Ham-Kam - Hønefoss

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Ham-Kam - Hønefoss

Post by Quadrophenia »

Blir det mål?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Hønefoss

Post by rusk »

Om vi går på en smell i morgen, så er det faktisk kun 2p ned til nedrykksplass! Skriver ikke det for å være negativ, men det er et greit bilde på situasjonen. Vi trenger poeng!

Vi møter et Hønefoss-lag som virker å være i ålreit slag med 2 seiere på rad. Nå sist småpene 7-0 mot Molde 2. Kevin Beugre er en bra spiss som absolutt kan skape trøbbel for et tidvis litt vaklete Kamma-forsvar. Han har putta 5 mål på de 2 siste kampene.


Surve
Posts: 13
Joined: Tue Jan 26, 2016 1:31 pm

Re: Ham-Kam - Hønefoss

Post by Surve »

rusk wrote:Om vi går på en smell i morgen, så er det faktisk kun 2p ned til nedrykksplass! Skriver ikke det for å være negativ, men det er et greit bilde på situasjonen. Vi trenger poeng!

Vi møter et Hønefoss-lag som virker å være i ålreit slag med 2 seiere på rad. Nå sist småpene 7-0 mot Molde 2. Kevin Beugre er en bra spiss som absolutt kan skape trøbbel for et tidvis litt vaklete Kamma-forsvar. Han har putta 5 mål på de 2 siste kampene.
Du traff greit med spådommen.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Hønefoss

Post by rusk »

Knappen, we have a problem.... Det her er for dårlig. Skummelt svakt!
Ødegård kåret til bb av publikum. Galgenhumoren kan ingen ta fra oss!

Kveldens lyspunkt var Bolkan Nordli og at Bekkern fikk æresmedlemskap i klubben. Dagens kaktus går til Marius Hagen for å la frustrasjonen gå ut over cornerflagget og dermed få med seg enda et gult kort. For en klovn!


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Ham-Kam - Hønefoss

Post by Corrales »

Tidlig å felle en dom, men den "direkte" spillestilen i 1.omgang fungerte helt krise. Jeg mener Kamma er best (les:minst dårlig) når de prøver å bearbeide motstanderen slik som man tidvis gjør i andre omgang. Dessverre er man ikke gode nok på den siste tredjedelen, men synes Nordli, Dahle og Semou spesielt har noen gode kombinasjoner. Sistnevnte synes jeg også gjør en god kamp (med unntak at han vel er involvert i straffesituasjonen). Synes i det hele tatt at Semou har vært Kammas beste spiller så langt denne sesongen. Vil også gi ros til Nordli som tidvis viser hvilken spennende spiller han er. Her kan man ha en diamant på sikt.

Når dette er sagt - vi diskuterte jo før sesongen hvordan denne harmoniserte Ham Kam gruppa virkelig skulle prestere i år. Hvordan synes folk dette har gått? For min egen del hadde jeg levd fint med Ajeti som spiss og en god del poeng mer jeg, men jeg er også åpen for argumenter om at det på lengre sikt kanskje kan være en fordel at han forlot klubben. Det kan likevel være ingen tvil om at savnet av han er merkbart.

Ellers kan man bare shippe ut Ødegård, Mbamba og Rytis så fort kontraktene deres går ut. Ingen av disse er gode nok til å spille på et lag som skal rykke opp, og man ser allerede at de lokale unguttene er minst like gode.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Hønefoss

Post by Quadrophenia »

Er vel bare å sette seg ned å spørre spillerne hvem som vil være med neste år og satse på de ut sesongen. Da kan vi bygge lag og satse knallhardt på opprykk neste år. Kampen i dag er det lite positivt å si noe om. Det er fantasiløst og elendig å satse 90% på innlegg når det er det stopperne til Hønefoss absolutt liker best. Når vi klarte å spille langs bakken kom vi til de største sjansene. Hønefoss var et skikkelig drittlag som bare satset på å spille Beugre i bakrom og hadde ingenting annet. At vi plukket 0 poeng mot de her er for dårlig. Dahle forsøkte og Simen Nordli hadde innsats og endel positive involveringer, ellers var det tynt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Hønefoss

Post by Quadrophenia »

Der pekte vi på mye av det samme Corrales. Helt enig i å sende ut daukjøtt. Trodde litt på Ødegård i år, men han har levert langt under pari. Synes også Jagne har vært skuffende, men han har da ihvertfall innsats.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Ham-Kam - Hønefoss

Post by Corrales »

Ja. Synes Jagne har brukbar innsats og samtidg muligens et litt uforløst potensial i Kammadrakt. Hvis det stemmer at han ikke er helt 100% pga lyskeutfordringer så kan det jo hende han vil vise seg å bli bedre utover høstsesongen. Er litt usikker på hva jeg egentlig synes om Marius Hagen også. Løper mye, men ganske svak med ball. Må være ærlig å si at jeg hadde forventet bedre av han basert på den positive omtalen han fikk forut før han signerte i vinter. Det er også mulig å forstå at Kongsvinger ikke fornya med Yabre..


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Hønefoss

Post by Quadrophenia »

Jææævlig usikker på hva jeg synes om Truls Jevne Hagen også. Innleggene hans er svært variable og defensivt er han ikke noen klippe akkurat. Han bør opp noen hakk om han skal være verdt å satse på neste år.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Kammagutt
Posts: 4
Joined: Sun Jun 12, 2016 8:59 pm

Re: Ham-Kam - Hønefoss

Post by Kammagutt »

Dette er skandaløst. Må si jeg er veldig overrasket over valgene til knappen. Jagne har underprestert siden han kom, har rett og slett vært direkte svak. Allikevel for han spille i 80 min +++ mens Blaka blir sittende på benken uten å få sjansen kamp etter kamp. Den lille sjansen han fikk i år ble han matchvinner. Valgene til knappen i dag er høyest kritikkverdig. Ligger under 2 - 1, jagne har sugd hele kampen, og hva gjør han? Setter innpå en midtbanespiller mens Blaka blir sittende på benken til det er igjen ett minutt å spille. Tyder på at Jagne har klippekort.


Post Reply