OBOS 2018 - spillere inn/ut

Spillere, kamper, overganger etc.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Corrales »

Jeg tror man må velge litt ut fra hvilke kampbilder man kan forvente seg også. I hjemmekamper som mot Notodden tror jeg laget er vel så tjent med at man spiller med Ivar på toppen med PVM bak seg som at Buduson spiller. I de kampene man kan forvente kontringsrom bør selvfølgelig sistnevnte spille. Jeg er forøvrig usikker på hva man kan forvente av Buduson. Han har ikke vært spesielt bra i vinter, men samtidig krever det en del tid å tilvenne seg et nytt lag og lagkamerater. Vi får håpe han slår til når sesongen starter!

Ellers er jeg litt usikker på den sentralle midtbanen. Jeg tror laget hadde vært vel så godt tjent med å la TJH eller PVM spille sentralt i stedet for Solbakken rett og slett pga duellstyrken. Når det er sagt så er jeg veldig for at man prioriterer den med høyest potensiale og størst mulig oppside. Sånn sett er det helt greit at Solbakken får spille. Det slo meg allikevel i Sogndal-kampen at han fortsatt mangler en god del duellstyrke. Skal han få ut sitt fulle potensiale må det jobbes med kjernemuskulaturen i årene som kommer. Generelt sett så er jeg nøktern optimist til hva man kan forvente seg i år. Signeringen av Abu er jeg spesielt positiv til. En spillertype som han har Ham Kam manglet i lengre tid. Jeg føler likevel man kanskje er et enda bedre spissalternativ unna av å være gode nok for å nå playoff, men tror man bør kunne berge plassen i divisjonen rimelig greit.


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by GSP »

Naglestad nærmer seg Hødd. I og med at treneren vår nok ikke helt har trua på at han holder i 1. divisjon er det bare å ønske lykke til videre!


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

Aron Dønnum klar.


http://www.hamkam.no/nyheter/vil-hjelpe ... rer-hjemme

Kan være en klassespiller på dette nivået. Så noen vif-kamper i fjor der han kom inn og da var han meget skapende og offensiv i spillestilen. Nå har vi bra bredde på vingene ihvertfall, og flere av de kan også spille på de to plassene i angrep også.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by GSP »

Slipper visst ikke unna #99 i år heller...

http://www.hamkam.no/lag/abubakar-aliyu-ibrahim


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

Cordero til Alta.

http://www.h-a.no/sport/ham-kam/cordero-til-alta

Synes Cordero begynte bra i fjor og viste prov på god fysikk og veldig bra fart. Sliter defensivt og Knappen føler han ikke kan stole på han nå på et nivå lengre opp. Jeg forstår det, absolutt. Virker som en veldig fin type som likte å spille i Kamma og som var en viktig sosial bidragsyter så synd sånn sett. Takk for innsatsen Cordero!

Veldig ålreit å få frigjort noen lønnsmidler dog. Tipper Cordero hadde en grei lønn uten at han var blandt de best betalte.

Da har vi 19 mann i a-stallen, hvorav 3 er på lån. Vet ikke hvordan låneavtalene er med alle spillerne, men leste ihvertfall at Dønnum kan hentes tilbake i sommer hvis vif har behov for det. Stallen er noe tynn nå, men vi har heldigvis mange som kan bekle flere posisjoner.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Gjøkenes konge »

Ser ut til at vi har fått inn en ny venstreback på lån fra Stabæk. Jeg ble betenkt da Cordero forsvant tidligere i dag, men det virker som at Knappen har vært ute etter denne spilleren i hele vinter. Så da er vel alt såre vel.


User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

Tror vi kunne hatt behov for duellkraften, så litt synd sånn sett. Men nå har vi fått inn en ny midtstopper og Alegre ser ut til å være meget solid på venstre backen også. Brotangen gjør i tillegg et godt innhopp som stopper i 2. omgang mot Notodden. Så tror vi skal klare oss :)


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Post Reply