Overgangsvinduet Sommer 2017

Spillere, kamper, overganger etc.
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Overganger sommer 2017

Post by BVegard »

Ser Knappen varsler forsterkninger i sommer, spesielt noen som kan gå rett inn på spiss/kant. Forslag til noen som kan være aktuelle?


bjarte
Posts: 4
Joined: Mon May 16, 2016 12:03 pm

Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by bjarte »

Klubben har sagt at de ønsker å forsterke i sommer.

Hva tror dere? Hvor ønsker klubben å forsterke? Evt. hvem er realistisk å kunne hente?

Jeg håper på en kantspiller. Hva med Rocky Lekaj, som ikke får spilletid i Kristiansund?


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by BVegard »

Kan fort skje at Nico forsvinner i sommer/etter sesong, kan Ulrik Balstad være aktuell på backen da? Ifølge Østlendingen har Elverum, Nybergsund og Ottestad forhørt seg om trønderen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Quadrophenia »

Ser litt rart ut nå da jeg slo sammen 2 tråder.

Skal de ha inn Balstad bør de være raske. Han er ferdig i Fram og flytter hjem i juli. Er vel fort Elverum som er foran i køen. Knappen og Balstad hadde vel ikke det beste samarbeidet i Elverum heller, utifra hva jeg har hørt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
levken
Posts: 53
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by levken »

Balstad sier til Østlendingen at han prioriterer jobb og ikke har bestemt seg for om han vil spille 1. divisjon, breddefotball eller legge opp. Blir nok Elverum eller Løten.

Om vi skal hente noen fra distriktet ser jeg at Erik Brenden (offensiv midtbane, sønn av Ola) får veldig lite spilletid i LSK. Kunne kanskje vært aktuell å låne?


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by GSP »

Personlig håper jeg Balstad ikke er aktuell. Flere grunner til det, så lager ei liste:

1. Nico. Punktum.
2. Har aldri fremstått som en speller som passer Knappen.
3. Prioriter større bredde sentralt, både på stopperplass og ikke minst på midtbana. Vi kan risikere at Semou er ute hver tredje kamp hvis han fortsetter å dra på seg gule kort.
4. Bratberg Lund kan fint spille enkeltkamper på høyreback, selv om han er klart bedre som stopper. I tillegg har vi Truls, og en høyreback på jr-laget (Aki, ikke be meg om fullt navn :P ) som har tatt massive skritt denne sesongen.
5. Det er Ulrik Balstad for faen! Få sleppe a!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Quadrophenia »

Forsåvidt enig GSP.

Leser at det kan være midler til 2-3 nye spillere.

http://m.h-a.no/sport/ham-kam/vil-ha-ok ... UxVN9kayc0

Enig i at vi burde prioritere en offensiv spiller først og fremst, men jeg vil også ha en stopper. Er Alegre ute frykter jeg Yabre og Bratberg Lund blir altfor tynt og usikkert bak der.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by BVegard »

GSP wrote: Fri Jun 23, 2017 12:46 am Personlig håper jeg Balstad ikke er aktuell. Flere grunner til det, så lager ei liste:

1. Nico. Punktum.
2. Har aldri fremstått som en speller som passer Knappen.
3. Prioriter større bredde sentralt, både på stopperplass og ikke minst på midtbana. Vi kan risikere at Semou er ute hver tredje kamp hvis han fortsetter å dra på seg gule kort.
4. Bratberg Lund kan fint spille enkeltkamper på høyreback, selv om han er klart bedre som stopper. I tillegg har vi Truls, og en høyreback på jr-laget (Aki, ikke be meg om fullt navn :P ) som har tatt massive skritt denne sesongen.
5. Det er Ulrik Balstad for faen! Få sleppe a!
Vel, etter å ha hørt podcasten til Østlendingen så er nok ikke Balstad veldig sannsynlig. Og det er egentlig helt greit.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Quadrophenia »

Tim André Nilsen er ferdig i Russland. Har putta mye i 2.div før, fortsatt relativt ung og kan funke med Sollie Rønning og Beugré. Litt usikker på om han kan gjøre bra ifra seg på vingen.

https://no.wikipedia.org/wiki/Tim_Andr%C3%A9_Nilsen

Ellers har jo 22 år gamle Prince Ntabwe Kabeya gjort sakene sine veldig bra i Lillehammer i år. 9 mål for 11 kamper for et Lillehammer som sliter i sin avdeling. Skal være meget rask, noe vi absolutt har behov for i stallen vår. Det bør nevnes at han har putta lite for Gjøvik Lyn der han spilte fra 2014 til i fjor sommer, men hadde også begrenset med tillit der.

Tobias Hem (23) som spiller i Halsen i 3.div, avd 3. Har 27 mål på 19 kamper i år og i fjor. Man kan sette spørsmålstegn rundt hvorfor han har så få kamper, men en spiller som kan sjekkes ut ihvertfall.

Ellers er Mergim Shurdhiqi (25) toppskårer for et Skedsmo-lag som har gjort sakene sine meget bra i avdeling.6. Nå skal det sies at Edmir Asani (!) er nummer 2 på den lista, men han kan også være verdt en kikk.

Ellers blir jo alle Follospillerne fristilt nå i juli. Da kan Shåresh Ahmadi og Henrik Udahl sjekkes ut. Førstnevnte med fortid i Ull/Kisa og sistnevnte med fortid i vif der han har putta villt mye mål for juniorlaget og tilogmed 1 for a-laget.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Quadrophenia »

Forøvrig har vi to gutter på trening denne uka.

http://hamkam.no/nyheter/show/nye-ansikter-paa-trening

Oskar Johannes Løken, sønn av Karl Petter. 19 år. Kan spille ving (venstre) og spiss. Har 7 mål på 7 kamper for Stabæk2 sålangt i år. Ser ikke helt for meg at Stabæk slipper han nå i og med at rekruttlaget deres kjemper om å rykke opp en divisjon. Høres ut som en spennende type, men kanskje ikke en som går rett inn og forsterker p.d.d.

Thierry Dabove er også 19 år. Spiller hovedsakelig høyreving. Eidsvold var tippet å være med å kjempe om opprykket fra avdelingen sin i år, men har skuffet. Trolig mange som vil prøve seg andre steder når det ikke ser ut til å bli 2.div neste år. En pekepinn på hvilken spillertype det er kan man se her: https://www.youtube.com/watch?v=731NSZL5Vm0

Samme kategori som Løken egentlig.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply