Sesongen 2018

Spillere, kamper, overganger etc.
levken
Posts: 52
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Sesongen 2018

Post by levken »

Enkerud har kontrakt ut året. Bør være aktuell for Kamma om Elverum ikke er for gniene.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

levken wrote: Sat Jul 07, 2018 9:30 pm Enkerud har kontrakt ut året. Bør være aktuell for Kamma om Elverum ikke er for gniene.
Bytte mot Buduson og en snøfreser?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by GSP »

Tror kanskje den går ut etter denne sesongen, men er ikke sikker. Kan jo være at man klarer å få til en avtale med utlån av én eller to spillere i bytte for eksempel. Sander Eng Strand slår meg som en god kandidat for Elverum, og han trenger kamper på et høyere nivå enn han får nå.

Edit: ser at det har kommet svar mens jeg skrev. Buduson og Eng Strand mot Enkerud hadde vært helt ypperlig.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Sat Jul 07, 2018 9:59 pm Tror kanskje den går ut etter denne sesongen, men er ikke sikker. Kan jo være at man klarer å få til en avtale med utlån av én eller to spillere i bytte for eksempel. Sander Eng Strand slår meg som en god kandidat for Elverum, og han trenger kamper på et høyere nivå enn han får nå.

Edit: ser at det har kommet svar mens jeg skrev. Buduson og Eng Strand mot Enkerud hadde vært helt ypperlig.
Det kommer nok ikke til å skje dessverre. Elverum har fortsatt en stor sjanse til å rykke opp og da selger man ikke sin aller mest produktive spiller. Vi kan hente han etter sesongen, men alderen på snart 29 synes jeg er et argument imot. Vi må ha inn en spiss i sommer og helst en med bra fart. Jeg tror da et lån eller en gratis mann fra eliteserien er mest sannsynlig.

Amang i Molde var spådd en lysende sesong, men har ikke slått til helt. Kanskje et lån til oss kunne fått fart på karrieren igjen?

Ruud Tveter i Sarpsborg har levert mange mål i OBOS tidligere og har spilt minimalt i Sarp i år. Kanskje han kan været aktuell?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Sesongen 2018

Post by Heis »

Synes overskriften til HA i dag er ganske skivebom (For mange hyggelige fyrer og for få matchvinnere). For det første er det ikke umulig å være både en hyggelig fyr og en matchvinner, og for det andre er det utelukkende positivt at laget vår består av hyggelige fyrer. Skjønner at overskriften er laget for å generere klikk, men sånn synes jeg han kan spare seg. Jeg skjønner også at HA har interesse av at Kamma har en haug med Børmark-By og Ajeti på laget, for de skaper overskrifter, men det er etter mine begreper bedre for HA at Kamma gjør det bra på nasjonalt nivå enn at vi skal ha en haug med skandalemakere i trroppen.

Så var det siste del av overskriften. Den er vanskeligere å være uenig i. Selvsagt trenger vi matchvinnere. Tabellen viser oss at vi har for få av dem.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

Heis wrote: Mon Jul 23, 2018 9:08 pm Synes overskriften til HA i dag er ganske skivebom (For mange hyggelige fyrer og for få matchvinnere). For det første er det ikke umulig å være både en hyggelig fyr og en matchvinner, og for det andre er det utelukkende positivt at laget vår består av hyggelige fyrer. Skjønner at overskriften er laget for å generere klikk, men sånn synes jeg han kan spare seg. Jeg skjønner også at HA har interesse av at Kamma har en haug med Børmark-By og Ajeti på laget, for de skaper overskrifter, men det er etter mine begreper bedre for HA at Kamma gjør det bra på nasjonalt nivå enn at vi skal ha en haug med skandalemakere i trroppen.

Så var det siste del av overskriften. Den er vanskeligere å være uenig i. Selvsagt trenger vi matchvinnere. Tabellen viser oss at vi har for få av dem.
Overskriften er kanskje skivebom, men han har da noen poeng i teksten synes jeg. Egeris og Buduson er to spillere som skulle være nøkkelspillere i år, men begge har kostet oss poeng i form av forsvarstabber og brente sjanser. Han har et godt poeng også i at vi mangler matchvinnere. At han, flåsete, setter en motsetning mellom hyggelige fyrer og matchvinnere, velgere jeg å overse da jeg er enig i poenget hans. Vi trenger virkelig flere typer som kan omsette sjanser i mål og som får most ballen unna i farlige situasjoner. Hva han mener med at Sollie Rønning har nok med seg selv forstår jeg ikke helt? Er han skadet? Sliter han psykisk?

Nå MÅ de få inn Alegre i midtsforsvaret! Med han fremstod Egeris meget solid i fjorårets sesong og det var tydelig at de hadde komplimentære ferdigheter.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by GSP »

Tror bare han mener at Ivar kunne vært en ledertype hvis han hadde levert sportslig. Det er vanskeligere å stå fram og lede et lag når du ikke er fornøyd med det du får til selv.

HA melder at to spillere har vært med og trent med Kamma denne uka, Alexander Jonassen fra Træff, og Elias Edison Mordal fra Molde 2. Jonassen spiss og Mordal høyreback. Vondt for å tro at noen av disse er gode nok, og begge har selv tatt kontakt med klubben. Tipper de har fått være med denne uka fordi vi har et par på landslagssamling ;)


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

Alegre med ny kontrakt ut 2020.

http://www.hamkam.no/nyheter/alegre-hamkam-er-mitt-hjem

Det her var virkelig gode nyheter. Etter at han ble flyttet tilbake i midtforsvaret har vi fremstått langt tryggere og stabile bakover. Han er en av våre absolutt beste spillere, om ikke den beste, og han fremstår som en ordentlig stabil og balansert fyr som jobber knallhard og virkelig trives i byen. Med Mickelson i bakhodet fryktet jeg nyheten om at vi skulle miste Alegre på bosman også. Da hadde vi mistet våre to beste forsvarsspillere og det hadde blitt en utfordring å bygge opp forsvaret før neste sesong.

Utifra transfermarkt og hukommelsen har vi da kontrakt med disse spillerne neste sesong:

Jarosinski, Jendal, Alegre, Egeris, Brotangen, Solbakken, Onsrud, Vaagan Moen, Bolkan Nordli, Midtskogen, Abu

Disse er på utgående: Priis Jørgensen, Jevne Hagen, Nersveen, Eng Strand, Sollie Rønning, Gran, Houtkoop, Å.Midtskogen (?)

På lån: Borchgrevink, Lidberg,

Av de som har kontrakt bør både Egeris og klubben vurdere om han skal med videre. Han er nok blant klubbens best betalte og ikke beregnet å være reserve. Det samme gjeldende Midtskogen. Han er ikke blant klubbens best betalte og jeg tenker det absolutt greit at han fullfører kontrakttiden og ser om han klarer å få enda mere spilletid. Han er tross alt den spillerene i Obosligaen som har flest innhopp av alle i år så han har absolutt en viktig rolle i laget.

Når det kommer til de utgående er det mange spørsmål. Priis Jørgensen er kanskje for god til å være reserve (og for dyr?). Kommer Jendal tilbake og vil kjempe med Jaro om keeperplassen eller skal han lånes ut et år til? Dette avgjør Jørgensens fremtid. Jeg aner ikke hva han får i lønn og om han er misfornøyd, men det inntrykket jeg har av han er at han er en keeper med gode basisferdigheter som jobber godt.

Jevne Hagen bør få kontrakt et eller to år til snarest. Han holder godt obosnivå og kan bekle mange plasser.

Nersveen er også litt vanskelig. Han er i likhet med Jevne Hagen en anvendelig spiller og jeg har inntrykk av at han er en seriøs type som gir alt på treninger og i rekruttkamper. Spillemessig har han overrasket meg positivt også, men om det skal stå mellom han og Jevne Hagen er valget enkelt for meg.

Eng Strand er fortsatt bare 17 og er en spillertype som er herlig. Inntrykket mitt er at det ikke er flust med spillere som er blant de største talentene på juniorlaget nå så da bør vi hegne om de lokale ungguttene vi har. Skrike høyt kan han også.

Sollie Rønning er vanskelig synes jeg. Han har kanskje skuffet litt i år og ikke tatt obosligaen med storm, men 5 mål hvorav 3 av de har vært helt avgjørende for tre poeng er ikke forferdelig dårlig heller og han har hatt en stigende formkurve. Samtidig er ofte forskjellen mellom midt på tabellen og kvalik en god spiss så da kan det jo hende det finnes enda bedre alternativer der ute for omtrent den samme prisen. Ivar er en herlig fyr som har vært blant mine absolutte favoritter i Ham-Kam de siste sesongene, men det avhenger helt hvordan han gjør det nå i høst.

Med Gran og Houtkoop er det altfor tidlig å si og med Midtskogen kommer det an på om han klarer å utmerke seg i Sundet nå under utlånet.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2018

Post by Orrhanan »

Et mulig scenario er at Nordli og/eller Solbakken blir solgt etter denne sesongen. Mest sanns. Solbakken da det har vært interesse for han tidligere. Tar gjerne 3-4 mill for han istedenfor at han skal gå gratis etter neste sesong. Som erstatter kan vi hente han Michael Ogungbaro. Synes han var god mot oss for Åsane og han er best defensivt, noe vi absolutt har behov for på midtbanen. Om Nordli går kan vi hente Sildnes. Lokal og meget god. Kan egentlig hente han uansett.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

Ådne Midtskogen hadde faktisk ikke kontrakt med Ham-Kam og er hentet permanent til Sundet ut sesongen. Er vel dog ikke umulig at han kommer tilbake om han gjør sakene sine bra. Spennede å følge karrieren hans videre.

Når vi er inne på lokale spillere, som Sildnes som ble nevnt ovenfor her, når skal Aleksander Melgalvis komme hjem? Er ikke fast på LSK lengre, men får endel spilletid likevel da, men ikke umulig den nye treneren ønsker å satse på yngre spillere etter sesongen. Kan det bli en overgang da, på tross for at han har kontrakt ut 2020? Han er lokal, har dame fra Hamar og har uttalt flere ganger at han er glad i Kamma. Figurerte tilogmed som forsanger mot KFUM i fjor. Hadde vært veldig ålreit om han kom mens han fortsatt har fart i bena.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply