Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Post by Quadrophenia »

levken wrote: Sat Mar 04, 2017 6:18 pm Deilig seier. Nydelig mål og assist. Med solid jobbing fram mot seriestart med å få ei sammensveisa spillergruppe som kommuniserer bra kan det bli mange slike godbiter. Av det jeg så var det fortsatt en del slurv og rotete spill, men bra de klarer å holde igjen bakover likevel.
Her er den. Kanskje du som ordnet?

https://twitter.com/magloken/status/838127703312089088

Helt enig i at den pasningen viste Alegres utrolige overblikk (selvom midtstoppern til Elverum feilberegner fullstendig da). Han viste det samme mot Dala. En utrolig evne til å slå superpresise langpasninger, selv under press.

I går synes jeg vi virkelig viser at det har blitt tatt store steg defensivt. Vi har nærmest full kontroll på Elverum og selvom vi slipper til endel innlegg inn i feltet rydder vi unna alt som er. Vi trenger dog å ta enda større steg offensivt. Vi er nødt til å være mer presise og ha enda litt større tempo i overgangsspillet. I tillegg håper jeg Beugre kommer seg i form til seriestart. Han er et stykke unna fortsatt, selvom han hadde to ålreite avslutninger i går. Hvis jeg skal forsøke meg på en slags børs:

Jaronsinski: 5. Lite utfordret, men veldig trygg på det som er. Har autoritet i feltet og kommuniserer masse til forsvaret.

Nico: 7. I går var Nico veldig god synes jeg. Han fremstår langt tryggere defensivt enn tidligere og er såpass kjapp at han løper opp Enkerud de få gangene han posisjonerer seg litt feil. Offensivt er han aktiv også. Treffer ikke alltid med finter og driblinger, men når han gjør det blir det farlig med engang. Har tatt steg i vinter.

Yabre: 5. Stabil og fremstår mer og mer samspilt med Alegre. God kontroll på inlegg. Får et lite trekk for å ikke alltid treffe med pasninger fremover.

Alegre: 7. Igjen en kjempekamp. God i duellspillet og konstruktiv fremover.

Cordero: 5. Sliter litt til tider med Lund og Solli på høyresiden til Elverum, men er farlig og rask på overganger.

Jevne Hagen: 7. Jevne Hagen er kanskje banens beste. Vinner massevis av dueller på midten, bryter angrep på angrep og slår veldig sjelden dårlige pasninger. Fremstår som en ledertype. Får trekk for veldig svake dødballer. Her må det terpes.

Semou: 4. Semou er rusten, men har ikke et like godt treningsgrunnlang bak seg som resten. Han vinner dog endel dueller på midten og Svindland sliter mot han. Kommer i klinsj med noen Elverumspillere etter en felling i førsteomgang og viser han har tenningen inne.

Nordli: 4. Bolkan Nordli har ikke sin beste dag på vingen. Han er litt unøyaktig og rotete. Samtidig har han et veldig godt fremspill frem til Beugre som burde endt med mål og jobber godt defensivt.

Sollie Rønning: 6. Sollie Rønning er på gang! Vinner massevis av hodedueller og skårer mål. God kamp.

Midtskogen: 4. Ikke en super kamp i dag. Jobber godt, løper mye og får noen frispark. Men han treffer ikke alltid med pasninger og får ikke så mye ut av farten og styrken sin i dag.

Beugre: 3. 2 skudd, der det ene reddes av Terva og det andre går like over. Ellers timer han løpene feil. Bommer på enkle pasninger og evner ikke å dra av motstandere som han har gjort i Hønefoss. Fremstår ute av form og litt tung, men viser til tider hva som bor i han.

Innbyttere: Blaka (svak), Frankmo (giftig og pigg) og Aasand Pedersen (knapt involvert).


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
levken
Posts: 53
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Post by levken »

Quadrophenia wrote: Sun Mar 05, 2017 9:26 am Her er den. Kanskje du som ordnet?
Stemmer! Mitt første forsøk noensinne på noe sånt (brukte Microsoft Expression Encoder og så ezgif.com), tenker å eksperimentere litt framover med hva som funker best for sånne delbare snutter.


Merckx
Posts: 4
Joined: Sat Jan 23, 2016 12:04 pm

Re: Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Post by Merckx »

Noen som har en utfyllende rapport fra seieren over Raufoss?


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Post by Corrales »

Merckx wrote: Sun Mar 12, 2017 8:44 pm Noen som har en utfyllende rapport fra seieren over Raufoss?
Er usikker hvorvidt jeg vil nå opp til terskelen for hva som er "utfyllende", men jeg kan da likevel skrive ned noe kort knyttet til kampen. Så får gjerne andre gå enda mer i dybden :-)

1.omgang synes jeg er spillermessig ganske bra av Ham Kam. Selv om det er nokså jevnspilt så synes jeg Ham Kam likevel er det beste laget i banespillet. Det er mye fine tendenser fra Kamma sin side, men det stopper litt opp på siste tredjedel. Dette skyldes både tidvis manglende samhandling, upresise avleveringer, men også i stor grad at Raufoss sin midtstopper Armin Aganovic var meget god. Jeg vil påstå nevnte Aganovic hadde unormal god kontroll på Sollie Rønning. Defensivt er det i grunnen plettfritt med unntak av dødballmålet man slipper inn. Var mye klabb og babb rundt scoringen, men inntrykket mitt var at den godeste Yabre kunne ha gjort mer for å avverge scoring.

I 2.omgang synes jeg Raufoss er det beste laget. Dette skyldes nok trolig de to byttene som blir gjort i pausen. For det første så merker man i fraværet av Alegre (ble byttet ut i pausen til fordel for Rise) hvilken betydning spanjolen har for organiseringen av forsvaret. Med en gang han ble byttet ut så merker jeg at man blir mer sårbare for dødballer imot og at det er lettere å spille for motstanderen. Jeg understreker at jeg med dette ikke sier at Rise spiller en dårlig kamp. Poenget er bare hvor viktig Alegre fremstår for den defensive delen. For det andre hadde ikke Solbakken en spesielt heldig kamp som innbytter for TJH. Utligningen kommer forøvrig etter en strålende gjennombruddspasning fra Semou mot Beugre i bakrom. Sistnevnte avsluttet iskaldt over keeper når muligheten bydde seg. Vinnermålet scores av Blaka etter strålende gjennomspill av PVM. Mot slutten kommer vi tidvis under sterkt press, men takket være en god Lars Jendal og en helt sinnsyk bom av Raufoss sin angrepspiller Sow berger man seieren.

Når det gjelder spillervurderinger så velger jeg å trekke frem de jeg synes utmerket seg mest positivt og negativt. På den positive siden vil jeg trekke frem Alegre, Semou og Lars Jendal. Semou styrte spillet glimrende gjennom hele kampen, og virker også å være i klar fysisk forbedring etter skaden. Jendal står en helt glimrende kamp og viser med all tydelighet at vi også virker å ha en andrekeeper man kan stole på.

I den andre enden av skalaen så ender vel Markus Solbakken, Ivar Sollie Rønning og Ole Erik Midtskogen. Unge Solbakken hadde ingen stor kamp i.o.m med at han hadde to forferdelige tversoverpassninger som ble brutt av Raufoss høyt i banen. Likevel - det er slike feil man lærer av. Liker veldig godt at han prøver å spille og ikke er redd for å spille med en viss risiko. Når det gjelder Sollie Rønning så er han ikke nødvendigvis så spesielt svak, men siden han pleier å herje bra så får man ta det med i betraktningen at dette var en av få kamper hvor han var ganske usynlig. Når det gjelder Midtskogen så må jeg si at dette er en av få jeg er litt usikker på hvorvidt holder mål. Han har en bra fysisk tilstedeværelse, men virker litt begrenset teknisk i mine øyne (så også i dag).


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Post by Quadrophenia »

Meget god oppsummering Corrales.

Har ikke sett alle kampene våre i år, men vil tro Rævfoss er det beste laget vi har møtt sålangt. De var i hvert fall bedre enn Brumunddal og hakket over Elverum også. Men vi klarer en grei prestasjon og et godt resultat.

I tillegg til de spillerne du trekker frem med positivt fortegn, vil jeg nok engang trekke frem Nico. Bortsett fra noen valg han tar gjør han masse riktig og gode prestasjoner kampen igjennom. Det har vært mye snakk om Raufoss signering, Doghman, i vinter. Han var visstnok ønsket av både Viking og Vif. Han spilte venstreving mot oss, men skapte ingenting til han ble byttet ut. Han sliter selvfølgelig litt med noen taktiske valg, men dette er noe små justeringer og mer kamperfaring på dette nivået raskt kan gjøre noe med. For øvrig er Nico i dag kalt ut på g18-landslaget. Gratulerer!

https://www.fotball.no/landslag/norge-g ... tions-cup/

Ellers er Kevin Beugre på skåringslista og viser en viss bedring i formen selv om han ikke hadde noen stor kamp nå heller.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
anonymous1918
Site Admin
Posts: 367
Joined: Mon Jan 18, 2016 12:23 am
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Post by anonymous1918 »

For de som ikke har fått det med seg; Natt til søndag reiser HamKam til Spania på treningsleir. Neste fredag spiller HamKam mot Fana der nede. hamkam.no og HA skal følge laget tett. Det går rykter om at RSH skal nedover, så da regner jeg med det blir live-updates på H-A.no?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Post by Quadrophenia »

martin wrote: Wed Mar 15, 2017 10:25 am For de som ikke har fått det med seg; Natt til søndag reiser HamKam til Spania på treningsleir. Neste fredag spiller HamKam mot Fana der nede. hamkam.no og HA skal følge laget tett. Det går rykter om at RSH skal nedover, så da regner jeg med det blir live-updates på H-A.no?
Ja, synes han må jobbe litt på brunfargen igjen. Bra for han med en sydentur. For noen år siden husker jeg Rise-TV intervjuet alle spillerne med noen korte spørsmål om diverse (husker ALLE svarte taco som livrett), blir det noe lignende i år?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Post by Heis »

Hadde vært moro med noen live-dekninger av kamper uansett om det er snakk om video eller tekst.

Noen som vet om HA legger opp til å sende videodekning av noen seriekamper i år? Er kanskje samme problematikk med amedia som i fjor?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Post by Quadrophenia »

Heis wrote: Wed Mar 15, 2017 11:36 am Hadde vært moro med noen live-dekninger av kamper uansett om det er snakk om video eller tekst.

Noen som vet om HA legger opp til å sende videodekning av noen seriekamper i år? Er kanskje samme problematikk med amedia?
Østlendingen sier de skal sende ALLE kampene live i år. Det er ganske ellevillt.

I tillegg sa Jan Erik Aalbu fra Eurosport på podcasten Toppfotball at de skal vise breddefotball 6 ganger i år og at Ham-Kam-Raufoss 27.05 var en kamp de jobbet med. Nasjonal tv da gitt. Ikke dårlig.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Kamma 2017 - opprykksåret (versjon 2.0)

Post by Quadrophenia »

Lørdag kl.14 møter vi Hødd borte til oppkjøringens siste treningskamp. Her mønstrer vi sannsynligvis laget som starter mot Asker en drøy uke etter. Hødd er nok sannsynligvis ett av de sterkeste lagene vi har møtt i 2017 så det vil gi en liten pekepinn på hvordan vi ligger an.

Noen som vet om kampen streames noe sted?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply