Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Spillere, kamper, overganger etc.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 368
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by anonymous1918 »

Ove Solvang fikk gult kort etter få minutter på bana i går og kunne fort fått rødt om han hadde truffet med den sene taklingen på KIL-backen på overtid. Ove har skadet flere på trening med sin "arbeidsvilje og innsats". Blant annet derfor Ivar Sollie Rønning er ute med skade. Er dette bra??


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 90 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Quadrophenia »

martin wrote:Ove Solvang fikk gult kort etter få minutter på bana i går og kunne fort fått rødt om han hadde truffet med den sene taklingen på KIL-backen på overtid. Ove har skadet flere på trening med sin "arbeidsvilje og innsats". Blant annet derfor Ivar Sollie Rønning er ute med skade. Er dette bra??
Svaret er NEI! Det lille jeg så av han mot FFK viste en spiller som absolutt ikke hang med i tempoet og kom konstant på etterskudd. Merkelig signering. Send han til Dala.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by rusk »

Har tenkt litt på signeringen av denne Solvang jeg og. Etter at man har fått signert både Nordli og Marius Hagen, så fremstår jo denne signeringen av en spiller fra 3.div som ekstremt merkelig. Var det et snev av desperasjon som viste seg? Skulle trodd at for en klubb med ganske begrensede ressurser, så hadde pengene vært bedre anvendt i potten for ny spiss eller styrking av forsvaret.

Hvis det i tillegg er slik at han er en fare både for med- og motspillere, så tenker jeg han fortest mulig bør fristilles. Det blir vel fort vekk billigere både økonomisk og sportslig....


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by rusk »

Fikk ikke sett treningskampen mot KIL i går, men ser at laget var svært ungt og at mange av de nysignerte ikke var med. Tidlig på året, men er det noen grunn til å være bekymret over situasjonen når vi mangler både Karlsen, Rønning, M. Hagen, Semou, Jagne, Mbamba og Blaka? Er det skader og manglende matchtrening som er årsaken for alle disse?

En annen sak er hvordan man tenker komponere midtbanen med den stallen man har i dag. Forsvar og angrep gir seg mer eller mindre selv. Eneste stedet det er reell konkurranse er mellom Ødegaard og Karlsen. Men på midten, forutsatt at man spiller 4-2-3-1, så vil jeg tro at det beste vi kan stille når alle er skadefrie er:

Semou - M. Hagen
Mbamba - Rønning - Leliuga

Det betyr at følgende spillere er benket: Aasand, Lehne Olsen, Frankmo, Solvang, Nordli og Blaka. På det berømte papiret, så synes jeg dette ser ganske så sterkt ut til 2.div å være. Om man skal trekke frem noen bekymringer, så er det vel hvorvidt spillere med lang skadehistorikk vil prestere som før skadeavbrekkene og om de tåler en hel sesong. I tillegg er det synd hvis de lokale unggutta(Aasand, Nordli, Frankmo, HLO og Blaka) for det meste må sitte på benken. Spesielt de to sistnevnte er i en alder der fast plass i 2.div må være et soleklart mål.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 368
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by anonymous1918 »

Frankmo, Aasand og Nordli er spillere jeg er helt sikker på får en del spilletid i år. Meget spennende spillere fra kunstgressgenerasjonen. I tillegg som du er inne på så er Blaka skadet. Fikk seg en smell mot FFK. Karlsen er småskadet. Rønning kneskadet, tilbake om en ukes tid. Semou har øyeinfeksjon, Mbamba er fortsatt i opptrening etter skaden som satte han ut hele høstsesongen i fjor og Marius Hagen/Jagne er ikke fit.

Synes dette ser krutt ut:

.................. Holst

T.Hagen - Ødegård - Yabre - Rise

............M. Hagen - Semou

.....Mbamba - Rønning - Leliuga

....................... Jagne

Ellers så skal vi ikke avskrive en eller to nye signeringer til.


GSP
Posts: 760
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 50 times
Been thanked: 46 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by GSP »

Ove Solvang er nok med stor sannsynlighet (eller, så tror jeg da) henta inn for å spille 3. divisjon. Viktig at det er noen seniorspillere på det laget å, juniorene skal jo spille Interkrets og har forhåpentligvis det som hovedoppgave, i tillegg til å legge press på de etablerte A-lagsspillerne. Mener ikke at de ikke skal spille 3. divisjon innimellom altså, men det kan være lurt å ha en stamme som spiller 3. divisjon fast. Ellers er jeg helt enig i at han foreløpig ikke har vist noe særlig som skulle tilsi at han kommer til å spille noe særlig for A-laget. Tror forøvrig ikke han er spesielt dyr spiller, flytta vel til Hamar for å studere i fjor høst. Uansett, ser helt klart heller spillere som Nordli og Frankmo på A-laget.

Men, hvis vi snakker om rødt kort, Yabre hadde flaks han :mrgreen: Kom flyvende gjennom lufta, strake ben og knotter først. KIL-spilleren ser det tidlig og trekker seg totalt, men den kunne blitt stygg altså


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Gullerud »

Dere som har sett han på feltet, hva er deres dom over Willy?
Har hatt noe vanskelige arbeidsforhold de to kampene han har spilt.


In other news så har vår divisjonskollega Elverum mistet Jelic, noe som må ansees for å være et stort tap, for dem.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1667
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 90 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Quadrophenia »

Gullerud wrote:Dere som har sett han på feltet, hva er deres dom over Willy?
Har hatt noe vanskelige arbeidsforhold de to kampene han har spilt.


In other news så har vår divisjonskollega Elverum mistet Jelic, noe som må ansees for å være et stort tap, for dem.
Rotete, jævlig rask og energisk spiller som løper mye, men har noe problemer med å involvere seg i spillet. Vet ikke om det er noe å satse på. Leverte ikke akkurat krutt for Moss i fjor.

Men han kan gjerne få sjansen mot Sundet nå også for å se han mot 2.divisjonsmotstand.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 368
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by anonymous1918 »

Zoran Akovic, en Keeper fra Montenegro er på prøvespill denne uka. Blant annet spilt for Husqvarna i Superettan og sist på lån i Allsvenskan for Gefle. Spennende!


Heis
Site Admin
Posts: 263
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: Hamarkameratene 2016. Opprykksåret.

Post by Heis »

Tja... Kanskje spennende, men jeg må si jeg håper Holst får førstekeeperrollen og kan befeste sin posisjon som førstekeeper. Vi har endelig flere unge lokale keepere som ser ut til å kunne bli gode, da synes jeg det er feil signal å importere en på snart 30 fra Montenegro.


Post Reply