HamKam - Nybergsund - seriestart

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by GSP »

Er ikke helt enig med de som sier at Bergersen ikke gjør noen ting; når Thobias Skovgaard kommer inn flyttes Rise opp på midtbana. I praksis går vi da fra en 4-2-3-1-formasjon til en 4-4-1-1. Det er helt tydelig at Rise og delvis også Leliuga har helt andre oppgaver enn Niko og Dahle. Da ser det også ut som Hagen er flytta ned i rollen som en av to sentrale på midten, med Rønning og Mbamba igjen på topp. At dette grepet ikke fungerer er en helt annen diskusjon, men det blir gjort et forsøk. Personlig skulle jeg gjerne hatt mer aktiv coaching, frem på linja, dirigere og peppe gutta litt.

Jeg har ikke sett det siste målet i reprise, noen på stadion mente Holst skulle hatt frispark, jeg vet ikke. Men, hvis det ikke er frispark er det helt klart en feil vurdering når han velger å ikke bokse. Sett sånn i etterpåklokskapens navn ;)

Jeg har fortsatt trua, selv om jeg ble skuffa over resultatet i dag.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 85 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by Quadrophenia »

Ingen krise det her, men forbanna surt å miste 2 poeng på slutten der. Nå er det bare å nullstille før Eidsvoll skal knuses på onsdag.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by anonymous1918 »

For å forsvare Bergersen da det gjelder aktiv coaching på sidelinja i går. Han skulle egentlig aldri vært på kampen. Ikke var han på treningene før kampen heller. Grunnen er en virussjukdom. Sporty at han i det hele tatt kom og var der hele kampdagen. Han kunne jo bedt Chris Twiddy ta seg av det selvsagt, men for de som savnet Bergersen i går så er nok det som er nevnt over en stor grunn.

Da det gjelder kampen så føltes det som et tap der og da. Men må si jeg så noe som lover veldig godt likevel. En ting er oppløftende spill i første omgang, men underveis i kampen viste John Anders Rise tenning jeg sjelden har sett fra han da han klikket i vinkel på linjemann over et innkast. Og Franck Semou etter kampslutt da han stormet i garderoben og ødela en plastikkstol på veien. Marius Hagen så psycho ut der han også stormet inn i garderoben. Så vi slik i fjor? Nei. Spillerne viste følelser og at de bryr seg. Det er nytt for året!

Vi har i år et lag med vinnerskaller, og disse vinnerskallene påvirker hele laget. Uavgjort i serieåpningen mot Nybergsund er ingen krise. Det er 2 poeng opp til Brattvåg på 1.plass og 25 kamper igjen.


User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by mr.fixit »

Finnes det noe nettside som følger avdelingen vår? Tenker på kampfakta som start 11er, innbyttere, gule kort, tilskuertall osv. Nettavisen live var brukbare på 2div før, men ser ikke ut til at dem fører opp annet enn mål i år.


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by anonymous1918 »

Her er det i hvertfall OK dekning: http://www.altomfotball.no/element.do?c ... lUrl=false

Speaker meldte om 1092 tilskuere i går, men det er jeg skråsikker på at er feil. Var nok noen hundre til.


User avatar
mr.fixit
Posts: 35
Joined: Tue Jan 26, 2016 3:33 pm
Location: Hamar
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by mr.fixit »

Altomfotball er brukbar den. Savner gule kort og slikt. Tungvint å google lokal aviser for å finne litt dypere statistikk om de andre kampene... Men sånn er vel livet i 2div!


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by GSP »

Mulig du finner litt mer info her.

http://www.fotballen.eu/2div/index.html


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by Gullerud »

Men hva er greia med at bortesupportere på død og liv skal sitte med oss på sittan?
Slik var det også mot bla Elverum, Brumunddal og Sogndal.

Er det ikke mulig og i allefall forsøke å få de samlet (gjerne til det dedikerte feltet)?
Til og med på Sveum har de oppmerket felt for bortesupportere..

Når vi er inne på emnet så skulle jeg også gjerne sett at klubben hadde stengt av deler av tribunen for og samle oss, øvre del av kortsiden feks


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by anonymous1918 »

Jeg vet det er diskutert flere av tingene du er inne på, Gullerud. Jeg vet også at andre ting har blitt prioritert nå før seriestarten. Ikke se bort i fra at noen av dine ønsker går i oppfyllelse :)


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Nybergsund - seriestart

Post by rusk »

martin wrote: Vi har i år et lag med vinnerskaller, .
Tidenes mest forslitte uttrykk, så jeg venter til de faktisk har vunnet noe som helst før jeg hiver meg på den karakterisitikken. :D
Men jeg er enig i at vi har litt andre typer i år enn i fjor, og da mener jeg på en positiv måte. Når vi får på plass en spiss som er spiss(Hagen funka middels) og noen finner ut hvordan man skal unngå å bli rævkjørt siste 30min av hver kamp, så kan dette bli bra.


Post Reply