Ham-Kam - Kjelsås

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Ham-Kam - Kjelsås

Post by Quadrophenia »

Da er det hjemmekamp igjen og det mot det første laget som stjal poeng fra oss i år, nemlig Kjelsås. Kjelsås ble tippet i bunnen før sesongen, men har gjort sakene sine bedre enn forventet. De ligger for øyeblikket på 9.plass, 7 poeng unna nedrykksplass. Den gode tabellsituasjonen grunnes først og fremst av hjemmeformen. På Grefsen stadion har de 4-4-1 og er seriens tredje beste hjemmelag. Borte har de 1-3-4, men det må nevnes at de slo ut Strømmen på bortebane i cupens 2.runde.

De mistet nylig, kanskje sin beste spiller, Espen Garnås til Ull/Kisa, men spillere som Lars Brotangen (Modølen) Magnus Aasarød og Walid Idrissi (toppskårer med 5 mål) kan nevnes som nøkkelspillere.

Mot det laget her må vi være tålmodige og forsøke hurtig spill langs bakken. I bortekampen fikk Kjelsås kampen inn i sitt spor og kunne ligge lavt, stange unna innlegg og kontre lynraskt når anledningen bød seg.

For Ham-Kams del er Simen Bolkan Nordli ute (?). Mener jeg leste en artikkel om det et sted. Hvis ikke vil jeg tro vi starter med samme lag som sist. Hvis han er skadet går vel muligens Dalseth inn der. Evt. Egeris inn på midten og Jevne Hagen ut på kanten.

Jeg har veldig trua på seier her. Noe annet hadde overrasket meg veldig. Jeg håper også på minst 1500 tilskuere.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
sawhill
Posts: 11
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:27 pm
Has thanked: 1 time

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by sawhill »

Simen Bolkan Nordli var etter det jeg oppfattet i full aktivitet på gårsdagens trening. Utrolig viktig at Simen er med for fullt på lørdag. Møt opp på lørdag. La oss publikum være " lagets 12. mann"!


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by rusk »

Kjelsås er vel verken det morsomste eller enkleste laget å spille mot. De kommer neppe til å være veldig interesserte i å satse mye fremover, så her gjelder det for våre spillere å være tålmodige dersom vi ikke får et tidlig mål.

Noen som har lest noe om skadesituasjon? Vært lite forhåndsomtale (igjen!!) fra HA. Apropos det, så synes jeg nesten det var større engasjement tidligere på sesongen enn det er nå. Lite folk på kampene etter fotballferien også.

Kan det være aktuelt å hvile noen spillere som er i faresonen med tanke på karantene nå? Halve laget er vel der, inkludert Yabre og Naglestad.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by rusk »

Dette var et klart steg ned etter de siste kampene, men vi tar med oss 3 poeng og befester plassen på toppen av tabellen. Kanskje var det greit at vi fikk et møte med hverdagen igjen etter lett match mot både Finnsnes og Grorud? Dette opprykket er ikke sikret. Det gjenstår 24 poeng å kjempe om. Med Yabre ute neste runde, så antar jeg vår danske venn med skuddfoten tar plassen sammen med Alegre i midtforsvaret.

Stor kudos til Midtskogen i dag. Han scorer et viktig mål, men han er også den som jobber og kjemper mest i 90min. Mens han i fjor tidvis så ut som en fisk på land, så har han i år vist seg som en meget viktig spiller.

Regner med Alta reduserer forspranget vårt til 6 poeng igjen i kampen mot Vålerenga, og tipper også de kommer til å knappe en god del inn på målforskjellen vår. Skulle ikke forundre meg om det blir minst 5-målsseier.


100års
Posts: 1
Joined: Sun Aug 27, 2017 4:15 am

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by 100års »

Fisk på land? Minnes han som duganes i fjor også?


sawhill
Posts: 11
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:27 pm
Has thanked: 1 time

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by sawhill »

Til rusk.
Jeg har sett det meste av Alta denne sesongen. De er høyst variable i prestasjonene, jfr tapet mot Nybergsund nylig. Tror faktisk at Vålerenga 2 kan slå Alta i morgen. Vålerenga 2 har bare blitt bedre og bedre i det siste.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by rusk »

100års wrote: Sun Aug 27, 2017 4:19 am Fisk på land? Minnes han som duganes i fjor også?
Skrev tidvis. I de første kampene etter overgangen syntes jeg det var veldig vanskelig å se hvordan han skulle passe inn på laget. Men det er nå uansett det samme, for i år har han levert stabilt og veldig bra. I ferd med å bli en liten favoritt for min del.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by rusk »

sawhill wrote: Sun Aug 27, 2017 1:35 pm Til rusk.
Jeg har sett det meste av Alta denne sesongen. De er høyst variable i prestasjonene, jfr tapet mot Nybergsund nylig. Tror faktisk at Vålerenga 2 kan slå Alta i morgen. Vålerenga 2 har bare blitt bedre og bedre i det siste.
Vålerenga 2 sine prestasjoner er i første rekke avhengig av hvile a-lagsspillere klubben synes det er fornuftig å matche i den enkelte kamp. Jeg tror de gir faen i en av årets tøffeste bortekamper med lengst reiseavstand dagen etter A-lagets kvartfinale i cupen. Skulle ikke forundre meg om de sender årets minste tropp bestående av kun juniorspillere.


kammavinner
Posts: 1
Joined: Sun Aug 27, 2017 5:53 pm

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by kammavinner »

Er det noen som så kampen og har noen ideer om hvordan Nagelstad plutselug kan bli lagets dårligste på børsen etter å ha vært ekstremt god de kampene jeg har sett han. Satt Kjelsås et grisefrimerke på han eller hadde han bare en dårlig dag ?


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Kjelsås

Post by rusk »

kammavinner wrote: Sun Aug 27, 2017 5:58 pm Er det noen som så kampen og har noen ideer om hvordan Nagelstad plutselug kan bli lagets dårligste på børsen etter å ha vært ekstremt god de kampene jeg har sett han. Satt Kjelsås et grisefrimerke på han eller hadde han bare en dårlig dag ?
I starten av kampen var han ganske aktiv, men det døde da laget som helhet flatet ut. Laget var under pari i går og da er det heller ikke lett å være spiss. For at Naglestad skal få til noe, så er han nesten nødt til å være nær ballen. I går var det lite å jobbe med.


Post Reply