Overganger sommer 2016?

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2016?

Post by Quadrophenia »

martin wrote:Ferien er over og gutta startet med løpetest i Hamjern-hallen i dag.

Av 'spennende' spillere så er som kjent Nicolai Michaelsen med, i tillegg til hamarsingen og tidligere kammaspiller Torjus Kydland som det siste året har spilt for Fløy. Kristoffer Hagen er også med, men det trenger ikke bety mer enn at han holder formen mens han er hjemme.
Tror vi kunne trengt en spiller som Hagen nå jeg. Passer nok bra sammen med Semou. Kydland er jeg mer usikker på.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2016?

Post by GSP »

Kristoffer var ikke med på hverken løpetreninga eller fotballdelen på Briskeby etterpå i dag. Kydland klarte seg veldig bra på løpinga, helt umulig å si noe etter dagens fotballøkt, det samme med Michaelsen, med unntak av at dansken var forholdsvis verbal og prata en del. Ikke ulikt fader'n der altså :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
saeth
Posts: 14
Joined: Sat Jan 23, 2016 11:46 am

Re: Overganger sommer 2016?

Post by saeth »

Personlig har jeg ønsket meg en skikkelig kant i flere sesonger og siden Mbamba har forsvunnet så er det vel ikke usannsynlig at en kant kommer inn. Er vel derfor både Michaelsen og Kydland viser seg frem om dagen.
Spennende å se hvordan Kydland har utviklet seg siden han spilte for junior og 2.laget. Så vidt jeg vet har han vel lagt på seg en del muskler og har blitt en mer kraftfull spiller. Han har vel også spilt futsal på høyt nivå og Urosevic døpte han vel om til Ronaldo under en 2.lagskamp for en del år tilbake pga hans enorme dribleferdigheter.
Siden vi har lite å spille for resten av sesongen, så har jeg imidlertid lite imot at Nico får kantposisjonen. Fortsatt ung og uferdig, men en av våre mest spennende talenter som absolutt kan ha bruk for erfaringa han kan få i høst før neste sesong.


Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Overganger sommer 2016?

Post by Gullerud »

Litt tidlig å resignere for så å satse på de unge er det ikke?
Nico kan gjerne bruke noen timer ekstra i styrkerommet før han slippes løs igjen, talent har han selvsagt men tror det er like viktig å få drillet en samkjørt 11'r inn mot neste sesong igjen som det er å gi unggutta spilletid.


saeth
Posts: 14
Joined: Sat Jan 23, 2016 11:46 am

Re: Overganger sommer 2016?

Post by saeth »

Jeg er helt enig med deg gullerud, jeg vil ha en samkjørt 11'r inn mot neste sesong, men i mitt hode så er det ikke å resignere å bruke Nico fra start. Han er en av veldig få spillere på laget som naturlig bekler en kantposisjonen. Ja, han er liten og blir lett skubbet unna, men han har likevel så spennende ferdigheter at jeg gjerne kan se han mer fra start.
Med mindre ikke vi får inn en skikkelig kvalitesspiller som hever laget umiddelbart og kan ta oss opp til neste år da selvfølgelig.


Kammagutt
Posts: 4
Joined: Sun Jun 12, 2016 8:59 pm

Re: Overganger sommer 2016?

Post by Kammagutt »

saeth wrote:Jeg er helt enig med deg gullerud, jeg vil ha en samkjørt 11'r inn mot neste sesong, men i mitt hode så er det ikke å resignere å bruke Nico fra start. Han er en av veldig få spillere på laget som naturlig bekler en kantposisjonen. Ja, han er liten og blir lett skubbet unna, men han har likevel så spennende ferdigheter at jeg gjerne kan se han mer fra start.
Med mindre ikke vi får inn en skikkelig kvalitesspiller som hever laget umiddelbart og kan ta oss opp til neste år da selvfølgelig.
. Er du god nok er du gammel nok er det noe som heter. Mener Nico ikke er noen av delene. Han er definitivt en veldig ung gutt, Og det ser man utpå matta. Han er langt fra klar for å leke med de store gutta enda. Må innrømme at jeg nesten blir litt flau på kammas vegne når det beste vi klarer å starte med på kant er en 16 år gammel gutt som er langt unna å ha en fysikk til å spille på dette nivået. Hjelper heller ikke at han da heller ikke har noen fantastiske ferdigheter som kan veie opp for dette. Skal vi rykke opp for vi kan vi ikke starte med Nico på kant, men selvfølgelig er det supert om talentene for sjansen til å spille på seg minutter i kamper som er vunnet. Har derimot sett nordli spille, som også er 16, men man ser fort at nordli er på ett høyere nivå og også mer fysisk for alderen.


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2016?

Post by GSP »

Kammagutt; du syns ikke det er i overkant å si at det er flaut på Kammas vegne? Misforstå meg rett, det er helt fair å mene at Niko ikke er god nok enda (jeg mener heller ikke at han skal spille fast, bare så det er sagt, men full forståelse for at han er i A-stallen), men å si at det er flaut for klubben at de bruker en 16-åring som har vært med på flere landslagssamlinger er kanskje litt mye? Har vært med tre offensive spillere på prøvespill så langt denne uka, så er vel liten tvil om at Knappen også ønsker forsterkninger i den posisjonen forøvrig.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by Heis »

Enig med deg, GSP. Nico er ingen revolusjon i kantspillet vårt og blir ofte for lett i duellspillet, men i tider hvor Mbamba og Leliuga har sett uinteresserte ut, har han rett og slett sett ut som det beste valget. Nico har satt seg i posisjon til å kjempe om en plass i startelleveren i Kamma, og det skal han ha all honnør for selv. Han er helt sikkert hundre prosent klar over hvilke ting han bør jobbe med, og jeg tipper han jobber med akkurat de tingene. Det skal være lov med kritikk av spillere, men det blir for dumt å legge for mye av ansvaret for de sportslige resultatene på en 16-åring som har jobbet seg til plass i a-troppen og endelig får noen sjanser når konkurrentene ikke viser seg villige til å legge ned samme jobb.

Faktisk er jeg heller stolt enn flau over at HamKam er en klubb som sier til utenlandske "profiler" som underpresterer at de skal få seg ei runde i 3.-divisjon og at en 16-åring får plassen deres i startellevern på a-laget.


saeth
Posts: 14
Joined: Sat Jan 23, 2016 11:46 am

Re: Overganger sommer 2016?

Post by saeth »

Om det ikke kom fram i mitt innlegg, så vil jeg helst ha inn en ny kantspiller. Synes laget har vært preget av at vi ikke har hatt en skikkelig ving over flere sesonger nå, men hvis alternativene er spillere som Rytis og Mbamba, da har jeg ikke noe imot at Nico får mer spilletid.
Når det gjelder Nordli så er jeg selvfølgelig helt enig at han også skal spille mer utover høsten. Problemet blir når vi får spillere som Dahle og Nordli på hver sin kant. Begge er best sentralt i banen bak spissen og er ikke utpregede kanter. For min del kan vi gjerne sette Marius hagen på benken og bruke enten Dahle eller Nordli på sentral midtbane ved siden av Franck.
Men igjen, skal vi heve oss må vi ha en skikkelig god gammaldags ving på kant, noe vi ikke har i dag.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by rusk »

Blir litt oppgitt når det karakteriseres som "flaut" at unge, lovende spillere får prøve seg når eldre, og antatt bedre, spillere flopper. Jeg synes heller det er et sunnhetstegn. Bort med klippekortene og la de som viser at de er interessert i dette her få spille. Det er aldri flaut å sette på unggutter. Det som er flaut er når man har utpå "stjerner" som ikke gidder/evner og det har det vært alt for mange av i Kamma siste 10 år.

Nico er bare 16 år og har nok spilt i meste laget på dette nivået i år. Belastningen blir for stor for de aller yngste. Tror også det er derfor han har hatt en fallende formkurve i år.


Post Reply