Sesongen 2018

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

bim wrote: Wed Apr 18, 2018 12:11 pm Og bare så det er sagt, det vil være totalt hodeløst å gå over til en mer direkte stil med Solbakken, Mickelson og Nordli som alle har et potensial som langt overgår Abu, Midtskogen eller Sollie Tangen. Dette er spillere som helt tydelig trives best med å ha ballen i laget, spiller fast på aldersbestemte landslag og gjør det godt mot topp europeisk motstand i sin aldersklasse. At de bør satses på bør være åpenbart for de fleste.
Jeg mener ikke vi skal gå over til en mer direkte stil, men videreutvikle den stilen vi hadde i fjor, som var ganske direkte.

Sollie Tangen? Didrik eller Emil? Bra du har forandret mening angående Bolkan Nordli.
bim wrote: Wed Apr 18, 2018 12:11 pm At fotball skal være så vanvittig innviklet. Du vinner ballen, styrer spillet når du kan, tar eventuelle overganger når det er mulighet. Forsvarer deg når motstanderen har ball. Norsk fotball er patetisk, hvorfor skal det være så vanskelig på senior nivå? På junior nivå har vi lag som kan slå hvem som helst.

Edit:
Dem har også et potensial som gjør at dem fortjener å kjempe om en plass på et lag i Eliteserien. Derfor bør vi også opp et nivå slik at dem ikke går tapt til en klubb med sine egne juniorer.
Jeg tror klubbens letteste vei til topps i obosligaen og kanskje også til Eliteserien er direkte fotball. Som rusk var inne på her, ikke kælking mot en stor og sterk spiss, men at det går fort i lengderetning. Kontringer, gjenvinning høyt i banen og stor duellkraft. Hvis du så Roma mot Barcelona i forrige ukes CL er det en god indikasjon på hvilken stil jeg mener. Vi har en spillerstall som passer til dette og jeg tror ikke Bolkan Nordli, Solbakken og Mickelson nødvendigvis utvikler seg i negativ retning av å spille med en slik stil, heller tvert imot.

Jeg mener ikke at vi ikke skal holde ballen i laget og forsøke å spille, men man må se litt på forutsetningene. Jeg tror mange obosklubber idag har noe bedre stalller enn oss. Ikke så rart. Det er 8 klubber med større budsjett enn oss og mange av de såpass mye som dobbelt så stort. Da har man råd til å lønne bedre spillere og ha et mer profesjonelt apparat rundt klubben. Penger er ikke alt, jeg vet det, men det sier litt om hva vi har å kjempe mot. Hvis de andre har bedre staller må vi være best på andre ting.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by GSP »

Notert bim. Som tidligere sagt, du er som alle andre HamKam-supportere hjertelig velkommen til å melde deg inn i Briskebybanden og si meningen din både på årsmøtet og i andre sammenhenger. Vet ikke helt hva du reagerer på av utspill, har vært ganske stille fra oss de siste årene. Derimot satte vi oss ned sammen med klubben når det ble klart at Truls ikke skrev ny kontrakt og sa hva vi mente om dette. Det har vi gjort i flere situasjoner de siste årene, de gangene vi har vært negative til klubben i media (les 2014) har det i grunnen vært fordi vi ikke har fått muligheten til å si hva i syns til klubben. Ikke at de ikke er enige med oss, det er helt naturlig at skjer, men vi fikk ingen mulighet til å engasjere oss, bry oss og si i fra til de som drev klubben. Og, sett i ettertid; vi hadde vel strengt tatt en god "sak" når vi prøvde å si i fra i 2014.

Rent personlig vil jeg legge til at tilbakemeldinger fra medlemmer i Briskebybanden betyr mer for meg enn en forumbruker jeg ikke vet hvem er...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by GSP »

bim wrote: Wed Apr 18, 2018 12:11 pm
Edit:
Dem har også et potensial som gjør at dem fortjener å kjempe om en plass på et lag i Eliteserien. Derfor bør vi også opp et nivå slik at dem ikke går tapt til en klubb med sine egne juniorer.
Enig, HamKam bør rykke opp fordi vi har juniorspillere med stort potensiale. Ikke fordi HamKam har en historie på øverste nivå. Ikke fordi Hamar, og Hedmarken, trenger en eliteserieklubb. Ikke fordi enhver klubb med litt ambisjoner ønsker seg til høyest mulig nivå. Ikke fordi man i fotball-Norge møter ganske mange, både profilerte mennesker og andre, som ønsker HamKam tilbake. Nei, vi bør rykke opp fordi juniorene våre bør spille på et lag i Eliteserien...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Sesongen 2018

Post by bim »

GSP wrote: Wed Apr 18, 2018 3:49 pm
Enig, HamKam bør rykke opp fordi vi har juniorspillere med stort potensiale. Ikke fordi HamKam har en historie på øverste nivå. Ikke fordi Hamar, og Hedmarken, trenger en eliteserieklubb. Ikke fordi enhver klubb med litt ambisjoner ønsker seg til høyest mulig nivå. Ikke fordi man i fotball-Norge møter ganske mange, både profilerte mennesker og andre, som ønsker HamKam tilbake. Nei, vi bør rykke opp fordi juniorene våre bør spille på et lag i Eliteserien...
Er et stykke unna opprykk nå da, GSP. Men jeg er ikke uenig i det du sier.

Jeg synes laget er svekket, det hentes spillere nærmest for moro skyld. Vi spilte meget bra fotball forrige sesong, kanskje til og med litt bedre på vårparten.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Gjendineggen
Posts: 200
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2018

Post by Gjendineggen »

bim wrote: Wed Apr 18, 2018 4:33 pm
GSP wrote: Wed Apr 18, 2018 3:49 pm
Enig, HamKam bør rykke opp fordi vi har juniorspillere med stort potensiale. Ikke fordi HamKam har en historie på øverste nivå. Ikke fordi Hamar, og Hedmarken, trenger en eliteserieklubb. Ikke fordi enhver klubb med litt ambisjoner ønsker seg til høyest mulig nivå. Ikke fordi man i fotball-Norge møter ganske mange, både profilerte mennesker og andre, som ønsker HamKam tilbake. Nei, vi bør rykke opp fordi juniorene våre bør spille på et lag i Eliteserien...
Er et stykke unna opprykk nå da, GSP. Men jeg er ikke uenig i det du sier.

Jeg synes laget er svekket, det hentes spillere nærmest for moro skyld. Vi spilte meget bra fotball forrige sesong, kanskje til og med litt bedre på vårparten.
Nøyaktig hvilke spillere er blitt hentet for moro skyld til denne sesongen?


User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Sesongen 2018

Post by bim »

Okei, nå er jeg lei. Jeg har nevnt lite kontinuitet og kortidskontrakter tidligere. I tillegg Sander Eng Strand som spilte venstre back mot Nybergsund om jeg ikke tar helt feil og Sander Deglum som også trente med Ham-kam tidligere i vinter. Flere av de som er i klubben eller har vært, er i mine øyne bedre enn de som kommer inn. Samtidig tar de plassen til juniorer, ikke bare i Ham-kam, men også potensielt i Oil, Stange, Moelv, Ridabu, Brumunddal, Løten osv.

Les hva jeg har skrevet.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Gjendineggen
Posts: 200
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Sesongen 2018

Post by Gjendineggen »

Leser hva du skriver, og registrerer at du er veldig flink til å kritisere og fremheve hva som er feil, men finner ingen konstruktive innlegg fra deg som beskriver hvordan ting egentlig burde vært, bortsett fra at du rakker ned på forumet, enkeltmennesker og at det i dine øyne er helt feil å hente spillere fra høyere nivå på korttidskontrakter, og leie ut/selge egne spillere. Spillere som de fleste ser, ikke er gode nok for OBOS.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

bim wrote: Wed Apr 18, 2018 6:38 pm Okei, nå er jeg lei. Jeg har nevnt lite kontinuitet og kortidskontrakter tidligere. I tillegg Sander Eng Strand som spilte venstre back mot Nybergsund om jeg ikke tar helt feil og Sander Deglum som også trente med Ham-kam tidligere i vinter. Flere av de som er i klubben eller har vært, er i mine øyne bedre enn de som kommer inn. Samtidig tar de plassen til juniorer, ikke bare i Ham-kam, men også potensielt i Oil, Stange, Moelv, Ridabu, Brumunddal, Løten osv.

Les hva jeg har skrevet.
Sander Eng Strand ble forsøkt på venstreback i 1 omgang for å se om han kunne funke som backup der. Det fungerte vel greit, men Knappen valgte naturlig nok ikke å satse på en 16-åring med null erfaring derfra som fast venstreback. Ei heller har han helt fysikken til å starte sentralt på midten. Kanskje i løpet av sesongen? Sander Deglum har akkurat fylt 17 år og er et stort talent, men siden han ikke har spilt for junior eller rekuttlaget i år vil jeg tro han enten er skadet eller mangler litt fortsatt på de som er ett og to år eldre enn han. Mot Tynset i går var forøvrig 5 spillere i junioralder involvert så jeg vil si vi er flinke til å bruke unge spillere.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Sesongen 2018

Post by bim »

Bare håper vi ikke ender opp som Skeid, som mister det ene talentet etter det andre til Eliteserien uten å få særlig utbytte av talentene selv. Hverken økonomisk eller sportslig.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Sesongen 2018

Post by bim »

Gjendineggen wrote: Wed Apr 18, 2018 7:31 pm Leser hva du skriver, og registrerer at du er veldig flink til å kritisere og fremheve hva som er feil, men finner ingen konstruktive innlegg fra deg som beskriver hvordan ting egentlig burde vært, bortsett fra at du rakker ned på forumet, enkeltmennesker og at det i dine øyne er helt feil å hente spillere fra høyere nivå på korttidskontrakter, og leie ut/selge egne spillere. Spillere som de fleste ser, ikke er gode nok for OBOS.
Hvem er det du mener ikke er gode nok for 1. div? Aldri sagt det er feil å hente nye spillere. I fare for å gjenta meg selv, jeg synes det er mange utskiftninger og er bekymret for stammen i laget.

Forrige vinter ble det hentet en del spillere etter en relativt skuffende sesong, i år har vi rykket opp en divisjon. Det er litt forskjell.

Enkeltmennesker, må vell være Gaute Smestad Pedersen som har hatt offentlig uttalelser i h-a som bandeleder. Uttalelser som jeg er uenig i, og da synes jeg som tidligere medlem at jeg har lov til å rette kritikk. Så vidt jeg har forstått er det fortsatt demokrati i Norge, og det er lov til å ytre sine egne meninger. Men nå er jeg lei av å diskutere på et forum som er åpent og tilgjengelig for de fleste.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Post Reply