Gutta tar årets nest lengste tur til Bodø.
3 poeng sist hjemme, etter litt frisparkmagi fra Gardinho og solid, kollektiv forsvarsspill av alle.
I denne kampen har vi alt å vinne. Må ta kontringer effektivt og være kynisk på dødballer vi får, så er det håp.
Som oppladning kan jeg anbefale å lytte til Pyro og Pivo sin pod episode om hva som egentlig skjer i norsk VAR og hvorfor blant annet medlemsaktivitet i klubber er så viktig! https://open.spotify.com/episode/5OdifM ... -5g&t=4867
Bodø/Glimt - Ham-Kam
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 137 times
Re: Bodø/Glimt - Ham-Kam
Spent på laget idag. Onsrud trolig ute, betyr det Johnsgård fra start? Fortsetter Mawa med Ofkir eller går Udahl inn kanskje? Og er Sjølstad 100% eller blir det Bjarnason inn der?
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Jeg tipper:
Sandberg
Mares-Norheim-Brynjar
Snorre-Sør-Kurto-Gardinho-Kongen
Moses-Ofkir
Michelsen slipper sjeldent til nysigneringer med en gang, så Johnsgård kommer vel fort inn etter 60 der for Gard når han har løpt seg tom. Søraas spilte jo og siste delen av kampen mot Sandefjord i indreløper rollen, og det så ut som skaden til LO var verre enn ankelen de pleier å få ordna nok til match for Sjølstad sin del. Men så hverken LO eller Sjølstad på bildene fra treninga denne uka, så tipper begge spares i denne kampen. Moses og Ofkir tipper jeg fortsetter for å bare ha fart og ferdigheter å kunne true med. Nå er jo Gundersen ute for Glimt sin del, så da erre litt mindre fart baki der.
Sandberg
Mares-Norheim-Brynjar
Snorre-Sør-Kurto-Gardinho-Kongen
Moses-Ofkir
Michelsen slipper sjeldent til nysigneringer med en gang, så Johnsgård kommer vel fort inn etter 60 der for Gard når han har løpt seg tom. Søraas spilte jo og siste delen av kampen mot Sandefjord i indreløper rollen, og det så ut som skaden til LO var verre enn ankelen de pleier å få ordna nok til match for Sjølstad sin del. Men så hverken LO eller Sjølstad på bildene fra treninga denne uka, så tipper begge spares i denne kampen. Moses og Ofkir tipper jeg fortsetter for å bare ha fart og ferdigheter å kunne true med. Nå er jo Gundersen ute for Glimt sin del, så da erre litt mindre fart baki der.
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 137 times
Johnsgård startet han, og gjorde en grei debut faktisk. Synes de fleste egentlig gjorde en ålreit kamp. Var bare en periode der de fikk kjøre opp tempoet og spille seg gjennom. Vi må sideforskyve på et helt annet nivå enn vi gjorde når vi møter så gode lag.
Positivt: Positivt: - får ikke fucket opp målforskjellen veldig, sparte kroppen til Sjølstad, får to dager mer hvile enn LSK og Mengshoel fikk eliteseriedebuten.
Positivt: Positivt: - får ikke fucket opp målforskjellen veldig, sparte kroppen til Sjølstad, får to dager mer hvile enn LSK og Mengshoel fikk eliteseriedebuten.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Synes faktisk kamma spilte en bra kamp i går og særlig fram til den første baklengsen kom. Men har merka meg at vi ofte begynner å slite fra rundt spilte 60 min. Det har sikkert sammenheng med at det er nokså kraftanstrengende for hele laget å ligge slik vi gjør, men jeg mistenker at det også har litt å gjøre med at særlig de to på topp blir svakere i presset. Er så utrolig viktig at toppresset fungerer, ellers så vil de fleste lag spasere gjennom og vi blir fryktelig lave. Skulle egentlig ønske at Michelsen kunne bytte spisser litt tidligere for å opprettholde intensiteten.