OBOS 2018 - spillere inn/ut

Spillere, kamper, overganger etc.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote: Mon Jan 22, 2018 12:03 pm Cornelius Bencsik og Ingolfur Kristjansson på prøvespill denne uka meldes det.
Førstnevnte kjenner jeg veldig godt til all den tid jeg hadde gleden av å trene han noen år i oppveksten selv. Usedvanlig bra teknisk spiller som kommer fra opphold i USA (Harvard), men som har valgt å flytte hjem igjen nå for å satse videre på fotballen her. Han går etter mitt syn betydelig utpå resten av 97-kullet man har hatt i Ham Kam (HLO, Holst, Karlsen, Bratberg etc) hvertfall. Så får tiden vise om han holder nivået som kreves for å fortjene kontrakt.

Jeg ser at rusk i første rekke savner bredde i stallen. Jeg for min egen del savner vel så mye kvalitet. Tror man skal være forsiktig med å overvurdere hvor god Sollie Rønning er også. Jeg tror nok at han tar nivået i OBOS-ligaen ganske greit, men håper vi får på en plass en spiss med andre type ferdigheter som isolsert er minst like god (helst bedre). Må vel være ærlig å si at i enkelte kamper i fjor hvor Naglestad og Sollie Rønning spilte så ble angrepet i overkant statisk. I tillegg til dette trenger vi en tredje spiss som er minst på nivå med Beugre fra fjorårssesongen og som kan komme inn og påvirke kampbilder fra benken (og spille en hel del når skader oppstår).

Jeg ønsker meg også et klart førstevalg som kantspiller som er bedre enn de man har nå. Ser da for meg en spiller som er bedre enn de man allerede har og som evner å passere en mann 1 vs. 1. Dette synes jeg dagens Kamma-stall skriker etter. Utover dette trenger man kanskje en venstreback og selvfølgelig en reservekeeper. Midtstopperplass er jeg veldig fornøyd med. Her er både kvalitet og bredde optimal meget god.

Ser rusk nevner Mahad fra Brumunddal som en spiller man bør vurdere. Jeg synaes han er en veldig spennende spiller, men håper for hans egen del at han tar et år til i Brumunddal. Tror han vil spille relativt fast i 3.divisjon for Brumunddal noe som vil gjøre utviklingen hans godt.


Heis
Site Admin
Posts: 263
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Heis »

Virker som om HA resirkulerer gammelt nytt og setter en bittelitt annerledes vinkling på det. Nå sies det (igjen) at Naglestad skal prøvespille I USA hvis agenten fikser avtaler, men at dersom det blir retur til Norge, ser Kamma mest aktuelle ut.


GSP
Posts: 763
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 50 times
Been thanked: 48 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by GSP »

Ingolfur Kristjansson skrevet under for Raufoss. Tviler på at de slapp konkurranse fra Kamma, ihvertfall ut i fra treningskampen på onsdag.

Edit: "slapp" betyr egentlig "fikk".


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

Cornelius Becsnik trener med oss denne uka også. Noen som fulgte han grundigere enn jeg fikk gjort mot Sundet og kan si noe om hvor han spilte, styrker/svakheter?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by BVegard »

Registrerer at Henrik Kjelsrud Johansen er ferdig i VIF. Kunne han vært no? Kanskje ikke spisstypen som utfyller Ivar?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

BVegard wrote: Mon Jan 29, 2018 6:43 pm Registrerer at Henrik Kjelsrud Johansen er ferdig i VIF. Kunne han vært no? Kanskje ikke spisstypen som utfyller Ivar?
Jeg liker typen veldig godt og føler meg sikker på at han hadde blomstret og faktisk puttet endel i Obos (selvom han ikke gjør dette på høyeste nivå). Er jo også fra Innlandet. Men der tror jeg de få argumentene for at han kunne tenke seg å komme, stopper. Han har allerede spilt relativt mye i Eliteserien og føler vel at han takler det nivået greit. Er jo også relativt ung (24) så han er ikke på hell ennå. Tipper det er en Eliteserieklubb som kommer med et tilbud. Han er i tillegg en tanksenter med sine styrker i boksen så helt optimalt hadde det ikke vært å bruke han sammen med Ivar.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

HamKam tester Albian Muzaqi (23) fra Nederland denne uka.

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/hamkam- ... ndsk-spiss

Hva tror folket?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
levken
Posts: 55
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by levken »

Vanskelig å si. Bøtta visst inn med mål på juniorlaget til PSV, men har deretter scora ett totalt på fire år på seniornivå, inkludert da han var på utlån på belgisk nivå to og fikk litt spilletid. Nå har han vært klubbløs i et halvår. Mulig han kan blomstre opp på nytt i Kamma, men... lukter litt Mannix og sikkert greit å styre unna.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1669
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 91 times
Been thanked: 126 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

levken wrote: Wed Jan 31, 2018 1:42 pm Vanskelig å si. Bøtta visst inn med mål på juniorlaget til PSV, men har deretter scora ett totalt på fire år på seniornivå, inkludert da han var på utlån på belgisk nivå to og fikk litt spilletid. Nå har han vært klubbløs i et halvår. Mulig han kan blomstre opp på nytt i Kamma, men... lukter litt Mannix og sikkert greit å styre unna.
RSH var heller ikke imponert over hva han viste på trening i dag:

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/--ble-f ... fined.gbpl

Skriver også om Bencsik som bør vise noe mot Vinger for å få kontrakt. Blir en interessant kamp da vi får se hvor ligger mot et annet lag som trolig kommer til å være en direkte utfordrer til oss neste år.

Jeg synes de to spillerne her er litt skudd i blinde, men det er jo slik det ofte er med prøvespillere. Man har vel kontroll over andre på markedet som kan forsterke stallen. Var vel ingen signeringer i fjor som var på prøvespill så vidt jeg husker..?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
levken
Posts: 55
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by levken »

Quadrophenia wrote: Wed Jan 31, 2018 5:05 pm Jeg synes de to spillerne her er litt skudd i blinde, men det er jo slik det ofte er med prøvespillere. Man har vel kontroll over andre på markedet som kan forsterke stallen. Var vel ingen signeringer i fjor som var på prøvespill så vidt jeg husker..?
Tror ikke det, og tror ikke Knappen har planer om å signere noen prøvespillere. Hittil virker det som de har hatt is i magan og tatt seg tid til å observere og få gode attester fra kontaktnettet før de har henta spillere.


Post Reply