OBOS 2018 - spillere inn/ut

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

levken wrote: Thu Feb 01, 2018 10:52 pm
Quadrophenia wrote: Wed Jan 31, 2018 5:05 pm Jeg synes de to spillerne her er litt skudd i blinde, men det er jo slik det ofte er med prøvespillere. Man har vel kontroll over andre på markedet som kan forsterke stallen. Var vel ingen signeringer i fjor som var på prøvespill så vidt jeg husker..?
Tror ikke det, og tror ikke Knappen har planer om å signere noen prøvespillere. Hittil virker det som de har hatt is i magan og tatt seg tid til å observere og få gode attester fra kontaktnettet før de har henta spillere.
Bencsik vurderes vel nå når han trener med klubben andre uka på rad, men synes ikke han utmerket seg spesielt mot et Sundet fullt av prøvespillere. Han må levere i dag mot Vinger. Og han må være billig.

Nå er også det internasjonale overgangsvinduet stengt så endel spillere blir da tilgjengelige som ikke har vært interessert før.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
levken
Posts: 53
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by levken »

To på prøvespill mot Løten nå:
Boubacar Hainikoye er spiss, har spilt og scoret for landslaget til Niger, og har nettopp prøvespilt for Kristiansund.

Mathias Adah - 18 år gammel spiss fra Nigeria, prøvespilte nettopp for Notodden. Hadde et langt prøvespill for LSK i januar i fjor.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

levken wrote: Mon Feb 05, 2018 7:08 pm To på prøvespill mot Løten nå:
Boubacar Hainikoye er spiss, har spilt og scoret for landslaget til Niger, og har nettopp prøvespilt for Kristiansund.

Mathias Adah - 18 år gammel spiss fra Nigeria, prøvespilte nettopp for Notodden. Hadde et langt prøvespill for LSK i januar i fjor.
Håper begge får vise seg frem mot Ull/Kisa på fredag også. Begge viste endel ålreit.

Adah var teknisk og med et fint driv. Veldig fint mål putta han også. Liker at LSK har snust på han. De har hatt god uttelling på de Nigerianerne de har hentet.

Boubacar var svært stor og sterk og virket også ganske kjapp. Mye i offside dog. Fin assist på 3-0-målet.

Det er alltid en hake ved spillere som kommer fra den andre siden av jordkloden og det er hvordan de klarer å tilpasse seg. Det kan være ensomt og vanskelig og klubben må virkelig tenke seg om og kanskje også tilknytte seg en såkalt go-to-guy som kan tilrettelegge litt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Orrhanan »

Fulgte Løtenmatchen på H-A og merket meg at spanjolene slurvet veldig med pasningene. Det skapte unødvendige farlige situasjoner bakover og ødela mange angrep. Ble litt bekymret over det og mener vi trenger en ny venstreback inn. COrdero er ikke defensivt sterk nok imo. Alegre håper jeg hever seg inn mot sesongstart. Rart hvis han skal falle i prestasjoner nå, etter den knallsesongen i fjor.

Ellers synes jeg prøvespillerne ikke var sånn utrolig gode. Vi spilte tross alt mot Løten.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

49 dager til seriestart og vi har følgende bredde i stallen:

Keeper: Jarosinski bankers. Det må komme inn en resevekeeper. Strandlie fra Ottestad spilte mot Løten. Aktuell kandidat?

Høyreback: Mickelson bankers. Reserver: Cordero, Nersveen. Absolutt god nok bredde.

Venstreback: Cordero førstevalg. Reserver: Nersveen, Nico, muligens Alegre. 3 høyrebente spillere og en som hovedsakelig er midtstopper. Her bør det hentes inn en defensivt trygg back med et ålreit venstreben. Bjørnar Holmvik har trent med Viking uten å få kontrakt der. Var visstnok meget god for Vidar i fjor. Er dog 32 år og har kone fra Rogaland.

Midstoppere: Egeris og Alegre førstevalg. Brotangen meget habil backup. Ådne Midtskogen har også fått mye tillit i år og har klart seg bra. Bra nok bredde.

Sentral midtbane: Onsrud og Solbakken står frem som det mest realistiske alternativene. Som reserver har vi Eng Strand, Nersveen, Vaagan Moen og Bolkan Nordli. Bra nok.

Vinger: Bolkan Nordli, Petter Vaagan Moen, Midtskogen, Nersveen. Bra nok bredde, men skulle gjerne sett en lynrask spiller her.

Angrep: Sollie Rønning, Midtskogen, Bolkan Nordli, Sander Deglum (?). De afrikanske prøvespillerne viste ikke nok til å få kontrakt så her må vi få inn noe snarest. De skal spilles inn i ellveren og man trenger egentlig 2 spillere. Deglum er nok litt for ung fortsatt.

Med Jendal ute på lån har vi altså 14 spillere i troppen, noe som er altfor tynt med tanke på skader. Obosligaen er tøffere fysisk enn 2.div så vi er nødt til å ha en viss bredde og kan ikke satse på at juniorer skal komme inn og ta nivået umiddelbart. Eng Strand, Å. Midtskogen og Deglum fikk ingen eller lite spilletid i fjor og man kan ikke vite om de tar nivået eller ei. En spiss, venstreback og reservekeeper bør mest ideellt komme de nærmeste 2-3 ukene.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote: Mon Feb 12, 2018 11:05 am
Sentral midtbane: Onsrud og Solbakken står frem som det mest realistiske alternativene. Som reserver har vi Eng Strand, Nersveen, Vaagan Moen og Bolkan Nordli. Bra nok.
Ikke at jeg tror det kommer inn noen nye her, men er det virkelig bra nok? Lønstad Onsrud virker som en frisk tilvekst og virker utvilsomt å ha noen gode offensive kvaliteter. Han er usedvanlig løpssterk og har et øye for mål og alt det der. Savner imidlertid fortsatt en "rollespiller" på midtbanen som er enda dyktigere defensivt og som er en enda dyktigere ballvinner. En type som Aziz Idriz var på sitt beste.

Ellers mener jeg at man først og fremst trenger offensive forsterkninger nå. Trenger to angrepspillere og en kantspillere. Ønsker først og fremst spillere inn som er gode kontringspillere, men også kanskje en kantspiller som er god til å passere folk 1 vs. 1 i etablert angrepspill og skape ublanase på denne måten. Føler at man har en veldig solid grunnmur nå, men skal man kunne hevde seg i år er man nødt til å ha enda flere strenger å spille på offensivt.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote: Mon Feb 12, 2018 11:08 pm
Quadrophenia wrote: Mon Feb 12, 2018 11:05 am
Sentral midtbane: Onsrud og Solbakken står frem som det mest realistiske alternativene. Som reserver har vi Eng Strand, Nersveen, Vaagan Moen og Bolkan Nordli. Bra nok.
Ikke at jeg tror det kommer inn noen nye her, men er det virkelig bra nok? Lønstad Onsrud virker som en frisk tilvekst og virker utvilsomt å ha noen gode offensive kvaliteter. Han er usedvanlig løpssterk og har et øye for mål og alt det der. Savner imidlertid fortsatt en "rollespiller" på midtbanen som er enda dyktigere defensivt og som er en enda dyktigere ballvinner. En type som Aziz Idriz var på sitt beste.

Ellers mener jeg at man først og fremst trenger offensive forsterkninger nå. Trenger to angrepspillere og en kantspillere. Ønsker først og fremst spillere inn som er gode kontringspillere, men også kanskje en kantspiller som er god til å passere folk 1 vs. 1 i etablert angrepspill og skape ublanase på denne måten. Føler at man har en veldig solid grunnmur nå, men skal man kunne hevde seg i år er man nødt til å ha enda flere strenger å spille på offensivt.
Jeg tror Onsrud ikke er så ille defensivt jeg. Synes han har vunnet mange baller i treningskampene ihvertfall. I tillegg synes jeg Solbakken utviklet seg mye defensivt i løpet av fjoråret. Bolkan Nordli, Vaagan Moen og Midtskogen som vinger gjør seg heller ikke bort defensivt. Tror vi har nok skyts på midtbanen jeg. I tillegg har jeg registrert at Knappen har brukt Brotangen som defensivt skjold i noen treningskamper sålangt. Det kan også være en mulighet.

Ellers er jeg enig i hva du sier om offensive forsterkninger. Vi trenger en Felix-type rett og slett.

Men jeg mener venstrebacken kanskje er mer viktig. Cordero er altfor svak defensivt og kan koste oss mye poeng.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Orrhanan »

Leste gjennom denna oversikten.

https://www.eurosport.no/fotball/obos-l ... tory.shtml

Oddbjørn Skartun er tydeligvis uten kontrakt. Leverte bare 4 gåller for Sandnes i fjor, men har levert for Bryne tidligere. Kanskje fått fart på karrieren igjen i Kamma?


GSP
Posts: 757
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by GSP »



For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Corrales »

Stiller meg relativt positiv til Buduson. Er flere Youtube-videoer av han - så er ganske lett å skaffe seg et inntrykk av hva slags type man får inn. I kamper hvor man spiller mot etablert og motstanderen ligger lavt så får man neppe allverden til bidrag, men så fort det er mye rom å løpe i så virker han veldig bra. Siden vi ikke kan regne med å styre like mange kamper som i fjor så er det helt avgjørende å få inn en slik type i mine øyne. Dette gjør at vi har langt flere strenger å spille på. Virker forøvrig også som en bedre avslutter enn Beugre som vel er den spilleren fra fjorårets stall han ligner mest på. Et annet viktig moment er at vi fikk landet han nå og at han dermed får en del tid før seriestart til å venne seg til nye lagkamerater. Det relasjonelle er alltid viktig! Han presterte vel ikke allverden i fjor i Haugesund og FFK (vanskelig for noen og enhver å bidra), men tror likevel at vi får en ganske solid spiller inn her.

Håper forøvrig at dette ikke blir siste spiss som kommer inn. Har et bittelite håp om at sistemann inn på topp blir Naglestad like før seriestart.


Post Reply