Lørdag 21.9, avspark 18:00, (utsolgt?) Briskeby, 15 grader og overskyet, kan det bli bedre?
Da er det duket for en av høstens viktigste kamper. Med perfekt tidspunkt og perfekt(?) motstander er det bare å håpe at Kamma byr opp til fest.
Det er mye bra man kan ta med seg fra Glimt-kampen, selv om det endte med et oppskriftsmessig tap. Men vi skapte sjanser og det var langt fra så enveiskjøring som resultatet skulle tilsi. På lørdag blir det enda viktigere å omsette sjanser til mål.
På Romerike kommer LSK med et ok resultat fra kveldskampen på søndag og med en voldsom backing fra Åråsen-publikumet. De stiller utvilsomt mannsterke også til helga.
På spiller/skadefronten er det vel ikke så mye nytt siden helga, med mindre noen har noe innside info?
Johnsgård gjorde sine ting bra mot Glimt, men Jacob gjør seg nok noen betraktninger på midten hvem som passer best mot LSK. Ofkir funker både med Udahl og Mawa, men jeg håper Michelsen har litt tålmodighet med Udahl, for det hadde vært bra om han hadde vært i scoringsform utover høsten. På en annen side kan det hende at fysikken til Mawa er bra å ha mot et lag som LSK.
Før kampen på lørdag er det KBK-Molde og Brann-KFUM på onsdag. KBK er vi apoeng med, men 2 kamper mer spilt, så et tap på onsdag hadde jo vært fint om man skal være optimistisk og se oppover på tabellen.
På lørdag skal Strømsgodset-Sarpsborg i aksjon rett før oss og det skiller kun 1 poeng ned/opp, så enten B eller U er vel greit for oss.
På søndag ser vi helst at KBK slår Odd og RBK tar Haugesund. Tromsø-Sandefjord er nok en jevn kamp, men jeg ville følt meg mer trygg med en hjemmeseier enn uavgjort, sånn at luka ned til kvalik/nedrykk øker eller i worst case holder seg.
Håper alle prioriterer denne og kommer på kamp, gjerne med en kamerat eller fem, så får vi fylt opp Briskeby med grønn/hvite i stedet for at kanarifugler får boltre seg. Så tar vi Godset borte etter det!
1 LIV
1 LAG
2 FARGER
Ham-Kam - Lillestrøm
- Quadrophenia
- Site Admin
- Has thanked: 106 times
- Been thanked: 136 times
Re: Ham-Kam - Lillestrøm
Hadde vært litt interessant med Onsrud inn, om han er skadefri, og Johnsgård på topp med Ofkir også.
"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
-
- Been thanked: 1 time
Noen som vet om Sjølstad, Onsrud og Kirkevold er klare til kampen på lørdag?
Ikke noe nytt om det i gårsdagens Corner-pod.
Tap for KBK og KFUM i går, med seier mot de senere i år er vi fort (minst) apoeng med KBK og 1 bak Kåffa (som har Molde på mandag). For å se oppover på tabellen.
Det begynner å bli solgt bra med billetter og omsider skal de få testa sjenk på Briskeby også. Nå står itte væla tæll påske!
Tap for KBK og KFUM i går, med seier mot de senere i år er vi fort (minst) apoeng med KBK og 1 bak Kåffa (som har Molde på mandag). For å se oppover på tabellen.
Det begynner å bli solgt bra med billetter og omsider skal de få testa sjenk på Briskeby også. Nå står itte væla tæll påske!
-
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 54 times
Alle tre var med på dagens trening, selv om Sjølstad kun var med på spillsekvensen. Derimot usikker på om L-O og Kirka er inne på laget uansett, ikke lett å se for sikkert i dag i hvert fall.
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
-
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 54 times
Akkurat ja...
For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!
DÆVEN DØTTE!
Artig når alt går veien og det kun er positive ting å ta med seg. Jakob skal ha en stor del av æren for denne, men selvfølgelig også spillera. Jeg var redd for at dette kom til å bli en knokkelkamp der begge lag ville unngå tap, men Kamma går ut og gjør akkurat det de skulle. Kunne fort putta enda flere også mot et LSK som er helt i oppløsning. Ser på måla i reprise og herregud for en defensiv katastrofe forsvaret til fugla er. Markering ikke eksiterende.
Kanarifansen helt desillusjonerte der de i det ene øyeblikket kjører full support for deretter boikotte og hudflette spillerne. Lukter nedrykk lang vei.
Begynner å se positivt ut for å berge plassen nå med god margin, det er jo helt nydelig med tanke på kontraktsfornyelser og spillerlogistikk. Få signa Sandberg og Ofkir ASAP, takk!
Nå tar vi Godset - alle mann til Drammen!
Artig når alt går veien og det kun er positive ting å ta med seg. Jakob skal ha en stor del av æren for denne, men selvfølgelig også spillera. Jeg var redd for at dette kom til å bli en knokkelkamp der begge lag ville unngå tap, men Kamma går ut og gjør akkurat det de skulle. Kunne fort putta enda flere også mot et LSK som er helt i oppløsning. Ser på måla i reprise og herregud for en defensiv katastrofe forsvaret til fugla er. Markering ikke eksiterende.
Kanarifansen helt desillusjonerte der de i det ene øyeblikket kjører full support for deretter boikotte og hudflette spillerne. Lukter nedrykk lang vei.
Begynner å se positivt ut for å berge plassen nå med god margin, det er jo helt nydelig med tanke på kontraktsfornyelser og spillerlogistikk. Få signa Sandberg og Ofkir ASAP, takk!
Nå tar vi Godset - alle mann til Drammen!