OBOS 2018 - spillere inn/ut

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote: Wed Feb 14, 2018 6:20 pm Stiller meg relativt positiv til Buduson. Er flere Youtube-videoer av han - så er ganske lett å skaffe seg et inntrykk av hva slags type man får inn. I kamper hvor man spiller mot etablert og motstanderen ligger lavt så får man neppe allverden til bidrag, men så fort det er mye rom å løpe i så virker han veldig bra. Siden vi ikke kan regne med å styre like mange kamper som i fjor så er det helt avgjørende å få inn en slik type i mine øyne. Dette gjør at vi har langt flere strenger å spille på. Virker forøvrig også som en bedre avslutter enn Beugre som vel er den spilleren fra fjorårets stall han ligner mest på. Et annet viktig moment er at vi fikk landet han nå og at han dermed får en del tid før seriestart til å venne seg til nye lagkamerater. Det relasjonelle er alltid viktig! Han presterte vel ikke allverden i fjor i Haugesund og FFK (vanskelig for noen og enhver å bidra), men tror likevel at vi får en ganske solid spiller inn her.

Håper forøvrig at dette ikke blir siste spiss som kommer inn. Har et bittelite håp om at sistemann inn på topp blir Naglestad like før seriestart.
Vi trengte en spiss inn nå, både for å bygge relasjonelle ferdigheter (som du skriver) og for å unngå å måtte implementere 2-3 mann samtidig, den siste måneden. Nå kan Johnny komme inn i spillergruppa og i spillestilen.

Spillertypen virker helt spot on det vi trenger. Han er meget rask og sterk og ser ut til å ha bra avslutninger. En spiller som vil passe perfekt med Ivar. At han ikke presterte i Haugesund kan skyldes at han tok steget rett fra 2.div til eliten og FFK er jo som kjent den klubben i verden det er lettest å underprestere i. Enkelte på Twitter hevdet han var i dårlig form da han kom til FFK i fjor, men hvis han er det nå venter det 1,5 måneds Knappen-hardkjør.

Jeg tar turen til Strømmen på lørdag for å se han her og hva han har å bidra med.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Orrhanan »

Har hørt rykter om at Truls trener med klubben igjen? Stemmer det? Og har vi egentlig behov for han?


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Corrales »

Fofanah-fan wrote: Fri Feb 16, 2018 3:13 pm Har hørt rykter om at Truls trener med klubben igjen? Stemmer det? Og har vi egentlig behov for han?
Vet ikke svaret på ditt første spørsmål, men til det andre: Ja!!!!!


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by GSP »

Truls har trent jevnlig med klubben hele veien. Personlig mener jeg at han holder 1.divisjonsnivå, og pr dags dato er heller ikke stallen så sterk/bred at det ikke er plass til han. Hvorvidt det er noe som er aktuelt, eller om det bare handler om å holde seg i form, vet jeg ikke.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

Eivind Holte Tøråsen kom inn i andreomgangen mot Strømmen på lørdag. Noen som så hvordan han klarte seg?

Helt ærlig forstår jeg ikke helt hva vi evt. skal med han. Han er 26 år og virker som en ganske lik spillertype som Lønstad Onsrud og Peder Nersveen. Leverte bra for et bunnlag i fjor, men ikkenoe å bruke av lønnsbudsjettet på synes jeg.

Håper en venstreback inn denne uka jeg. Og kanskje en ving/spiss. Gjerne en som har levert på obos-nivå tidligere. Nå har vi mange som kun har levert og forsåvidt også, hovedsakelig spilt, i 2.div. Er sikker på at Lønstad Onsrud tar nivået bra, men resten er det vanskelig å si med.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Orrhanan »

Quadrophenia wrote: Mon Feb 19, 2018 1:18 pm Eivind Holte Tøråsen kom inn i andreomgangen mot Strømmen på lørdag. Noen som så hvordan han klarte seg?

Helt ærlig forstår jeg ikke helt hva vi evt. skal med han. Han er 26 år og virker som en ganske lik spillertype som Lønstad Onsrud og Peder Nersveen. Leverte bra for et bunnlag i fjor, men ikkenoe å bruke av lønnsbudsjettet på synes jeg.

Håper en venstreback inn denne uka jeg. Og kanskje en ving/spiss. Gjerne en som har levert på obos-nivå tidligere. Nå har vi mange som kun har levert og forsåvidt også, hovedsakelig spilt, i 2.div. Er sikker på at Lønstad Onsrud tar nivået bra, men resten er det vanskelig å si med.

Sentral midt trenger forsåvidt en spiller som er best defensivt, som noen var inne på her, men er Tøråsen det? Venstreback er jeg enig i. Trente ikke en Skeidspiller med klubben før jul? Noen som vet hva som skjedde med han?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

Fofanah-fan wrote: Mon Feb 19, 2018 4:36 pm
Quadrophenia wrote: Mon Feb 19, 2018 1:18 pm Eivind Holte Tøråsen kom inn i andreomgangen mot Strømmen på lørdag. Noen som så hvordan han klarte seg?

Helt ærlig forstår jeg ikke helt hva vi evt. skal med han. Han er 26 år og virker som en ganske lik spillertype som Lønstad Onsrud og Peder Nersveen. Leverte bra for et bunnlag i fjor, men ikkenoe å bruke av lønnsbudsjettet på synes jeg.

Håper en venstreback inn denne uka jeg. Og kanskje en ving/spiss. Gjerne en som har levert på obos-nivå tidligere. Nå har vi mange som kun har levert og forsåvidt også, hovedsakelig spilt, i 2.div. Er sikker på at Lønstad Onsrud tar nivået bra, men resten er det vanskelig å si med.

Sentral midt trenger forsåvidt en spiller som er best defensivt, som noen var inne på her, men er Tøråsen det? Venstreback er jeg enig i. Trente ikke en Skeidspiller med klubben før jul? Noen som vet hva som skjedde med han?
Denne spilleren var Ridouan Essaeh. Jeg kikket litt rundt og kom frem til denne lista med realistiske, potensielle forsterkninger på venstreback:

Ridouan Essaeh, 20 år. Spilt i Skeid de siste årene og gjort sakene sine bra der. Var etter fjorårssesongen ønsket av flere eliteserieklubber, men valgte å forlenge med Skeid. Nå virker han ferdig i klubben og har trent med både Kil og oss i vinter. Kjapp, villig offensivt og uredd spiller som absolutt har sine største styrker offensivt. Dette, og lite erfaring fra høyere nivå, kan være grunnen til at han ikke fikk kontraktstilbud etter treningene før jul. Han minner kanskje litt om Cordero og jeg tror Knappen ønsker en defensivt sterk venstreback, men er 20 år og har absolutt potensiale.

Jørgen Richardsen, 29 år. Spilt i Kongsvinger siden 2015, men valgte å ikke forlenge etter årets sesong. En spiller som kan spille på begge backer og som visstnok har vært god i Vinger. Valgte dog å ikke forlenge da han hadde hjemlengsel og ville hjem til sørlandet, men hvem får vel ikke hjemlengsel av å bo i tettstedet ved Flisa?

Henrik Robstad, 26 år. Under kontrakt med Start, men de har hentet en ny venstreback i år og har i tillegg lojale Vikstøl. Er sørlending, men kan kanskje lokkes nordover ved lovnader om spilletid? Har spilt mye for Start de siste 2 sesongene og i tillegg mye for Jerv før dette. Kanskje ikke veldig realistisk, men man kan forhøre seg.

Martin Ueland, 25 år. Vært i Åsane hele karrieren og har vært solid på venstrebacken der. Nå har imidlertidig Åsane hentet 2 nye venstrebacker så det kan da være en liten sjanse for at han vil prøve noe nytt og at Åsane vil slippe han billig.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by GSP »

Essah hadde visstnok en dårligere sesong i fjor, men personlig har jeg veldig sansen for han. De andre er mer ukjente for meg. Knappen sa i gårsdagens papirutgave av HA at de var nærme et par nye signeringer. Det er jo i utgangspunktet logisk å tenke seg at Holte Tøråsen vil være én av de, i og med at han trener såpass regelmessig med klubben. Vil nok også være en rimelig spiller. Samtidig har jeg forstått det sånn at han trener her først og fremst fordi han ikke er fornøyd med treningshverdagen i Sundet og at Kamma dermed lar han trene her fordi de uansett trenger flere folk på treninger enn det de har på kontrakt. Det jeg har sett har han klart seg greit.

Esten Grini har også treng jevnlig med a-laget, samme med Ådne Midtskogen, og det er nok ikke umulig at disse to kan få proffkontrakt frem mot sesongstart.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Tue Feb 20, 2018 9:49 am Essah hadde visstnok en dårligere sesong i fjor, men personlig har jeg veldig sansen for han. De andre er mer ukjente for meg. Knappen sa i gårsdagens papirutgave av HA at de var nærme et par nye signeringer. Det er jo i utgangspunktet logisk å tenke seg at Holte Tøråsen vil være én av de, i og med at han trener såpass regelmessig med klubben. Vil nok også være en rimelig spiller. Samtidig har jeg forstått det sånn at han trener her først og fremst fordi han ikke er fornøyd med treningshverdagen i Sundet og at Kamma dermed lar han trene her fordi de uansett trenger flere folk på treninger enn det de har på kontrakt. Det jeg har sett har han klart seg greit.

Esten Grini har også treng jevnlig med a-laget, samme med Ådne Midtskogen, og det er nok ikke umulig at disse to kan få proffkontrakt frem mot sesongstart.
Jeg håper ikke vi signerer Holte Tøråsen ihvertfall. Selvom han er rimelig er han mest sannsynligvis overflødig. Solbakken og Eng Strand bør få spilletid i år og sistnevnte bør også få ny kontrakt i sommer slik at vi ikke mister han gratis til Stabæk eller noe etter sesongen. For at de skal ville forlenge er de nødt til å få spilletid og da tror jeg det er lite taktisk å signere en 25-åring med én bra sesong bak seg i Trysil.

Forøvrig har jeg kikket litt på flere eliteseriestaller nylig og har da sett at Start har 11 utlendinger i stallen og det er jo som kjent 3 for mange. De er sikkert villige til å sende noen spillere på lån. https://www.transfermarkt.com/ik-start- ... on_id/2017#

Kunne gjerne sett Isac Lidberg i Kamma f.eks.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

Fofanah-fan wrote: Mon Feb 19, 2018 4:36 pm Sentral midt trenger forsåvidt en spiller som er best defensivt, som noen var inne på her, men er Tøråsen det? Venstreback er jeg enig i. Trente ikke en Skeidspiller med klubben før jul? Noen som vet hva som skjedde med han?
Synes egentlig M. Solbakken løser den rollen bra. Han er kanskje ikke den typen spiller du ser går inn i flest taklinger og vinner hodedueller, men han er veldig god til å holde balanse i laget og er tryggheten selv med ball. Vanskelig å finne en sentral midtbane som er tryggere med ball med Ham-Kam sine ressurser, selv om han fortsatt har noen svakheter i duellstyrke. Vi har fått inn Lønstad Onsrud som virker ganske robust rent fysiskt så jeg synes det bør holde.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Post Reply