Overgangsvinduet Sommer 2017

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by GSP »

To meget gode signeringer såvidt jeg kan skjønne! Også Håvard Dalseth, som trener med Kamma denne uka, virker spennende. 5 mål på 12 kamper for Follo er ikke gæernt det. Aasand, som forventet, til Dala. Tipper Blaka tar samme turen, ihvertfall hvis Dalseth skulle ende med kontrakt. Både Aasand og ikke minst Blaka trenger spilletid. Ingen av de i nærheten av A-laget om dagen, Dala grei løsning.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Quadrophenia »

Du tippet riktig GSP. Blaka til Dala.

http://m.h-a.no/sport/dala/blaka-i-samt ... Yi_Atkayc0

Blaka er en av de spillerne som jeg tror har litt for mange mangler til å klare seg på nivået over det her. Farten og nesen for mål gjør seg godt i 2.div, men hans mangel på spillerforståelse og arbeidskapasitet er desverre altfor tydelig og blir enda tydeligere når vi skal være et lag som skal opp og videre. Men Blaka har vært et fint bekjentskap. Samspillet med Ajeti i 2015 der han som lokal unggutt virkelig leverte varene blir høydepunktet for meg. Synes også han leverte bra i slutten av fjorårssesongen, men tror det er riktig å slippe han nå. Liker hans uttalelser om klubben og Knappen og hvis han får en veldig utvikling er det mulig det blir et gjensyn. Takk for innsatsen Blaka!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by rusk »

Blaka er et offer for spillestilen til Kamma og motstanderne våre. En typisk bakromsspiss og det har ikke vært mye bakrom å løpe i for noen Kamma-spisser denne sesongen. Jeg trodde han skulle ta det endelige steget etter at han imponerte i 2015, men det har liksom ikke blitt noe mer. Litt fordi han ikke har fått så mange sjanser, og litt fordi han ikke har tatt de sjansene han har fått. Synd, for det er alltid mest moro å se unge, lokale spillere slå til. Nå er han vel 21 år og trenger mer spilletid på høyere nivå enn 2.div. Da er det helt supert at han kan få det i Dala, og så håper jeg man holder døra åpen for en eventuell retur på et senere tidspunkt. Samme gjelder Aasand.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by Corrales »

Håvard Dalseth klar for Ham Kam. Vet lite om spillertypen, men virker å ha gjort en god figur i Follo frem til nå. Er imidlertid litt skeptisk til at man henter enda en spiller lengst fremme. Må da vel være nok med Beugre, Sollie Rønning (forutsatt at han snart er 100% tilbake), Naglestad, Nordlie og Gran Frankmo? Nordlie blir vel mest trolig ving i PVM sitt skadefravær, men. Mulig også Dalseth skal spille ving, men også i den posisjonen har man en del alternativer.

Dalseth skal uansett ha masse lykke til og blir vel neppe noen dyr mann for Kamma. Jeg betviler heller ikke at han sikkert er en god spiller, men antallet angrepsspillere begynner å bli voldsomt.


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by BVegard »

Kanskje klubben kalkulerer med at ISR forsvinner til Eliteserien/toppen av OBOS etter sesongen?


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Overgangsvinduet Sommer 2017

Post by BVegard »

Sakset fra dagens VG om Naglestad:
"26-åringen har vist seg som en åpenbaring i 2. divisjon, men det kan bli vanskelig for HamKam å beholde ham særlig lenge. En amerikansk kone gjør at Naglestad ønsker å finne seg en ny klubb i USA etter sesongen – men før den tid vil den hardtarbeidende angriperen skyte HamKam til OBOS-ligaen."

Spørs om det blir vanskelig å beholde han etter sesongen da...


Post Reply