Overganger vinter 2016/2017

Spillere, kamper, overganger etc.
Gjendineggen
Posts: 200
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Gjendineggen »

Quadrophenia wrote:
Gjendineggen wrote:Noen med kontakter innad i klubben som har hørt om Stian Simenstad har vært et tema?
Vet ikke noe om det, men vet at han har kontrakt også ut denne sesongen og vil sannsynligvis koste penger i overgangssum. http://www.fotballkanalen.com/2016/12/0 ... os-ligaen/
Har har igjen ett år, men Simenstad signerte den siste kontrakten mot at Gjøvik-Lyn ikke ville stå i veien for han om han skulle få tilbud fra høyere nivå. Så noen stor overgangssum ville det aldri blitt. Men ser ut til at jeg må slå meg til ro med at han forsvinner til Raufoss.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Man kan legge til Zakaria "Zakka" Abdullai til de spillerne som trener med Ham-Kam nå.

Abdullai er en 27 år gammel Ghaneser med svenskt pass. Kom til Sverige og Gefle i 2011. Spilte der 47 kamper i Allsvenskan. Gikk deretter til Husqvarna i superettan. De rykket ned og han ble i klubben. Har da spilt 2 sesonger på nivå 3 i Sverige. Er primært sentral midtbane, men er også brukt på venstreback og venstrekant. Beskrives som en god duellspiller med god spillerforståelse. Skal også ha en god dødballfot. Minner noe om Aziz Idris kanskje? Argumenter imot Abdullai er at han tydelig har hatt en nedadgående kurve gjennom divisjonssystemet i Sverige og at man egentlig har Semou som er litt den samme typen. Nå vet man dog ikke hvor lenge Semou er ute og det kan være lurt å kikke etter erstattere. Isåfall høres Abdullai ut som en riktig type.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by tagetrommis »

Lukasz Jarosinski klar for Kamma på en toårskontrakt! Blir spennende å se hva han kan bidra med...


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

tagetrommis wrote:Lukasz Jarosinski klar for Kamma på en toårskontrakt! Blir spennende å se hva han kan bidra med...
Spennende signering. Her får vi en spiller som er har rutine og erfaring. Han kom til Alta i 2012 og spilte der i 2 sesonger, en sesong i 1.div og en sesong i 2.div. Deretter gikk han til Hønefoss og spilte fast i 2014 og halve 2015 da han på sommeren gikk til Godset. I Godset har han ikke fått mye spilletid, står oppført med 2 A-lagskamper totalt.

Han spilte likevel masse 2.divisjon for Godset2. Der gjorde han sakene sine ganske dårlig ifølge Godset-supportere på twitter, men det må nevnes at det kan være vanskelig å gjøre det bra for et andrelag da utskiftningene er mange og motivasjonen varierende. Jeg har hørt han har gjort sakene sine bra i både Alta og Hønefoss og at han er en meget positiv fyr med gode holdninger og smittende humør.

Jeg er veldig positiv og ønsker "Luke" hjertelig velkommen!

Forøvrig ligger det en superlang skrytevideo her: https://www.youtube.com/watch?v=nG_tPDbB0HU


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote:
Jeg er veldig positiv og ønsker "Luke" hjertelig velkommen!

Forøvrig ligger det en superlang skrytevideo her: https://www.youtube.com/watch?v=nG_tPDbB0HU
Vi får håpe dette blir bra. Må vel dessverre si (med all respekt for Holst) at han hopper ikke akkurat etter Wirkola. Skal mye til for at vi ikke går styrket ut av keeperbyttet. Så blir spørsmålet om forbedringen er tilstrekkelig. Bra med toårskontrakt forøvrig, da slipper man å styre med keeperproblematikken neste vinter.


eplekjekken
Posts: 2
Joined: Thu Jul 21, 2016 11:34 pm

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by eplekjekken »

Kristoffer Hagen og Håkon Aalmen har signert for KFUM. http://www.fotballkanalen.com/2017/01/1 ... -hedmarken

Virket for meg som Hagen ønsket å fortsette i Kamma, men at Knappen plutselig så andre steder etter at Hagen spurte om å få trene med et 1.div-lag. Er det noe Kamma trenger så er det å holde på lokale og profesjonelle karer som Aalmen og Hagen. Skal ikke glemme at de begge var med da vi kjempa i toppen av 1.div med Skogen bak roret og de begge ville vel også lett forsvart en plass i 11'ern. Håper de blir å se i Kamma om noen år dersom de blir lei storbylivet.

Ser dere for dere gutta i grønn drakt igjen?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

eplekjekken wrote:Kristoffer Hagen og Håkon Aalmen har signert for KFUM. http://www.fotballkanalen.com/2017/01/1 ... -hedmarken

Virket for meg som Hagen ønsket å fortsette i Kamma, men at Knappen plutselig så andre steder etter at Hagen spurte om å få trene med et 1.div-lag. Er det noe Kamma trenger så er det å holde på lokale og profesjonelle karer som Aalmen og Hagen. Skal ikke glemme at de begge var med da vi kjempa i toppen av 1.div med Skogen bak roret og de begge ville vel også lett forsvart en plass i 11'ern. Håper de blir å se i Kamma om noen år dersom de blir lei storbylivet.

Ser dere for dere gutta i grønn drakt igjen?
Jeg har hørt at Hagen ville prøve seg på et høyere nivå og når det ikke helt gikk veien ville han ha høyere lønn i Kamma. Da valgte Knappen å prioritere andre. Fair det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 763
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 50 times
Been thanked: 48 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by GSP »

Jeg ville veldig gjerne sett de to i Kamma igjen, først og fremst Hagen. De lokale spillerne er ekstremt viktige, det er de som vet at ALLE lag som møter HamKam på det nivået her alltid hever seg. Det å ha nok sånne spillere i stallen er viktig. Jeg vet ikke hvor mye Hagen evt har ønsket i lønn, men har vel en tro på at han var rimelig billig i fjor, og at det nok var ganske naturlig å be om noe annet i og med at situasjonen er en litt annen. Føler litt at Knappen valgte å statuere et eksempel, "de som skal spille i Kamma er de som VIL spille i Kamma". Kanskje følte han også at det var mulig å finne bedre alternativer. Jeg syns det er synd at han forsvinner, har aldri lagt noen skjul på at jeg alltid har hatt sansen for den spillertypen generelt, og Kristoffer Hagen spesielt, men jeg har også veldig stor tro på at Knappen vet hva han driver med. Merkbar forskjell i hvordan alt drives sammenlignet med de to-tre siste årene.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 763
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 50 times
Been thanked: 48 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by GSP »

Kevin Beugre!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by rusk »

GSP wrote:Kevin Beugre!
Oi! Den hadde jeg helt avskrevet etter tidligere info i tråden. Kan ikke skjønne annet enn at han i tospann med Ivar er nødt til å bli bra!!


Post Reply