HamKam - Tynset

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 85 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Tynset

Post by Quadrophenia »

Verken Jagne eller Blaka blir klare.

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/jagne-o ... mot-tynset

Tipper 1-0. Mål av Rise.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Tynset

Post by rusk »

Ble egentlig ekstremt lite imponert over matchen i dag! Alt i alt skaper vi relativt få store sjanser og fra min vinkel så det ut til at Tynset ble snytt for et ganske klart straffespark. Klarer ikke helt sette fingern på hva som ikke fungerer, men det som slår meg først er mangelen på balltempo og da spesielt på sentral midtbane. Jada, HLO serverer en del strøkne pasninger, men han dreper også tempoet alt for ofte. Dette laget er ikke bare en spiss unna å være en opprykkskandidat. Her mangler det en god del mer... Jeg vil fortsatt hevde Bergersen får alt for lite ut av dette laget og opprettholder min skepsis til han som trener.

PS 1: det gjør litt vondt i Kamma-hjertet mitt når jeg ser Holst drøye tid hjemme mot Tynset....
PS 2: hva i alle dager driver linjedommeren med når han først ikke gjør tegn til å løfte flagget for så å kalle til seg dommeren og det ender med annulering? Den ser helt korrekt ut, men det er merkelig løst av linjedommer. Hvorfor ikke bare vinke?
PS 3: hvis ikke trøyeholdingen på Mbamba er gult kort, da er ingenting gult. Merkelig dømming igjen.

Elverum til helga. Får dessverre ikke dratt, men det blir faktisk en liten skjebnekamp. Elverum fremstår som bunnsolide så langt.


Thomas92
Posts: 14
Joined: Mon Apr 04, 2016 4:10 pm

Re: HamKam - Tynset

Post by Thomas92 »

rusk wrote:Ble egentlig ekstremt lite imponert over matchen i dag! Alt i alt skaper vi relativt få store sjanser og fra min vinkel så det ut til at Tynset ble snytt for et ganske klart straffespark. Klarer ikke helt sette fingern på hva som ikke fungerer, men det som slår meg først er mangelen på balltempo og da spesielt på sentral midtbane.
Da er vi to. Hadde vi i det hele tatt skudd på mål i første omgang, bortsett fra målet?
Synes ellers at det går altfor tregt. Mye på grunn av manglende bevegelser. Blir ofte slik at man bruker mange touch før man spiller opp på den eneste bevegelsen som kommer og da blir det enkelt for motstander å forsvare seg. Flere spillere må vise seg fram.


Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: HamKam - Tynset

Post by Gullerud »

Man skal ikke være for negativ, 3p er 3p og alle har slike kamper ila sesongen.
Men det er Tynset, og vi skaper ikke flust av sjanser.

Vi må drepe denne utingen med å bli passive og defensive så fort vi leder, stiller også igjen spørsmålet om vi er godt nok trent?
Elverum har avgjort nesten alle sine kamper de siste 20 min men vi virker ikke bedre trent en Tynset.
Det at Elverum beholdt stort sett hele stallen når vi måtte hente en del nytt og terpe på samspill må kanskje ta litt av skylden men dette burde vært balansert bedre.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 85 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Tynset

Post by Quadrophenia »

Synes Semou og Bratberg Lund var bra ihvertfall. Jødahl gjorde seg heller ikke bort den korte stunden han fikk. Ellers er jeg enig i at det går tregt og ser langt mer tannløst ut enn i de siste treningskampene. Håper Jagne og Marius Hagen tilbake kan spurte inn litt offensiv energi mot Elverum.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Tynset

Post by rusk »

Enig angående Semou og Bratberg Lund. Kan ta med Niko som også gjør en hederlig innsats, samt Rønning som er den eneste som virker målfarlig utpå der. Men de henger ikke veldig godt sammen som et lag. Når de spiller trekanter og beveger seg, så ser det så enkelt ut, men det skjer alt for sjelden.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 85 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Tynset

Post by Quadrophenia »

rusk wrote:Enig angående Semou og Bratberg Lund. Kan ta med Niko som også gjør en hederlig innsats, samt Rønning som er den eneste som virker målfarlig utpå der. Men de henger ikke veldig godt sammen som et lag. Når de spiller trekanter og beveger seg, så ser det så enkelt ut, men det skjer alt for sjelden.
Jeg håper og tror (tror jeg) at spillet sitter bedre etterhvert. La oss ihvertfall ta med oss at vi i 2010 hadde 3 poeng etter 3 kamper, men vi i år har 5. Synes også vi ser ut som et bedre lag enn Elverum (på papiret) og huske på at Elverum sjelden holder en hel sesong.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Tynset

Post by rusk »

Helt enig at det viktigste er 3 poeng. Vi er også ubeseiret i eserien så langt i sesongen, så det er jo ikke bekmørkt det her. Den store testen kommer i neste serierunde mot et samspilt Elverum-lag med stor selvtillit. Det der fordømte papiret har jeg begynt å gi faan i. :D
Om jeg fikk velge helt fritt, så er det knapt nok en spiller på Elverum jeg ville hatt i grønt og hvitt, men like fordømt så har de vært bedre enn oss en god stund nå...


Post Reply