Overgangsvinduet Sommer 2017

Spillere, kamper, overganger etc.
Gjendineggen
Posts: 200
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Gjendineggen »

Spørs om noen av disse to er gode nok til å gå rett inn i elleveren. Håper vi prioriterer dette. Spillerne vi nå henter, bør være gode nok til å ta nivået og fortsatt spille masse i neste år om vi rykker opp.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Corrales »

Hvis man skulle få inn en offensiv forsterkning så er jeg tilbøyelig til å mene at Ham Kam aktivt bør søke å låne ut Blaka til Brumunddal. Forholdet mellom disse klubbene har vært alt annet enn bra de siste årene, men etter at Knappen ble trener i Ham Kam virker det som man har fått på en plass en langt bedre plattform for samarbeid enn hva tilfellet har vært tidligere. Hvis Ham Kam skulle rykke opp i 1.divisjon så tror jeg man er svært så tjent med at man har et lokalt lag i nærheten som spiller på nivået under. Dette vil kunne fungere som en gunstig utviklingsarena for spillere som enda ikke er gode nok for å spille på Ham Kams førstelag.

Brumunddal anno 2017 er dessverre særdeles svake offensivt. Laget er brukbare til å forsvare seg, men mangler definitivt spisskompetanse på den offensive tredjedelen. Jeg tror Blaka vil passe inn svært godt for Brumunddal - da deres offensive muligheter stort sett er begrenset til kontringer. Med Blaka sin fart kan han etter mitt syn styrke Brumunddal svært mye og tilføye de en helt ny dimensjon som i hvertfall kan gi et visst håp om fornyet kontrakt. I tillegg tror jeg dette kan være gunstig for Blaka selv som er for god for 4.divisjon og samtidig ikke ligger an til å få et særlig bra kamptilbud for A-laget.

Det er også et økonomisk aspekt ved det hele. Brumunddal har neppe råd til å betale hele lønna til Blaka alene (klubben har etter mange års rovdrift kuttet ned på kostnadene betraktelig) og er således avhengig av at Ham Kam bidrar på dette området. Jeg mener Ham Kam her har en herlig mulighet til å støtte opp om Brumunddal ved å tilby de å leie Blaka bortimot gratis. Hvis man får promotert denne velviljen til å hjelpe naboklubben i lokalavisa så tror jeg også at dette kan bidra positivt på omdømmet til Ham Kam i Brumunddal.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by rusk »

Helt på linje med gjendineggen her altså. Skal det hentes inn noe nytt, så bør det være folk som kan gå rett inn på laget. Slik vi ligger an nå så er et opprykk innen rekkevidde og det kan være fristende å tenke kortsiktig. Det håper jeg vi unngår.

Et moment til er at jeg håper vi ikke dytter unggutta våre for langt bak i køa. En del av de er store talenter og fortjener å behandles deretter. Først og fremst Mickelson, Solbakken, Nordli og Eng Strand. I år får mange av de spilletid og de leverer stort sett bra. Håper ikke klubben blir fristet til å hente noen som er marginalt bedre enn disse gutta slik at de blir henvist til 4.div og/eller juniorlag. Oppfatter at det er ving og spiss som er de mest aktuelle plassene å styrke og det er forståelig.

Corrales nevner samarbeidet med Dala og muligheter for utlån, og det synes jeg er en god tanke. Men da håper jeg man samtidig legger en plan for de gutta som eventuelt går dit. Innebærer et lån eller permanent overgang i realiteten et takk og farvel med Kamma, eller tenker man på Dala som en utviklingsarena med tanke på å komme tilbake til Kamma dersom utviklingen er positiv? Det vil selvsagt kunne variere, men av de som har gått til Dala de siste åra, og det er en del, så oppfatter jeg at de aller fleste (alle?) forsvant ut fra Briskeby som vrakgods. Fra Brumunddal til Hamar er ikke trafikken fullt så tett. Det er kanskje naturlig så lenge lagene er i samme divisjon og Dala er i en bølgedal kvalitetsmessig.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Heis »

rusk wrote: Wed Jun 28, 2017 2:14 pm Innebærer et lån eller permanent overgang i realiteten et takk og farvel med Kamma, eller tenker man på Dala som en utviklingsarena med tanke på å komme tilbake til Kamma dersom utviklingen er positiv?
Å låne ut en spiller som man samtidig betaler mesteparten av lønna til bør være et ganske sterkt signal om at man gjør det for utviklingens skyld spør du meg.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Quadrophenia »

Skal vi være såpass kule med Dala at vi låner de Blaka (som vi egentlig har bruk for mtp alternativer på spissplassen), bør vi hente en spiller som kan spille spiss og få gode muligheter til å hente unge spillere fra Dala som kan bli på et bra Kammanivå i fremtiden. La oss si at Abdillahi, om noen år, viser seg å utvikle seg til å bli en klassespeller. Da bør det naturlige være at han går til oss, og ikke til Strømmen eller Kongsvinger eller noe annet rask.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Quadrophenia »

Pål J. mener Emil Lynum burde vurderes av Kamma.

http://m.h-a.no/sport/emil-lynum-er-bes ... V9-Udkayc1

Noen som har sett han og kjenner han bedre enn meg? Fattigmanns-Blaka? Eller Holst med holdninger?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 200
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Gjendineggen »

Nå har ikke jeg sett fryktelig mye av han. Men altså, å komme med dette først nå - etter at han har herjet en halv sesong i 4. divisjon i Indre Østland, blir useriøst for meg. Han holder ikke nivået til å spille for en toppklubb i 2. div, og ihvertfall ikke i OBOS! Ser på han som en Daniel Bekkevold light.

Her må nok Pålern ta seg en bolle.


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by GSP »

Stille om dagen, noen som har noe tanker/info om ang nye spillere?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Sat Jul 15, 2017 5:10 pm Stille om dagen, noen som har noe tanker/info om ang nye spillere?
Blir nok noen nye navn på feltet på mandag når de ordinære treningene begynner. Hvem melder seg frivillig til å trille rullestolen til GSP ned dit?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Quadrophenia »

Knappen har konkrete navn på blokka og gutta leverte under testen.

http://m.h-a.no/sport/har-konkrete-navn#.WWvngNkayc0

Jeg liker at disse testene ser ut til å ha gode resultater, selvom det ikke er alt. Også spennende dager/uker i møte mtp. forsterkninger. Sjelbæk skrev på Twitter at han ville ha ei bikkje på midten som løp og slet. Er folket enige?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply