Overganger sommer 2016?

Spillere, kamper, overganger etc.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by anonymous1918 »

Jeg var på match. Forøvrig så scoret Sigurd Ertsås to mål på de 3-4 touchene han hadde hele kampen.


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 48 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2016?

Post by GSP »

Nja, han hadde vel i grunnen en god del touch utover i andre omgang (sic!). Helt fraværende i første, Dala får spillet høyere opp i bana, og da blir han mer involvert. Meget overrasket, og delvis imponert, over at han klarer å gjøre den jobben han gjør på det første målet hans, hadde forventa at han skulle være helt ferdig etter max 60.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by anonymous1918 »

Moro at han får det til og jeg overdrev kanskje litt da det gjelder antall touch :) Men jeg ble på ingen måte imponert over det Dala viste. Faktisk så var det Rosenborg 2 som hadde spillet, mens Dala lå lavt og sjelden presset. Spesielt i 1.omgang. Likevel virket Dala farligst da de var frempå. Heldigvis for Dala stoppet det opp for RBK foran 16-meteren, siden de absolutt skulle spille seg forbi 10 brumunddøler med tiki-taka.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by rusk »

Lehne Olsen ut må vel være greit nok? Han får spilletid, vi har kontrakt med han videre og dette viser at det er en viss realitet i samarbeidsavtalen mellom klubbene.

Når det gjelder mulighetene for K. Hagen inn og M. Hagen ut, så klarer jeg fra et sportslig perspektiv ikke helt å se at noen av scenarioene er krise. Hipp som happ...


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 48 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2016?

Post by GSP »

Rusk: jeg tror ikke vi har kontrakt med HLO, men jeg er rimelig sikker på at han kommer til å være ønsket tilbake til vinter'n. Han må nok spille seg ut og virkelig falle igjennom i Dala for at ikke det skjer.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by rusk »

Da er det vel så og si klart at M. Hagen går til Åsane så vidt jeg kan skjønne...
http://aasanetidende.no/nyheter/2016/07 ... -i-aasane/
-----------------
Den tidligere Molde-junioren Marius Hagen har en fortid i svensk fotball, Nest-Sotra og moderklubben Stryn. Han er den siste signeringen på Myrdal. 24-åringen kan spille både offensivt og defensivt på midtbanen.

Hentet fra Ham-Kam

– Han kan spille både som en sekser og som en åtter. Papirene er ikke helt i orden der ennå, men vi regner med det går greit, opplyser Knutsen videre.
-----------------
Nok en spiller som ikke har gjort seg sånn voldsomt bemerket i Kamma-drakta med unntak av å opptre som et vandrende frispark ute på bana. Lever godt med dette. Antar dette betyr at K. Hagen er så godt som klar?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2016?

Post by Quadrophenia »

rusk wrote:Da er det vel så og si klart at M. Hagen går til Åsane så vidt jeg kan skjønne...
http://aasanetidende.no/nyheter/2016/07 ... -i-aasane/
-----------------
Den tidligere Molde-junioren Marius Hagen har en fortid i svensk fotball, Nest-Sotra og moderklubben Stryn. Han er den siste signeringen på Myrdal. 24-åringen kan spille både offensivt og defensivt på midtbanen.

Hentet fra Ham-Kam

– Han kan spille både som en sekser og som en åtter. Papirene er ikke helt i orden der ennå, men vi regner med det går greit, opplyser Knutsen videre.
-----------------
Nok en spiller som ikke har gjort seg sånn voldsomt bemerket i Kamma-drakta med unntak av å opptre som et vandrende frispark ute på bana. Lever godt med dette. Antar dette betyr at K. Hagen er så godt som klar?
Kristoffer er klar ja. Velkommen tilbake. Tror han kan gjøre det langt bedre på midten enn han gjorde som midtstopper i fjor,

Jeg var også svært kritisk til Marius H på Twitter, men fikk påpekt at han faktisk kom fra en skade der han var ute i 8 måneder før han kom hit og at han har vært bra de siste 2 kampene. Han går også på skole i Elverum så det blir vurdert på nytt hvor han skal spille etter sesongen. Ikke umulig at vi får et gjensyn m.a.o.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by rusk »

Hagen ut og Hagen inn da altså, som tidligere annonsert. Helt greit for meg. :D

Høres greit ut at man ikke brenner noen broer til de som nå forsøker seg enten et steg opp(M.Hagen) eller et steg ned(HLO).

Så forresten at det lå en sak på Ringsaker Blad sine nettsider(betalingsartikkel) om at HLO gir faen i at han blir kalt Judas. Please fortell meg at dette er en tulleartikkel?


anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger sommer 2016?

Post by anonymous1918 »

Det er modøler(som har dala som rival) som såvidt meg bekjent har køddet på Twitter om at han er judas. Ikke verre enn det egentlig. Om det ikke står noe annet da?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2016?

Post by Quadrophenia »

Inn: Kristoffer Hagen og Nicolai Michaelsen

Ut: Marius Hagen og Rytis Leliuga

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/hamkam- ... -i-stallen

Kristoffer Hagen vet de fleste hva man kan forvente av og han er en stabil spiller som posisjonerer seg bra og jobber hardt. Han har også en ganske så god skuddfot som jeg håper vi får sett mer av. Jeg håper også han har hatt godt av et lite miljøskifte og at han får spille på favorittposisjonen hans, sentral midtbane. Jeg regner egentlig med det og da er han en langt bedre spiller enn det viste seg på midtstopperplass.

Nicolai Michaelsen kan spille på begge vinger og offensiv midtbane og er en litt typisk dansk spillertype. Teknisk, rask og leken. Han har visstnok gjort det greit på trening, men har mangler fysisk og tempomessig. Han har spilt på tredjenivå i Danmark og det kommer nok til å ta litt tid før han er tilpasset Norsk fotball og Knappens spillerstil. Tror ikke vi skal forvente all verden av han resten av sesongen dessverre.

Marius Hagen har det vært skrevet mye om. Selvom han var skadet en lang stund før han kom hit og har hatt en formstigning har han vært en liten skuffelse. Han innser nok dette også selv. Han bekrefter her at det kan bli et gjensyn etter sesongen. http://www.h-a.no/sport/ham-kam/hagen

Hadde vært artig å se han i toppform i den grønnhvite trøya.

Rytis Leliuga synes jeg var frisk i enkelte kamper på høsten i fjor etter at han signerte. Han kunne skape ubalanse og puttet endel mål. Men i årets sesong har han virket uinteressert og lat rett og slett. I cup-fadesen mot Eidsvold, som jeg desverre var tilstede på, var han banens desidert dårligste og gjorde virkelig ingenting konstruktivt. Etter dette var han fryst ut av Kenta og Knappen har heller ikke gitt han noe nevneverdig tillit. Det er liten vits å ha en 29åring som ikke spiller i stallen så det er helt rett å la han gå nå.

I tillegg sier Knappen at de har to spillere som de jobber med. Disse skal signeres med tanke på neste år. Jeg vil tro at den ene er Midtskogen og at den andre kanskje er en defensiv spiller. Der trenger vi mest forsterkninger slik jeg ser det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply