OBOS 2018 - spillere inn/ut

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by BVegard »

Nå som jubelsesongen er over og vi vet hvilken liga vi spiller i neste år, går det an å spekulere litt overganger. I følge HA ønsker KK å forsterke alle ledd med totalt 4-5 spillere. Hvilke navn der ute er for øyeblikket realistiske? Kan en mann som Fredrik Sjølstad være aktuell til å forsterke midtbanen?


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Corrales »

Hvordan er kontraktsituasjonen hans? Jeg vil vel anta at han selv må være lysten på en slik overgang mtp. at veldig mye tyder på at Ham Kam vil være minst like gode som Kongsvinger neste år. Så er spørsmålet - er han egentlig en voldsom forsterkning lenger? Så mye bedre som Ham Kam har blitt de siste sesongene er det nesten fristende å mene at man bør lete på hylla over Sjølstad. Det teller imidlertid selvfølgelig til hans fordel at er lokal (og man trenger vel fort to sentrale på midten).

Har forøvrig hørt noen antydninger om at TLO kan være aktuell hvis Tromsø skulle rykke ned. Det hadde vært en fantastisk signering. Han har tidligere vist at han kan være en dominerende spiller på dette nivået. Når det gjelder de som ikke har ny kontrakt for neste sesong har jeg følgende vurdering:

Solbakken - Må fornyes. Det virker som det går i orden. Gjerne gi han litt lenge på kontrakten også.
TJH/Rise - Må selvfølgelig få nye kontrakter. Rise har kanskje ikke vært så toneangivende i år som tidligere sesonger, men er likvel en veldig viktig bidragsyter i klubben og en solid spiller som man har behov for.
Bratberg Lund - Har gjort en fin innsats i Ham Kam, men holder nok dessverre OBOS-nivå. Har hørt at han uansett skal flytte til Oslo? Kjelsås ellerno i den dur kan kanskje være en fin løsning for han?
Jendal - Bør få kontrakt . Spørsmålet er om han vil sitte på benken i denne fasen av karrieren? Håper han er med videre.
Frankmo - Holder ikke junioralder neste sesong tror jeg? Jeg synes han har mange spennende kvaliteter og tror han fort kan få en fin karriere på sikt, men virker å være såpass langt unna mye spillestil på 1.laget at det nok er til hans fordel å bytte beite nå.
Semou - Sier seg selv. Spiller ikke i Kamma neste år.
Naglestad - Må håpe han signerer, men virker kanskje litt usannsynlig? Virker å være klart best som målscorer og har enkelte begrensinger i spillet sitt utover dette. Er derfor spent på om han vil dominere på nivået over. Må likevel selvfølgelig få et tilbud.
Beugre - En relativ vanskelig vurdering. Jeg vil anta at han hever en del lønn og selv om han ble bedre mot slutten så leverte han ikke som forventet denne sesongen. Det som derimot spiller kraftig til hans fordel er at det trolig blir langt mer bakrom neste sesong mot bedre motstandere. Er derfor tilbøyelig til å mene at han bør få ny kontrakt.
Yabre - virker som en strålende fyr. Som fotballspiller er jeg derimot i tvil om han holder nivået i 1.divisjon. Selv om han har enkelte strålende kamper så synes jeg han tidvis gjør litt for mange individuelle feil. Bør kanskje få en sjanse til å bevise at han holder nivået særlig tatt i betraktning at han virker å ha flotte lederegenskaper.
Dalseth - En brukbar spiller som har fått noen sjanser, men kanskje ikke nok. Sitter likevel igjen med inntrykket av at dette er en spiller som er grei i 2.divisjon, men vil slite litt på nivået over. Når man tar i betraktning hans relative korte fartstid i klubben så heller jeg mot at han ikke bør få ny kontrakt.
Egeris - I beste fall middels på midtbanen, men som stopper er han meget god. Bør selvfølgelig få ny kontrakt og jeg håper virkelig klubben får beholde han. Virker også som en bra fyr med gode lederegenskaper.


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by BVegard »

At TLO kan være aktuell er noe som slo meg og. Hvis valget står mellom Tromsø og Kamma tipper jeg han kommer hjem, men hvis han får tilbud av for eksempel Sandefjord/Kristiansund/Sogndal/ tenker jeg det er fristende å hoppe på der.

Ellers enig i dine betraktninger. Beugre vil kle bedre å møte lag som ikke har parkert bussen, og passer bedre i OBOS. Drømmescenario med Jendal er ny kontrakt, og utleid til Elverum i Post Nord. Utfordringen der er om Elverum plutselig aksepterer sin posisjon i forhold til Kamma..


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

Tar gjerne TLO, Sjølstad og Sildnes inn jeg. Lokale gutter er viktig.

TLO er veldig hjemmekjær så vi får nesten krysse fingrene for TIL-nedrykk.

Angående Jendsl skjønner ikke helt hvorfor det skal være så fælt for en 18-åring å sitte på benken i OBOS-ligaen. Mange eksempler på keepere som blir meget gode på tross av mindre spilletid på de høyeste nivåene i ung alder. Hvis han skal lånes ut må vi isåfall ha inn en ny reserve.

Ellers er jeg helt enig i det du skriver Corrales. Beugré har fortjent kontrakt synes jeg. Yabré duger vel som reserve, men er litt usikker.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

Sjølstad signerte for 3 år før sesongen med kil så han er nok uaktuell.

http://m.h-a.no/sport/sjolstad-klar-for ... fGYZ2g8yEc

Kjipt for han og kjipt for oss. Hvis Elverum rykker ned burde vel Enkerud være aktuell. Han er en av få som har levert bra for Elverum i år og er en spillertype vi kan ha bruk for.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Quadrophenia »

Sjølstad signerte for 3 år før sesongen med kil så han er nok uaktuell.

http://m.h-a.no/sport/sjolstad-klar-for ... fGYZ2g8yEc

Kjipt for han og kjipt for oss. Hvis Elverum rykker ned burde vel Enkerud være aktuell. Han er en av få som har levert bra for Elverum i år og er en spillertype vi kan ha bruk for.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

Ikke for å være sær eller noe, men synes vi godt kunne beholdt Semou. Skaper bra balanse på midtbanen og mer voksen i fysikken sammenlignet med Solbakken. Solbakken vil nok uansett få mye spilletid da det rulleres mye. Om ikke Semou, så i hvertfall en spiller av samme type som aller helst har gode ballferdigheter og av kaliber til å kjempe om opprykk i Obos. Uansett er det viktigste å beholde de som har kontrakt i klubben og gjerne gi de en to- til treårs kontrakt slik at vi kan få utbytte av et videresalg. Laget er godt nok allerede, så trenger ikke stort mer enn 2-3 gode forsterkninger, dersom årets lag beholdes.

Tror vi ville hatt mer bruk for Enkerud enn TLO, da Enkerud har mer fart og litt andre ferdigheter sammenlignet med Midtskogen. Har allerede 3 gode spisser i stallen som alle fortjener fornyet kontrakt. Men helt enig i at det bør hentes inn lokalt.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

Uten at jeg har sett Enkerud så alt for mye, men han blir stadig nevnt her inne over aktuelle spillere. Lokal kantspiller med hurtighet og gode dribleferdigheter, trenger ikke nødvendigvis å være Enkerud. Spillere som Alegre, Egeris, Solli Rønning, Beugre, PVM, Midtskogen, Yabre og Cordero bør beholdes.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by Corrales »

bim wrote: Sat Oct 28, 2017 9:24 pm Ikke for å være sær eller noe, men synes vi godt kunne beholdt Semou. Skaper bra balanse på midtbanen og mer voksen i fysikken sammenlignet med Solbakken.
Dette er jeg enig i, men det er ikke pga kvalitetene som fotballspiller at jeg mener det sier seg selv at Semou er ferdig i klubben. Jeg skal ikke spekulere i ting jeg ikke har direkte kjennskap til, men det er jo relativt tydelig at ikke alt er på stell for Semou dessverre. Når det er såpass mange ting som skurrer - så synes jeg det er helt naturlig at han forsvinner.

Når det gjelder Lehne Olsen så er jeg enig i at man har bra dekning på topp, men han er likevel på en hylle godt over de vi allerede har. Det skader aldri å ha en lokal lederstjerne som vil dominere på nivået under. Det ville eventuelt vært en klassesignering i mine øyne og et viktig signal til omgivelsene om at man mener alvor.


User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: OBOS 2018 - spillere inn/ut

Post by bim »

Vet ikke helt om jeg er enig i det, synes samtlige av spissene våre holder et ganske høyt nivå. Men nå er Tromsø på kvalik plass og kjemper fortsatt om sikker plass, så er ikke sikkert dem rykker ned heller.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Post Reply