Overganger vinter 2016/2017

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by GSP »

Samme her, rusk. Har ikke hørt noe mer, så rekker fint å bli nervøs ja!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
tagetrommis
Posts: 116
Joined: Sun May 01, 2016 6:32 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by tagetrommis »

Alegre bekreftet klar! Godt å få en bekreftelse, syns det har dratt ut...


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

tagetrommis wrote:Alegre bekreftet klar! Godt å få en bekreftelse, syns det har dratt ut...
Flott signering. Velkommen Ruben. Ingen overganger er like, men bra det ordnet seg til slutt.

Nå har vi en knallsterk ellver. Et par mann til inn så har vi bredden også.

Keeper: Lukasz Jarosinski (ny), Lars Jendal

Forsvar: Francois Yabre, John Anders Rise, Nicholas Mickelson, Truls Jevne Hagen, Marius Bratberg Lund, Ruben Alegre (ny)

Midtbane: Petter Vaagan Moen (ny), Simen Bolkan Nordli, Franck Semou, Ole Erik Midtskogen, Markus Solbakken, Sander Eng Strand, Mathias Pedersen Aasand, Mikkel Gran Frankmo

Angrep: Kevin Beugré (ny), Ivar Sollie Rønning, Valentin Blaka

19 mann. 13 Hedmarkinger. Importene hever nivået. Balansert stall med masse spisskompetanse. Det ser unektelig bra ut.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Corrales »

Gledelig å ha en stall hvor man i utgangspunkter rater de aller fleste. Er tilsynelatende svært få av typen Rytis eller Ove Solvang denne sesongen. Forøvrig hører jeg at Stian Nyhus IKKE får kontraktstilbud og således ikke er aktuell for overgang.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote:Gledelig å ha en stall hvor man i utgangspunkter rater de aller fleste. Er tilsynelatende svært få av typen Rytis eller Ove Solvang denne sesongen. Forøvrig hører jeg at Stian Nyhus IKKE får kontraktstilbud og således ikke er aktuell for overgang.
Når han har trent med klubben såpass lenge vil jeg tro de har skaffet seg en god oversikt over hvorvidt han har noe å bidra med eller ei. I samme sammenheng ser jeg at Nerheim fortsatt trener med klubben. Vil tro han da fortsatt er aktuell.

Hvis man tar utgangspunkt i en stall med den samme 4-4-1-1-formasjonen man brukte på slutten av fjoråret har vi dobbel dekning på de fleste plassene.

Jarosinski/Jendal

Jevne Hagen/Mickelson - Yabré/M.B.L - Alegre/Rise - Rise/Alegre

Bolkan Nordli/Midtskogen - Semou/Solbakken - PVM/Strand - Aasand/PVM

Solli Rønning/Frankmo

Beugré/Blaka

En midtstopper, en sentral midtbane og en spiss/ving til hadde vært optimalt, men det holder med et par spillere.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 262
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 29 times
Been thanked: 18 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Heis »

Nå har vi 8 midtbanespillere og 6 forsvarsspillere. Hvis enten Alegre eller Rise får en skade, vil vi ha et problem. Vi er også veldig avhengige av at PVM kan spille enten sentral midt eller ving. Jeg mener første prioritet fortsatt bør være en forsvarsspiller. Helst på venstresiden, men gjerne en som kan spille på begge backene. Ideelt sett burde denne spilleren også ha en viss evne enten som midtstopper eller som ving hvis det blir krise. Da ville vi ha dekket bra inn for de tre navnene som jeg synes går igjen litt for ofte i den oppstillingen du foreslår, Quadrophenia.


levken
Posts: 53
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by levken »

http://www.ostlendingen.no/nybergsund/f ... -69-363487

Juan Manuel Cordero har avbrutt kontrakta si med Nybergsund og er ifølge Østlendingen på vei til Kamma. Virker som han duger på begge backene.


User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by bim »

Uten tvil meget solide signeringer så langt, bør absolutt være bra nok til å kjempe om opprykk. Eneste minus er at jeg er litt usikker på om Bolkan Nordli og Aasand er bra nok til å være førstevalg for et lag som bør kunne rykke opp. Ikke misforstå, Bolkan Nordli kan sikkert bli en habil fotballspiller med tiden – på Melgalvis nivå om ting klaffer. Men jeg synes det er tidlig og sette all lit til at to juniorer skal være førstevalget på et lag som skal rykke opp, kan fort føre til at vi blir ufarlige på kantene. Tøffere avdeling i 2017 og flere lag som satser enn hva tilfelle var i 2010.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Corrales »

bim wrote:Uten tvil meget solide signeringer så langt, bør absolutt være bra nok til å kjempe om opprykk. Eneste minus er at jeg er litt usikker på om Bolkan Nordli og Aasand er bra nok til å være førstevalg for et lag som bør kunne rykke opp. Ikke misforstå, Bolkan Nordli kan sikkert bli en habil fotballspiller med tiden – på Melgalvis nivå om ting klaffer. Men jeg synes det er tidlig og sette all lit til at to juniorer skal være førstevalget på et lag som skal rykke opp, kan fort føre til at vi blir ufarlige på kantene. Tøffere avdeling i 2017 og flere lag som satser enn hva tilfelle var i 2010.
"På Melgavis nivå". Da snakker vi om en spiller som i voksen alder er klar for Tippeligaen. Jeg mener potensialet til Nordli overgår dette og mener han har potensiale til å nå minst "PVM nivå" for å dra en paralell. I mine øyne er Nordli det største fotballtalentet i distriktet og det største talentet på mange år. Hvis man ikke skal dyrke en slik spiller i startoppstillingen - da skjønner jeg ingenting! Jeg mener forøvrig at han allerede nå til å spille fast på et lag som rykker opp fra 2.div. Vi må ikke overdrive nivået på 2.div heller.

Når det gjelder Aasand er jeg mer enig i at han kanskje ikke nødvendigvis er god nok til å spille fast, men jeg er ikke så sikker på at han gjør dette heller. Likevel - det er viktig at spillerstallen bygges opp slik at unguttene har en realistisk mulig til å bli virkelig gode. Det er forbausende mange som tar nivået og vel så det når de får sjansen over tid.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by rusk »

bim wrote:Uten tvil meget solide signeringer så langt, bør absolutt være bra nok til å kjempe om opprykk. Eneste minus er at jeg er litt usikker på om Bolkan Nordli og Aasand er bra nok til å være førstevalg for et lag som bør kunne rykke opp. Ikke misforstå, Bolkan Nordli kan sikkert bli en habil fotballspiller med tiden – på Melgalvis nivå om ting klaffer. Men jeg synes det er tidlig og sette all lit til at to juniorer skal være førstevalget på et lag som skal rykke opp, kan fort føre til at vi blir ufarlige på kantene. Tøffere avdeling i 2017 og flere lag som satser enn hva tilfelle var i 2010.
Er du god nok er du gammel nok, og Nordli viste i fjor at han absolutt var god nok. Han gikk greit utenpå flere av de spillerne som var forventet å levere bedre enn han. Slik jeg ser det ville det vært et svært dårlig signal å sende dersom man nå ikke skulle satset på han som et førstevalg. Han kommer sikkert til å variere litt i prestasjonene, men det har jammen mer rutinerte "fremmedsoldater" også gjort de siste åra. Jeg har irritert meg ganske kraftig over diverse Ndunguer, Leliugaer og Mbambaer som har stått i veien for egne unggutter uten å levere varene. Dyrere, dårligere og mindre motiverte.

Jeg er helt på linje med klubben i sammensettingen av stallen for i år. En god mix av etablerte spillere og unggutter, lokale og ikke-lokale. Og de etablerte spillerne vi har hentet inn har vist gode kvaliteter på sammenlignbart, eller høyere nivå. Det bør derfor ikke komme de helt store overraskelsene, selv om det selvsagt ikke er gitt at alle blir suksesser. Jeg har sagt tidligere at min bekymring er bredden i stallen, men det er nok noe vi må leve med så lenge klubben er i 2.div. Det er ikke formålstjenlig å ha masse innkjøpte spillere som backup. Da får man heller sørge for å ha noe midler til gode til å forsterke laget i løpet av sesongen dersom det behøves.

Om backen fra Sundet signerer, så er det vel mye som taler for at stallen er komplett ut fra hva som sto i HA i dag(2 keepere og 18 utespillere). Han virker også som en bra forsterkning. Selv om jeg ikke er så veldig glad i spillere som ikke er motivert for å fullføre kontrakter de har underskrevet.


Post Reply