fort som bare det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 368
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by anonymous1918 »

Det er faktisk sant. Truls Jevne Hagen har trent med LSK denne uka. Det samme har Onsrud fra Raufoss. Så det trenger ikke være noe mer enn at de trengte folk på trening.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 89 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Skal aldri tvile på vgd igjen.

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/hamkam- ... lillestrom

Håper det bare er for moro skyld og at alle de nevnte i artikkelen signerer snarest. Bra å se at det jobbes på Brisken ihvertfall.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply