Sesongen 2018

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Sesongen 2018

Post by BVegard »

bim wrote: Thu Apr 19, 2018 6:19 pm (...) Men nå er jeg lei av å diskutere på et forum som er åpent og tilgjengelig for de fleste.
Ha det bra!


User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Sesongen 2018

Post by bim »



Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
levken
Posts: 52
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Sesongen 2018

Post by levken »

Vi skal spille mot Hønefoss hjemme i 2. runde av cupen. Skulle gjerne hatt bortekamp nå og en litt mer spennende motstander hjemme i 3. runde. Men vi vinner 3-0 foran 500 tilskuere på Brisken.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

levken wrote: Fri Apr 20, 2018 2:16 pm Vi skal spille mot Hønefoss hjemme i 2. runde av cupen. Skulle gjerne hatt bortekamp nå og en litt mer spennende motstander hjemme i 3. runde. Men vi vinner 3-0 foran 500 tilskuere på Brisken.
Ganske gode sjanser til å gå videre ihvertfall. Men enig med deg. Alternativene de siste årene har vært Nybergsund, omtrent hvert jævla år, så da foretrekker jeg Hønefoss faktisk.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2018

Post by rusk »

En drøy fjerdedel av serien er ferdigspilt, og vi ligger vel i det området jeg hadde fryktet vi skulle ligge. Hadde vært så mye mer komfortabelt om vi var blant lagene fra 5. til 11.plass. Lykken er jo at alle slår alle her, så sett bort fra direkte opprykk så er det muligheter så det holder til å klatre på tabellen. Jeg har sett noen kamper uten HamKam involvert og inntrykket er vel at nivået i år er relativt jevnt, men også relativt lavt. Jeg har fortsatt store problemer med å se at lag som Tromsdalen, Florø, Levanger og Nest Sotra skal komme over oss på tabellen.

Det var det poengmessige. Når det gjelder det spillemessige så varierer vi mye mer enn jeg hadde trodd. Knappen har fortsatt ikke funnet den optimale elleveren og spillernes prestasjoner svinger voldsomt. Det er et stort svakhetstegn. Det er vel omtrent bare Lønstad Onsrud som har levert stabilt og bra så langt. Det er for så vidt ikke uventet at ferske spillere som Nordli, Solbakken og Dønnum vil variere, men mer bekymringsverdig at f.eks stopperne våre går fra gull til gråstein i annahver kamp. Det er vel bare nevnte Onsrud og Jarosinski som er bankers. Utover det er det spørsmålstegn ved alle spillerne. Enten om de i det hele tatt skal starte, eller hvor de skal spille.

Kampene sett under ett så føles det som vi har fått litt (men ikke så mye) dårlig betalt så langt. Jeg vil ikke si vi har møtt noen lag som jeg har tenkt er noe bedre enn Kamma spillemessig, men flere har vært hvassere innenfor 16metrene. Våre mest offensive spillere har så langt ikke levert og seg i mellom har Buduson, Solli Rønning, Dønnum, Abu og Midtskogen ett fattig mål i serien. Syltynt! Vi er nødt til å få i gang målproduksjonen.

Florø på mandag blir en viktig kamp. Vi møter et lag som sliter enda mer enn oss og vi kan få et midlertidig pusterom fra verste nedrykksstriden. Alle mann til Briskeby!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Fri May 18, 2018 2:23 pm En drøy fjerdedel av serien er ferdigspilt, og vi ligger vel i det området jeg hadde fryktet vi skulle ligge. Hadde vært så mye mer komfortabelt om vi var blant lagene fra 5. til 11.plass. Lykken er jo at alle slår alle her, så sett bort fra direkte opprykk så er det muligheter så det holder til å klatre på tabellen. Jeg har sett noen kamper uten HamKam involvert og inntrykket er vel at nivået i år er relativt jevnt, men også relativt lavt. Jeg har fortsatt store problemer med å se at lag som Tromsdalen, Florø, Levanger og Nest Sotra skal komme over oss på tabellen.
Jeg hadde forventet at vi lå litt høyere til nå, men ikke så mye. Viking og Aalesund virker veldig solide og tar nok opprykksplassene, men bak der er det veldig åpent. Enig med deg angående de lagene du nevner. I tillegg må de sies at Notodden og Jerv kun er 3 poeng foran oss og som jeg tror fort kan komme til å falle nedover til fordel for Strømmen, Kongsvinger og forhåpentligvis oss.
rusk wrote: Fri May 18, 2018 2:23 pm Det var det poengmessige. Når det gjelder det spillemessige så varierer vi mye mer enn jeg hadde trodd. Knappen har fortsatt ikke funnet den optimale elleveren og spillernes prestasjoner svinger voldsomt. Det er et stort svakhetstegn. Det er vel omtrent bare Lønstad Onsrud som har levert stabilt og bra så langt. Det er for så vidt ikke uventet at ferske spillere som Nordli, Solbakken og Dønnum vil variere, men mer bekymringsverdig at f.eks stopperne våre går fra gull til gråstein i annahver kamp. Det er vel bare nevnte Onsrud og Jarosinski som er bankers. Utover det er det spørsmålstegn ved alle spillerne. Enten om de i det hele tatt skal starte, eller hvor de skal spille.
Jeg er enig, men synes Bolkan Nordli har hevet seg mye utover sesongen. Var svak nå sist, men det var alle. I tillegg har Jevne Hagen imponert meg egentlig. Ikke vært dominerende, men stabilt god.
rusk wrote: Fri May 18, 2018 2:23 pm Kampene sett under ett så føles det som vi har fått litt (men ikke så mye) dårlig betalt så langt. Jeg vil ikke si vi har møtt noen lag som jeg har tenkt er noe bedre enn Kamma spillemessig, men flere har vært hvassere innenfor 16metrene. Våre mest offensive spillere har så langt ikke levert og seg i mellom har Buduson, Solli Rønning, Dønnum, Abu og Midtskogen ett fattig mål i serien. Syltynt! Vi er nødt til å få i gang målproduksjonen.
Meget merkelig og synd. Men med Lønstad Onsrud og PVM med 3 hver og Nordli med 2 har vi ihverfall vist at vi har spillere som kan skåre på det nivået her.
rusk wrote: Fri May 18, 2018 2:23 pm Florø på mandag blir en viktig kamp. Vi møter et lag som sliter enda mer enn oss og vi kan få et midlertidig pusterom fra verste nedrykksstriden. Alle mann til Briskeby!
Hater når folk skriver; "den MÅ vi vinne", men denne bør vi aboslutt, strengt tatt, for at ikke folk og spillere skal miste trua, vinne.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2018

Post by rusk »

Quadrophenia wrote: Fri May 18, 2018 2:57 pm
Jeg er enig, men synes Bolkan Nordli har hevet seg mye utover sesongen. Var svak nå sist, men det var alle. I tillegg har Jevne Hagen imponert meg egentlig. Ikke vært dominerende, men stabilt god.

Jeg har utrolig sansen for Bolkan Nordli og ønsker han skal få mange sjanser utover. Selv når det butter. Han er en spiller som har ferdigheter som kan vippe en kamp i vår favør. Enig med deg angående TJH. Stabiliteten har aldri vært noe problem der. Hans utfordring er at han kanskje ikke har ferdighetene til å levere mer enn helt middels på dette nivået. Det han derimot har er en ekstrem vilje og innsats, og det trengs faktisk mer enn ferdigheter i den situasjonen vi er i nå.

Jeg krysser alle fingre for at det blir Sollie Rønning og Buduson på topp mot Florø. Buduson slår meg som en typisk selvtillitsspiller som trenger noen gode opplevelser for å begynne å produsere jevnt. Min tålmodighet med Abu forsvant for noen uker siden og med den latterlige opptredenen mot Nest Sotra, så hadde jeg håpet han skulle være benket også videre.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2018

Post by Orrhanan »

Jeg synes det virker som endel spillere ikke helt er i form. Sollie Rønning, PVM, Bolkan Nordli, Solbakken (som forsåvidt åpnet bra) spiller ikke opp mot sitt beste. Det er mulig det er jeg som har høye krav, men jeg forventet litt mer av alle disse. Buduson, Omarsson og Abu var jeg mer usikker på hva jeg kunne forvente av, men de har skuffet litt de også. Som rusk var inne på er jeg enig i at Jarosinsiki og Lønstad Onsrud har vært gode. Ellers har resten levert omtrent rundt det jeg forventet.

Ellers så jeg at Nico har begynt å trene igjen. Gledelig! Skal blir godt å få han tilbake. Da kan kanskje Jevne Hagen dyttes opp i midtbaneleddet.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

Bolkan Nordli med ny kontrakt ut 2019. Meget gledelig!

http://www.hamkam.no/nyheter/stortrives-i-hamkam

Lokale gutter med et såpass stort talent vil man at skal bli i klubben så lenge som mulig, men tanken er vel kanskje å selge etter sesongen da, slik at vi får penger igjen for han..?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

Vårsesongen er over og vi står da med 17 poeng og er på 11.plass sålangt etter en kjip 0-0-kamp mot TUIL i går. Enkelte ting har vært bedre enn forventet og enkelte spillere har levert bedre enn jeg fryktet, men alt i alt er jeg litt skuffet over poengfangsten sålangt. Jeg synes OBOS-nivået ikke er skremmende og synes ingen av lagene vi har møtt har sett ut som noen klasselag, men det er vel det som kjennetegner årets OBOS: absolutt alle lagene er ustabile. Ikke så uvanlig at det er uforutsigbart, men det er sjelden at ikke ett eller to lag viser seg som bedre enn de andre. Aalesund og Sogndal er de to beste lagene og det er fullt mulig de fortsetter dette i andre halvdel av sesongen.

Jeg har flyttet ut av landet og har bare sett tre kamper live i år, men jeg har sett bortimot alle kampene på stream så jeg føler jeg har et visst grunnlag til å uttale meg likevel. Jeg synes Kamma hat vært bedre spillemessig enn i fjor. Vi har flere strenger å spille på og vi er bedre på kombinasjonsspill og til å spille oss gjennom midten. I tillegg synes jeg vi er gode på gjenvinning høyt i banen. Som mange andre også er inne på er det i boksspillet vi hat slitt mest i år. Skuffende da vi var såpass gode der i fjor, men det viser at vi er på et høyere nivå i år. Vi slipper inn mye mål på innlegg fra siden og dødballene er ikke det angrepsvåpenet det burde ha vært med såpass dugelige dødballføtter og så mange gode hodespillere. Jeg vil gi en kjapp anmeldelse av spillerstallen sålangt i år (1-6). Vil ta de ulike lagdelen i ulike innlegg og på litt ulik tid.

Keepere:

Łukasz Jarosiński 4
Jaro har vært svært god i enkeltkamper og har reddet mange poeng for oss. I tillegg er han fortsatt en offensiv ledertype som roper og dirigerer forsvaret. Er også ofte rask i igangsetting. Får trekk for enkelte tabber som f.eks mot Viking der han ble utvist og gjorde det vanskelig for resten. Føler han har enda litt mer å gå på og bør ikke føle seg altfor trygg med Marco pustende i nakken.

Marco Priis Jørgensen 4
Leste endel Mjøndalen-supportere som ikke var spesielt overbevist om Marcos evner før sesongen. Jeg synes dog han har klart seg meget bra de gangene han har fått sjansen. God mot Sarp og Start i cupen. Dårligere enn Jaro med ballen i bena og litt tregere igangsetter, men absolutt en bra keeper.

Enig? Uenig? Skal Lars Jendal ta over for Marco neste sesong? Er Jaro på hell?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply