OBOS 2018 - spillere inn/ut

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

Det som bekymrer meg er at det skjer så store forandringer etter en sesong der det meste har fungert. Uenighet i lønnsforhandlinger mellom Truls og Kai, Rise legger opp og M. Ansari inn i styret. Det virker ikke akkurat som det er bred enighet blant de som styrer på Briskeby. Det er en spillertropp som skal fungere og gå overens også, så synes det er litt rart når viktige brikker som Truls forsvinner til fordel for P. Nersveen og forståvidt Lønstad Onsrud. Skulle trodd at PVM, M. Solbakken og TJH skulle få en viktigere rolle i klubben, samtidig som yngre gutter blir satset på videre. I tillegg er Bolkan Nordli på prøvespill i Southampton.

Det er tross alt spillerne fra 2017 sesongen sin fortjeneste at vi har rykket opp, ikke Lønstad Onsrud, Lars Brotangen eller P. Nersveen. Minnes 2004 sesongen der Rune Buer Johansen var eneste forsterkning etter opprykket til øverste nivå. Nå skjer det veldig mye både sportslig og på styrerommet. Vi ser også etter erstatninger i den delen som kanskje var vår sterkeste i fjor, nemlig angrepet. Beugre vekk og Naglestad ønsker seg til USA, det er er merkelig.

Jeg stiller også veldig store spørsmål til at Kevin Knappen henter spillere fra sin gamle klubb mens bærebjelker i klubben går ut døra. Ikke er jeg noen særlig fan av den fotballen som spilles i Elverum heller, så jeg er ikke overbegeistra. Mangler han tillit i spillergruppa så han er nødt til å hente gamle bekjente?


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

rusk wrote: Fri Jan 19, 2018 11:34 am At Truls ikke ble signert på nytt synes jeg er beklagelig, men det er en sak med flere sider slik jeg ser det. Truls selv har ymtet frempå at han forberedte seg til et "sivilt liv" og hvis man begynner å sammenligne lønn i ordinær stilling med hva man rimelig kan forvente å få som OBOS-spiller i en nyopprykket klubb, så er det ikke sikkert det regnestykket går opp uansett. Derfor ser ikke jeg noen grunn til å kappe huet av noen som helst i den prosessen, selv om jeg veldig gjerne skulle sett at han ble med videre.
Gi han omtrent det samme kontraktstilbudet og overbevise Truls om at dette ville vært det beste, både for han og klubben. Om han ønsket seg inn i en ordinær stilling burde det vært tilbudt en deltidskontrakt, en 50% kontrakt hos Ham-Kam og i en ordinær stilling burde være mer enn nok for Truls sin del.

Jeg forstår heller ikke helt hvorfor vi skal begynne å tilby proffkontrakter når det fortsatt ikke svinger helt økonomisk og tilskuertallene fortsatt er lave. Jeg tror ikke Ranheim gjør så veldig mye annerledes inn mot 2018 sesongen.

------

Ser i ettertid at det er hentet inn en del spillere i Ranheim, poenget er uansett at det ikke nødvendigvis trengs så mange spillere inn etter et opprykk. 2-3 gode forsterkinger mens spillertroppen beholdes burde være nok.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by rusk »

bim wrote: Fri Jan 19, 2018 1:43 pm Det som bekymrer meg er at det skjer så store forandringer etter en sesong der det meste har fungert. Uenighet i lønnsforhandlinger mellom Truls og Kai, Rise legger opp og M. Ansari inn i styret. Det virker ikke akkurat som det er bred enighet blant de som styrer på Briskeby. Det er en spillertropp som skal fungere og gå overens også, så synes det er litt rart når viktige brikker som Truls forsvinner til fordel for P. Nersveen og forståvidt Lønstad Onsrud. Skulle trodd at PVM, M. Solbakken og TJH skulle få en viktigere rolle i klubben, samtidig som yngre gutter blir satset på videre. I tillegg er Bolkan Nordli på prøvespill i Southampton.

Det er tross alt spillerne fra 2017 sesongen sin fortjeneste at vi har rykket opp, ikke Lønstad Onsrud, Lars Brotangen eller P. Nersveen. Minnes 2004 sesongen der Rune Buer Johansen var eneste forsterkning etter opprykket til øverste nivå. Nå skjer det veldig mye både sportslig og på styrerommet. Vi ser også etter erstatninger i den delen som kanskje var vår sterkeste i fjor, nemlig angrepet. Beugre vekk og Naglestad ønsker seg til USA, det er er merkelig.

Jeg stiller også veldig store spørsmål til at Kevin Knappen henter spillere fra sin gamle klubb mens bærebjelker i klubben går ut døra. Ikke er jeg noen særlig fan av den fotballen som spilles i Elverum heller, så jeg er ikke overbegeistra. Mangler han tillit i spillergruppa så han er nødt til å hente gamle bekjente?
Det er skrevet mye rart på forumet her, men dette MÅ være noe av det aller rareste. Jeg beklager om jeg fremstår krass, men innlegget ditt står i mine øyne til stryk. Det er en blanding av svartmaling og faktafeil. Ekstra rart blir det når grunnlaget for svartmalingen er de nevnte faktafeil.

I første avsnitt får du det som stort sett er gladnyheter til å fremstå som noe negativt. Ansari inn som markedssjef(ikke styret) er jo kjempebra. Det er et område som behøver økt fokus. At vi får en daglig leder på fulltid er også meget bra, selv om det samtidig medfører at Rise gir seg som spiller. Men det er neppe noe signal på at Rise er misfornøyd med tingenes tilstand. Da ville han vel formodentlig takket for seg. At vi erstatter spillere som forsvinner med lokale innslag synes jeg er fint. Vi må vel fortsatt erstatte spillere? Samme som at det er positivt at vi har spillere som er så gode at de får prøvespille i England(for U23 laget, ikke A-laget). Og grunnlaget for å drodle rundt at Solbakken og PVM skal få mindre sentrale roller klarer jeg ikke å finne i det hele tatt. ALT tyder jo på at unggutta kommer til å få mye tillit også i år. Hva skjer forresten på styrerommet??

Andre avsnittet ditt er preget av bristende forutsetninger og haltende argumentasjon. I 2017 var det 11 spillere som spilte fra start i minst halvparten av kampene. Av disse har vi beholdt 8. Yabre og Beugre er vurdert å ikke være sportslige gode nok til å spille for klubben i OBOS. Det er slike vurderinger som gjøres løpende i en hver klubb og er ikke uttrykk for noe annet enn økte ambisjoner. At Naglestad ser ut til å forsvinne er det ikke så mye å få gjort med. Det er jo noe han har signalisert lenge og har familiære årsaker. Det er forresten helt hårreisende å hevde at kun Rune Buer kom inn foran 2004-sesongen. Dokken, Frigård, Smeets kom også. Sikkert noen til jeg ikke kommer på i farta. I tillegg til at vi i løpet av sesongen også hentet Abiodun og Michaelsen. Ut gikk en haug med lokale spillere så vidt jeg husker.

Ditt tredje avsnitt er for dumt til å kommentere ytterligere synes jeg.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by rusk »

bim wrote: Fri Jan 19, 2018 2:17 pm Om han ønsket seg inn i en ordinær stilling burde det vært tilbudt en deltidskontrakt, en 50% kontrakt hos Ham-Kam og i en ordinær stilling burde være mer enn nok for Truls sin del.

Det er jo i praksis det han er tilbudt. De er bare uenige i stillingsbrøken...


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote: Fri Jan 19, 2018 8:27 am Hvilke ting, bortsett fra TJH, mener du er rart denne vinteren?
Spørsmålet var ikke rettet til meg, men jeg tillater meg likevel å svare på en ting jeg synes er litt merkverdig. I utgangspunktet var jeg ikke spesielt imponert over Beugre sine prestasjoner i fjor, men synes han kom seg litt utover høsten og han hadde i tillegg ferdigheter som trolig ville kommet mer til sin rett i 1.divisjon. Jeg var i utgangspunktet ikke såå veldig kritisk til at han ikke fikk fornyet kontrakt (da han sikkert er en relativ kostbar spiller), men sett i sammenheng med at man ikke ser ut til å lande Naglestad og at nivået på de prøvespillerne som har vært innom i denne posisjonen ikke har allverden så synes jeg det virker litt merkverdig. Det kan imidlertid hende at klubben har sett ut en annen spiller enn dette og at man kan få seg en positiv overraskelse etterhvert. Jeg håper imidlertid det ikke tar for lang tid all den tid det er greit å trene inn angrepspill både mot etablert og i kontringsfasen et godt stykke før seriestart.
Last edited by Corrales on Fri Jan 19, 2018 5:37 pm, edited 1 time in total.


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Corrales »

Om man likevel skal være litt positiv så må jeg vel si at jeg synes ansettelsen av nevnte Ansari virker som intet mindre enn en genistrek. Han virker å ha en unik evne til å profilere klubben på sosiale medier og virker å ha skrevet brutalt mange sponsoravtaler allerede. Et slikt engasjement for klubben er særdeles viktig om man på sikt skal kunne generere solide kommersielle inntekter. Førsteinntrykket av Ansari i Kamma er hvertfall særdeles bra.

Ellers er det jo forsåvidt gledelig at man nå omsider er tilbake i en posisjon hvor det er naturlig at spillere går fra Elverum og Raufoss til Kamma og ikke motsatt. Klubben har absolutt gjort mye rett de siste årene så det er ingen grunn til å svartmale helt heller. Selv om jeg svært gjerne skulle hatt med #10 også i fremtiden.


saeth
Posts: 14
Joined: Sat Jan 23, 2016 11:46 am

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by saeth »

bim wrote: Fri Jan 19, 2018 1:43 pm
Det er tross alt spillerne fra 2017 sesongen sin fortjeneste at vi har rykket opp, ikke Lønstad Onsrud, Lars Brotangen eller P. Nersveen. Minnes 2004 sesongen der Rune Buer Johansen var eneste forsterkning etter opprykket til øverste nivå. Nå skjer det veldig mye både sportslig og på styrerommet. Vi ser også etter erstatninger i den delen som kanskje var vår sterkeste i fjor, nemlig angrepet. Beugre vekk og Naglestad ønsker seg til USA, det er er merkelig.
Dette er jo helt feil. Vi signerte opptil flere spillere før 2004-sesongen og de var i tillegg blant våres viktigste spillere det året. Axel Smeets, Geir Frigård, Jarl Andre Storbæk, Kenneth Dokken. I tillegg så kom blant annet Jan Michaelsen og Abiodun i løpet av sesongen. Vi hadde aldri havnet på 5.plass uten nysigneringer i 2004. Det samme gjelder for i år. Selv om det selvfølgelig er spillerne fra 2017 sin fortjeneste at vi rykket opp, så er vi avhengig av å bytte ut enkelte spillere, for å ta nye steg.


User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

saeth wrote: Fri Jan 19, 2018 6:03 pm Dette er jo helt feil. Vi signerte opptil flere spillere før 2004-sesongen og de var i tillegg blant våres viktigste spillere det året. Axel Smeets, Geir Frigård, Jarl Andre Storbæk, Kenneth Dokken. I tillegg så kom blant annet Jan Michaelsen og Abiodun i løpet av sesongen. Vi hadde aldri havnet på 5.plass uten nysigneringer i 2004. Det samme gjelder for i år. Selv om det selvfølgelig er spillerne fra 2017 sin fortjeneste at vi rykket opp, så er vi avhengig av å bytte ut enkelte spillere, for å ta nye steg.
Da husket jeg feil, mente de fleste av disse kom til 2003-sesongen. Uansett ikke poenget, og jeg er uenig i siste setning. De fleste av de som kommer inn nå, er erstatninger fra spillere vi hadde i fjor. Spillere som Beugre, Yabre og Semou holder nivå i Obos og vell så det. Solbakken, PVM og TJH var allerede i stallen.

Det er ikke forsterkninger.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

rusk wrote: Fri Jan 19, 2018 3:26 pm Yabre og Beugre er vurdert å ikke være sportslige gode nok til å spille for klubben i OBOS.
Jeg har sett Ham-Kam i de fleste kampene i 2017 og mener dem holder nivå. Spessielt Beugre synes jeg kanskje har vært vår beste spiss, selv om han kunne vært litt mer effektiv foran mål. Skal ikke kappe hodet av noen dersom du er uenig i det.

Det jeg er mest kritisk til er hvordan påvirkning utskiftningene har på spillertroppen. Spillerne bør ha lov til å si hva dem mener uten å være redd for å miste plassen i stallen eller kontrakten til vinteren. Det blir idiotiskt viss det skal taes vurdering ved sesongslutt på hvem vi liker og ikke liker. Ham-Kam har alltid vært en klubb spillere trives i, og det skal den fortsatt være.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

Og sånn forøvrig så tror jeg Petter Furuseth hadde det bedre i Viborg enn Stabæk og Daniel Nannskog kan du godt få lov å kalle en ape. I tillegg så håper jeg å slippe og se regnebuens farger på noen Ham-Kam drakt eller at Banden blir med på noen Homophobia-kampanje. Og nei, jeg aksepterer homofile, deg om det, men det får da faen meg være grenser.

Takk for meg.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Post Reply