Sesongen 2018

Spillere, kamper, overganger etc.
Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2018

Post by Komigjenhamkam »

Jeg synes godt Marco kan fortsette å stå i mål noen kamper nå. Tror ikke Jaro har vondt av å kjenne på at han ikke er uvurderlig.

Syns Jaro har vært for ustabil i år og det er nesten nesten-tabber i hver kamp. Ingen tvil om at Jaro har et høyere toppnivå, men ser gjerne at han holder seg på det oftere en til nå.


Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: Sesongen 2018

Post by Gjøkenes konge »

Omarsson takker av etter halvspilt sesong. Vad tycks om det?


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by GSP »

Fornuftig hvis pengene skal brukes på en målscorer. Sannsynligvis en forholdsvis dyr spiller, og Alegre, Egeris og Brotangen vurderes vel som såpass gode at det ikke trengs en fjerde stopper.

Veldig spent på hva som kommer inn offensivt. I tillegg tror jeg Knappen hadde gjort lurt i å ta et valg på spissplassen og la spillerne få litt ro på seg. Det handler mye om selvtillit og pr nå har vel egentlig ingen av de potensielle målscorerne våre spesielt mye av det.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

Forsvaret:

Truls Jevne Hagen 3
Truls kom inn etter at Nico skadet seg i tredje serierunde og har gjort sakene sine ganske bra. Med en litt fallende kurve, sammen med flere, og innleggene og frisparkene har falt noe i kvalitet utover sesongen. Sliter også noen ganger med å komme raskt nok opp i press, men jobber utrettelig og er alltid konstruktiv med ballen. Gjør omtrent aldri store feil og er pålitelig, men sikkert sliten nå etter å ha spilt mye uten kanskje å ha det samme treningsgrunnlaget som tidligere.

Nicholas Mickelson 3
Begynte bra mot Kisa, men slet mot Notodden i neste og deretter ble han skadet mot Åsane. Lite grunnlag for å gi han karakter, men selvom han var litt tung mot TUIL nå sist er jeg sikker på at han kommer som en rakett i løpet av sesongen.

Morten Renå Olsen 3
Jeg tror Morten hadde vært en glimrende spiller å ha om vi hadde spilt 3-5-2 eller 3-4-3. Han er en moderne vingback-type med gode offensive kvaliteter som innleggskvalitet og ro med ball og litt mer å gå på når det kommer til posisjonering og det å vinne ballen. Synes han har mye spennende ved seg og når jeg ser corner etter kamp og ser han løper i bakgrunnen og trener på innlegg har jeg trua på at han hever seg allerede i år. For han har vært svært variabel sålangt, uten at det er ulogisk, alderen tatt i betraktning.

Rubén Alegre Guerra 4
Får en god karakter fordi han har løst oppgaven med å spille venstreback på en svært god måte, selvom det kanskje ikke har vært helt optimalt. Man kan bare se på statistikken vår etter han ble skadet mot Aafk. Jeg håper han blir satset på som midtstopper ut sesongen nå. Er enda bedre der og har langt mer kompletterende kvaliteter med Egeris enn det Omarsson har.

Orri Sigurður Ómarsson 3
Så veldig frisk og sterk ut de første treningskampene. Fortsatte slik i serieåpningen, men har hatt en fallende kurve med varierende prestasjoner etter dette. Dårlig på innlegg imot og treffer for lite med oppspillene sine. Han har mange spennende kvaliteter dog, så han kommer sikkert til å bli ordentlig god med tiden.

Jacob Egeris Pedersen 2
Jacob er en type jeg virkelig ønsker skal være supergod og heve laget og i fjor så han ut som en million dollars når han etterhvert ble flyttet ned på midtstopperplass sammen med Alegre. I år har han dog slitt vesentlig mer. Endel feil og svake involveringer gjør at han ser svak ut og når hans så vanlige presise høyrefot ei heller leverer så ofte den burde blir det dessverre svak karakter fra meg. Er sikker på at Jacob er klar over sin svake halve sesong selv og er nok innstilt på å heve seg i høst. Det burde han klare.

Lars Brotangen 3
Kanskje litt strengt å bare gi 3 til Lars. Han har aldri fått sjansen til å spille seg til fast plass på laget, men synes ikke jeg kan gi bedre heller. Han gjør jobben, om det er som midtstopper, venstreback eller defensiv midtbane, men har en og annen tabbe og man husker selvfølgelig straffemissen mot Start i cupen, uten at han skal henges for det. Jeg liker Lars og synes han har vist han tar nivået. Jeg håper han får enda mer tillit utover i sesongen og det er ganske så sannsynlig nå som Omarsson sendes tilbake.

Hva synes dere om forsvarsleddet sålangt? Bør Brotangen eller Egeris spille med Alegre? Bør det hentes inn en midtstopper eller venstreback i sommer?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2018

Post by Gjendineggen »

God oppsummering, Quad!

Synes Renå Olsen bør få tillit til å spille seg inn til fast plass på venstreback, slik at vi kan bruke Ruben på stopperplass. Er litt uenig i at Renå Olsen er en typisk 3-5-2 back, da jeg synes han passer vel så godt inn i vår formasjon. Gjør stort sett sakene sine bra når han spiller, og er offensiv i spillestilen - noe jeg mener bør belønnes.

Vi bør uten tvil hente en ny midtstopper. Vi har ikke Obos-nivå i forsvaret nå, dessverre. Brotangen mangler både tempo og litt basisferdigheter til å spille fast, mens Egeris har vært til tider svak. Vi bør hente inn en høyrebeint makker til Ruben Alegre i midtforsvaret. Tror også at vi blir litt hemmet av å ha Egeris som kaptein, siden han er såpass svak, og kanskje spiller med litt dårlig selvtillit.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

Ser at H-A, nok engang, har blitt inspirert av forumet her og har laget en egen anmeldelse, men vi kjører på allikevel!

Midtbane:

Markus Solbakken 3
Mange, deriblant meg, kritiserte Markus i starten av sesongen. De svakhetene han viste i fjor ble enda mer tydelige i OBOS. Han fremstod litt for veik og litt for lite fremoverrettet med ballen. Men med erfaring og spilletid hevet Markus seg mer og mer og i borteseieren mot Aalesund var han banens beste med kombinasjonsspill, tekniske finesser og et bra driv med ballen. Har vært meget god utover våren og sommeren og det blir artig å se han i høst.

Kristian Lønstad Onsrud 4
Lønstad Onsrud har vært vår beste spiller sålangt i år. Han jobber utrettelig og er konstruktiv og målfarlig. Har også fått kapteinsbindet i endel kamper. Virkelig en drømmespiller for Knappen. Jeg liker at han er såpass skuddvillig og at han, på tross av å inneha hovedsakelig offensive kvaliteter, jobber, takler og sliter som en defensiv midtbanespiller når det trengs. Skulle vel kanskje hatt femmer, men jeg synes han har vært litt mindre involvert i junikampene og tror også han har enda mer å gå på.


Aron Dønnum 3
Dønnum er en moderne fotballspiller med tatoveringer, hyppig skifte av hårsveiser og farge og i tillegg er han på lån fra slummen. Allikevel er jeg litt svak for spilleren Dønnum. Han har nesten aldri problemer med å passere spillere og skaper ubalanse og kaos i mang et forsvar. 20 år er han dog og preges av det. Tar ikke alltid riktige valg og kan til tider bli litt usynlig i store deler av kamper. I starten av sesongen synes jeg også han var veldig svak i det defensive presset og hvilke valg han tok lavt i banen, men her synes jeg han har utviklet seg raskt. Han skulle også levert litt fler målpoeng.Han er absolutt en type vi hadde behov for og jeg håper vi låner han ut sesongen og kanskje også henter han permanent hvis det åpner seg opp en mulighet for det.

Petter Vaagan Moen 3
Bedre enn i fjor. Treffer med mer og foten hans holder høy klasse. Men det er litt vanskelig med Petter. Hvor skal han egentlig spille? Hvor er han best? Som ving har han litt for lite tempo og sentralt sliter han også med frekvensen og det defensive. Men han er en svært nyttig spiller og jeg er sikker på at rutinen hans hjelper troppen. Han virker langt mer innbitt enn i fjor og vi får nok se dødballfoten hans levere noen lekkerbiskener i løpet av høsten.

Peder Nersveen 3
I oppkjøringen så jeg Peder Nersveen i noen kamper og skjønte virkelig ikke hva vi skulle med han. Han virket usikker med ballen og i posisjoneringsspillet og slo meg ikke som en spiller som hadde noe i OBOS-tropp å gjøre. Men Peder har virkelig imponert meg. Han er fotballklok og arbeidsom og gjør kloke valg og velger det sikre fremfor det utrygge. At han i tillegg kan håndtere såpass mange posisjoner gjør han svært nyttig i troppen.

Simen Bolkan Nordli 4
Å gi Bolkan Nordli samme antall øyne på terningen som Lønstad Onsrud er kanskje ikke helt riktig, men la meg forsøke å motivere det. Simen startet ikke glimrende og rytmen og tempoet hans var ikke helt som i slutten av fjoråret. Men etterhvert har Simen kommet og da har han vært drivende god og farlig som få. Han har spilt ving, offensiv midtbane og spiss og på alle posisjoner er han farlig og skapende. Han har levert 2 mål og 3 målgivende, noe som er sterke tall. Snart sitter frisparkene også og da blir det sterke tall for Simen.

Hva synes dere om midtbanen i år? Mangler vi fortsatt defensiv trygghet?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2018

Post by Orrhanan »

Midtbanen er vår sterkeste lagdel, ser ikke helt behovet for forsterkninger der. Vi trenger en spiss, venstreback og midtstopper først og fremst. Lange er jo på vei bort fra Strømmen, men vil vel koste litt penger. Han hadde vært en drømmesignering på venstreback. Det samme hadde Mendy, men det er vel mindre realistisk.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

Orrhanan wrote: Fri Jul 06, 2018 10:27 am Midtbanen er vår sterkeste lagdel, ser ikke helt behovet for forsterkninger der. Vi trenger en spiss, venstreback og midtstopper først og fremst. Lange er jo på vei bort fra Strømmen, men vil vel koste litt penger. Han hadde vært en drømmesignering på venstreback. Det samme hadde Mendy, men det er vel mindre realistisk.
Strømmen er vel ganske nære konkurs sånn jeg har forstått det. Litt merkelig etter årevis med fornuftig pengebruk og grønn sone. Men i den sammenheng er det på tide å få hjem Emil Sildnes. Kanskje ikke helt den posisjonen vi har mest behov for forsterkning, men når en lokal gutt herjer i OBOS bør han jo spille i Kamma.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by GSP »

Vi trenger en spiss. Jonas Enkerud er for god for 2. divisjon. 2+2?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Sat Jul 07, 2018 5:15 pm Vi trenger en spiss. Jonas Enkerud er for god for 2. divisjon. 2+2?
Ingen billig mann vel? Noen som vet hvor lang kontrakt han har?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply