Overganger vinter 2016/2017

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Knappen er spot on her. Helt enig i hans analyser, men ser ikke helt hvordan vi har råd.

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/starter ... ntrallinje

Keeperplassen er kanskje den viktigste posisjonen å forsterke. Her må klubben bruke tid og være svært nøye på hvem de henter. Det finnes et par spillere som har vært i klubben tidligere som kan være aktuelle:

- Jon Masalin. Fortsatt bare 30 år og har spilt noenlunde fast i FFK i '12, '13 og '14, men var noe mer benket i fjor og i år har han ikke spilt i det hele tatt. Ble hentet til Kamma i sin tid av Rolf Høgmo og deretter til FFK der samme Høgmo da var keepertrener. Regner egentlig med at de har et svært godt forhold. Tror det kan være en knall signering. Rutine, rekkevidde og godt tilpasset norsk fotball.

- Lars Øvernes. Mye kritisert forrige gang han var i klubben, men hadde utvilsomt en positiv utvikling i hans tid i Kamma. I katastrofesesongen 2014 var han kanskje vår beste spiller, uten den sterkeste konkurransen. Han spiller i dag i Sola som allerede har rykket ned i 2.div, avd.3. Tror en mer rutinert, og forhåpentligvis, mer stabil Øvernes kan være en meget god keeper i 2.div.

Midtstopper og sentral midtbane får vi ta senere.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by rusk »

Selv om man alltid må ha flere tanker i huet samtidig, så er det ikke tvil om hva jeg mener er viktigste jobb akkurat nå; ny kontrakt med Ivar Solli Rønning.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

rusk wrote:Selv om man alltid må ha flere tanker i huet samtidig, så er det ikke tvil om hva jeg mener er viktigste jobb akkurat nå; ny kontrakt med Ivar Solli Rønning.
Så absolutt! Han er en av de absolutt viktigste spillerne nå.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by anonymous1918 »



Surve
Posts: 13
Joined: Tue Jan 26, 2016 1:31 pm

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Surve »

Herlig! Viktig få hans signatur så tidlig foran neste sesong. :-)


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Surve wrote:
Herlig! Viktig få hans signatur så tidlig foran neste sesong. :-)
Virkelig. Det sender et veldig tydelig signal å re-signere toppskåreren vår før sesongen er over. Jeg regner med at han ikke hadde signert om han ikke fikk lovnader om satsning neste sesong.

Ivar er en topp fyr som er svært viktig i stallen. Tror absolutt han kunne klart seg på et nivå høyere også.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Heis »

Quadrophenia wrote:
Virkelig. Det sender et veldig tydelig signal å re-signere toppskåreren vår før sesongen er over. Jeg regner med at han ikke hadde signert om han ikke fikk lovnader om satsning neste sesong.

Ivar er en topp fyr som er svært viktig i stallen. Tror absolutt han kunne klart seg på et nivå høyere også.
...og det får han sjansen til å bevise om ett og et halvt år.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Heis wrote:
Quadrophenia wrote:
Virkelig. Det sender et veldig tydelig signal å re-signere toppskåreren vår før sesongen er over. Jeg regner med at han ikke hadde signert om han ikke fikk lovnader om satsning neste sesong.

Ivar er en topp fyr som er svært viktig i stallen. Tror absolutt han kunne klart seg på et nivå høyere også.
...og det får han sjansen til å bevise om ett og et halvt år.
Jeg håper det, men jeg er ikke sikker. Blir en supertøff avdeling neste år. Vi er avhengige av et par forsterkninger ihvertfall. Det blir langt færre "enkle" kamper så bredden i stallen bør være på plass, samt at keeper, midtstopper og sentral midtbane bør forsterkes. Men at vi har Yabre, Semou, Rønning og Jagne klare for neste sesong er svært gledelig. Virkelig noe å bygge videre på.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Quadrophenia »

Saihou Jagne, François Yabré, Simen Bolkan Nordli, Ole Erik Midtstkogen, Franck Semou, Lars Jendal og Ivar Sollie Rønning har kontrakt neste sesong.

http://www.h-a.no/sport/kun-sju-har-kontrakt

Hvilke spillere vil folket ha med videre utover dette? Og hvem kan gå?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gullerud
Posts: 57
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:10 pm

Re: Overganger vinter 2016/2017

Post by Gullerud »

Truls og Rise er selvskrevne føler jeg. K.Hagen burde også vurderes.
Holst, Dahle og Blaka har gitt rom for tvil ila sesongen.
Alle juniorer har overbevist, vi har ikke råd til å miste noen til andre "akademier" håper med det at spes Solbakken blir.

Syntes forøvrig det er synd at Michaelsen ikke har fått vist seg frem mer, ingen tvil om at den gutten har et hjerte som banker for klubben. Slike spillere skal aldri undervurderes

Med de vi nå har på kontrakt så sikrer vi endelig en stamme vi kan bygge videre på.
Det at vi endelig kan ha litt kontinuitet i spillergruppa samt at vi viser muskler ved å re-signere Ivar håper jeg kan gi litt ny entusiasme rundt om i byen/distriktet.


Post Reply