HamKam - Tynset

Spillere, kamper, overganger etc.
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

HamKam - Tynset

Post by Gullerud »

Det er fort slik at vi MÅ vinne mot Tynset og helst også ha 3 p mot Elverum om vi skal henge med.
Håper vi får ei bra treningsuke inn mot helga også kjører vi over Tynset så vi får bygd litt selvtillit


Mbamba spilte vel fra start for 2.laget så jeg håper han starter på topp, evt Ivar med Dahle som hengende spiss.
Hva er forresten greia med at HLO virker å skinne i mange av 2.lagskampene han spiller men får det ikke til i 2.div, er det virkelig SÅ stor nivåforskjell? Er det noe ved å spille foran 2/15 fullsatt Briskeby?

Usikker på 2'rn på midten og om Rytis fortjener enda en start..

Holst
Hagen - Lund - Yabre - Rise
Semou - HLO
Nico - Ivar - Dahle
Mbamba


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: HamKam - Tynset

Post by GSP »

I fjor spilte HLO stort sett i forskjellige posisjoner på førstelaget og andrelaget. På førstelaget var han ute på ving, på andrelaget sentralt, enten på midten eller bak spissen. Det gjorde nok at han ble veldig usikker på hvilken posisjon Bergersen mente han var best i. Jeg syns han gjør en ålreit match mot Sundet. Han har vel innlegget på første målet tror jeg. Jeg ser bare andre omgang mot Turn, men der blir han veldig usynlig. Personlig syns jeg han har gjort store skritt i vinter, og jeg mener fortsatt at vi kan ha en god midtbanespiller der etterhvert. Men, med skadefri stall er det ingen tvil om at han har en STOR utfordring i å spille seg inn i startoppstillinga. Jeg syns han er best når han får ligge på midten, spille igjennom medspillere, vende spillet osv. Den rolla får han ikke så tydelig på førstelaget, mens på andrelaget er han den som skal drive laget.

Forøvrig, enig i det Quadrophenia skriver et annet sted på forumet; suveren innsats av gutta på tribuna i Trondheim, 3 poeng mot Tynset!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Tynset

Post by Quadrophenia »

Ivar spilte alene på topp i en 4-5-1/4-3-3 mot Eidsvold, men var da helt usynlig. Synes han skal spille i mellomrommet der han er best. Synes også Rytis kan spille for rekrutt til han viser at han er klar for å jobbe for laget. Man kan gjerne gjøre et eksempel ut av han.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: HamKam - Tynset

Post by Gullerud »

Ja Rytis har vært svak i samtlige kamper.

Mbamba er soleklart førstevalg som spiss slik situasjonen er nå men om han ikke er klar enda så er nok dahle/Ivar det mest fornuftige valget.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Tynset

Post by rusk »

Er vel ingen tvil om at her må sesongens første trepoenger komme. Skal ikke være mulig at noe annet blir utfallet. Bra prestasjon av Tynset å rykke opp til 2.div, men de kommer til å rykke ned og det er vel lite sannsynlig at de kommer tilbake i 2.div med det første.

Jakten på den velfungerende spissløsning fortsetter, og denne gang kan det vel fort være duket for Mbamba ja. Jeg håper jo man kan ta med Jødahl på benken. Om ikke noe annet fungerer, så kan man vel ikke ha mye å tape på å la han prøve seg. Leiluga har jeg vært kritisk til før og jeg ser fremdeles ikke noe som tilsier at han skal ha plassen foran Nico. Aller helst skulle jeg sett Aasand på banen. Kunne Frankmo vært en ide som makker for Semou? Jeg synes både Semou og HLO tidvis blir litt for omstendelige og dreper balltempoet.

Poengfangsten så langt har vært for dårlig, men lyspunktet er at man tidvis har spilt ålreit fotball. Denne gangen er det å håpe at man kan holde på det i 2x45.

Er det noen som har noe input på hvor langt unna de forskjellige spillerne er å være skadefrie?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Tynset

Post by Quadrophenia »

rusk wrote:Er det noen som har noe input på hvor langt unna de forskjellige spillerne er å være skadefrie?
Skal jeg tippe så blir det:

Woo Enger - til juni
Syver Karlsen - til juli
CH - 2-3 uker
Aasand Pedersen 2-3 uker
Blaka - ca.1 uke
Ødegård - ca.1 uke
Nordli - ca.1 uke


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Rewk
Posts: 20
Joined: Tue Jan 19, 2016 8:25 pm

Re: HamKam - Tynset

Post by Rewk »

Idag var det kun fire stykk på alternativ trening; Blaka som er i opptrening etter først skade, så en ukes tid sengeliggende med sykdom, CH som har et håp om å rekke minst benken mot Elverum, Woo Enger som venter på operasjon, og Syver som venter på svar i løpet av neste uke om han kan begynne å trene for fullt igjen. Aasand og Nordli deltok på hele treningen for andre dag på rad mens Ødegård deltok på 2/3 av dagens økt.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Tynset

Post by Quadrophenia »

Hvorfor var ikke Semou på trening?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: HamKam - Tynset

Post by Gullerud »

Iflg H-A så ser det ut som om CH kan være tilbake mot Elverum.
Sitter med en følelse av at ting fort kan klikke når vi får han tilbake


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: HamKam - Tynset

Post by GSP »

Quadro: han var visst i Danmark en tur, sikkert noe familiegreier eller no sånn. Tilbake til helgen visstnok


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply