OBOS 2018 - spillere inn/ut

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
Gjendineggen
Posts: 200
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Gjendineggen »

Herlig å se at Lønstad Onsrud er på plass! Etterlyste at HamKam var mer frempå den gangen han gikk fra Gjøvik-Lyn til Raufoss, men nå er han altså her. Veldig solid signering av Knappen!


User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

GSP wrote: Mon Dec 04, 2017 4:14 pm Da er den lokale på plass :mrgreen:
Hvor lokalt 45min kjøring over på gæli side er, kan vell strengt talt diskuteres. Men det er en spiller fra samme fotballkrets om ikke annet og langt mer lokalt enn Sebino Plaku fra Albania.

Lønstad Onsrud virker uansett sett som en svært sterk signering, ikke sett han mye live selv og er slik jeg har forstått en spiller som har spilt indreløper i Raufoss og kan spille både på høyre og venstre kant. Fant et lite videosnutt av han her: https://www.youtube.com/watch?v=5eZD5oDxbsc

En mulig første ellver:
Jaronsiski - Michelson - Alegre - Egeris - Cordero - Nordli - Solbakken - PVM - Onsrud - Naglestad - Solli Rønning

Blir mye konkuranse om plassene allerede, og TJH er en sterk utfordrer til høyreback plassen, men kan også bekle posisjoner som høyrekant og sentralt. Midtskogen venstrekant og kanskje spiss. Om det skal hentes flere forsterkninger håper jeg det vil være en midtstopper, spiss eller venstre back. Det trengs en erstatter for Beugré som kan være litt farlig i bakrom, TLO blir litt for lik Solli Rønning og Naglestad.
Håper i hvertfall at jeg slipper å se PVM på høyrekant i 2018, en posisjon han så åpenbart mistrives. PVM som også kan bekle en rolle som venstrekant og hengende spiss(slik han gjorde i Brann og LSK). Midtbanen ser ganske fullbooket ut.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Gjøkenes konge »

Brotangen inn. Da ser ikke midtforsvaret så tynt ut lenger.


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by GSP »

#6, Ridouan Essaeh, med 1. og 3. scoring her, skal i følge SillySeason være aktuell.

https://www.youtube.com/watch?v=IryD31CIDYA

bim; Gjøvik må vi kunne kalle lokalt, hvis ikke har vi lite område å plukke fra :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

GSP wrote: Tue Dec 05, 2017 5:30 pm #6, Ridouan Essaeh, med 1. og 3. scoring her, skal i følge SillySeason være aktuell.

https://www.youtube.com/watch?v=IryD31CIDYA

bim; Gjøvik må vi kunne kalle lokalt, hvis ikke har vi lite område å plukke fra :mrgreen:
Jeg tror område er stort nok til å ha mellom 3 og 4 lag i fra Hamar og omegn fra nivå 3 og opp ;)

Edit: Jeg underdrev muligens litt. Løten, Ottestad, Moelven, Brumunddal, Ham-Kam og muligens Storhamar. Det er faktisk 6 lag det.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

Lønstad Onsrud og Lars Brotangen tror jeg er solide forsterkninger. Vi henter spillere fra vår egen avdeling som sikkert har blitt sett mye i kampsituasjoner av trenerteamet. Jeg vil betrakte begge to som lokale (vi skal da bli ett fylke!) og jeg er sikker på at vi får 2 spillere som flytter til byen og har en annen tilknytning til området.

Lønstad Onsrud (23) var kaptein og den beste spilleren til Raufoss i fjor. Han slår meg som en ambisiøs og arbeidssom spiller. Han har også tydeligvis lederegenskaper. Det fremstår som han har sine største kvaliteter i det offensive og er derfor kanskje ikke det defensive skjoldet vi har ønsket oss. Men med den løpskraften tror jeg han kommer til å dekke masse rom også. Tipper han også kan brukes på vingen, spesielt siden vi spiller mye med innover-vinger. Et lite innblikk i hvilken spillertype "LO" er her: https://www.youtube.com/watch?v=5eZD5oDxbsc&t=3s

Lars Brotangen (26) var også kaptein for Kjelsås i fjor. Høy og solid stopper som går i krigen. Har også putta endel mål de siste årene, trolig mange på dødball. Har også en god pasningsfot. Selvom han ikke har erfaring fra høyere nivå føler jeg meg sikker på at han minst er på nivå med Yabre. Trolig er han også billigere i drift iom. at han skal studere ved siden av. Kjelsås har vært relativt gjerrige de siste årene og har produsert midtstoppere som har tatt nivået over. Sigurd Rosted trenger vel ikke noen nærmere beskrivelse og Espen Bjørnsen Garnås har vært god for Ull/Kisa etter at Skogen signerte han dit. Jeg liker slike Per-Arne Gjerdalen/Pål Ekeberg Schjerve-stoppertyper godt og har trua på Brotangen. Vil tro han havner bak Egeris og Alegre i køen, men når man skal spille på et nivå høyere burde det dukke opp endel muligheter for spilletid uansett.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
saeth
Posts: 14
Joined: Sat Jan 23, 2016 11:46 am

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by saeth »

God oppsummering ovenfor. Personlig ønsker jeg også en direkte erstatter for Semou på midten. En ballvinner som kan bryte opp og balansere i større grad. I utgangspunktet god dekning på midten nå, men ser vel ut til at stryken ligger fremover på banen. Lønstad Onsrud ser imidlertid ut til å være en veldig løpssterk spiller som slik sett kommer til å dekke store rom. Likevel så skulle jeg gjerne ha sett en ny ballvinner sentralt.

Begge de to nysigneringene ble forøvrig tatt ut på årets lag i Postnord ligaen avd. 1 av Jørgen Tjernås, så vi har utvilsomt signert to gode spillere. Så får vi satse på at de tar nivået i OBOS.

https://www.nordicbet.com/no/blogg/fotb ... lag-2div1/


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

Maikel Nieves har utgående kontrakt i Kongsvinger. 28-åring er offensiv midtbane og putta 9 mål i år. Kom fra Sundet før 15-sesongen og har masse spennende kvaliteter. Det ryktes at han er ferdig i KIL.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

Denne http://www.h-a.no/sport/emil-lynum-er-best-i-4-divisjon trønderen har herjet i fjerde divisjon i år og har to sesonger i Elverum bak seg. Fikk skryt av Pål Jacobsen i sommer og tatt ut på laget årets lag i nevnte artikkel. Ønsker seg visstnok tilbake til Trøndelag men bør være mulig å overtale til spill i grønt og hvitt.

Tidligere Ham-Kam gutt T. Kydland var på prøvespill i Ham-Kam i fjor sommer etter en god sesong i 2. divisjon med Fløy. Husker han som en meget teknisk god spiller i sine yngre år, tviler ikke på at han kan spille på ett nivå opp dersom formen er holdt ved like i 2017-sesongen. Beskrives som en kraftfull kantspiller med hurtighet og god teknikk, http://www.h-a.no/sport/ham-kam/skal-tr ... i-ti-dager

Da var det sagt ...


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by GSP »

Lynum har alt flyttet til trøndelag igjen. God i 4. div, på sitt beste akseptabel i Elverum. Uaktuell.
Enda mer uaktuell er Torjus Kydland. Fikk to uker til å vise seg frem sommer'n 2016. Imponerte stort på beep-test, ellers kun andrelagsmateriale. Virker som en utrolig sympatisk fyr, men rett og slett ikke god nok. Og, med kun 5 kamper 2017-sesongen er det begrensa hvor mye utvikling det har vært.

Jeg er veldig for at klubben skal være obs på hva som skjer og utviklingen til spillere i klubbene i distriktet. Dessverre er det i mine øyne for lavt nivå, og for få store talenter, i lokalfotballen. Moelven og Dala har hver sin 16/17- åring, Moelven sin skal være aktuell for Briskeby, men i gruppa "etablerte og klar for neste steg" er det skralt.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply