Sesongen 2018

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

F809A072-7AC2-49EC-8A9F-7461159D33FA.jpeg
F809A072-7AC2-49EC-8A9F-7461159D33FA.jpeg (235.38 KiB) Viewed 16217 times
Veldig synd for Lars. Og da er det veldig tynt på stopperplass.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Sesongen 2018

Post by Corrales »

Det var synd ja. Vi får håpe ikke det er alt for langvarig, ellers må man vel nesten ut på markedet igjen? Eller er Ådne Midtskogen et greit alternativ enn så lenge kanskje? Synd at Riise ga seg sånn sett - for da hadde man en spiller som kunne bekle stopper selv om han i utgangspunktet primært var venstreback. Jeg ser vel ikke at noen av dagens andre spillere er like godt egnet til å vikariere som midtstopper hvis en av Alegre eller Egeris skulle bli skadet.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

Noen som var på oppladningsmøtet på Docile som vil gi et minireferat? Ny spiller inn i morra ryktes det..?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by GSP »

HA dekket det viktigste, men skal se hva jeg klarer å huske ellers ;) Kevin Beugré løp for lite etter Knappens smak, og han fikk ikke særlig bedre utholdenhet til tross for at Knappen forsøkte å presse han. "Jeg fikk ikke luft i lungene på'n" var ordlyden :mrgreen: Ellers påpekte Knappen at ingen av de spillerne man slapp etter fjorårssesongen har fått ny kontrakt noe annet sted, og at det kanskje var en grunn til det. Når det gjelder Truls var det åpenbart at den ikke var helt død, og når Knappen sa at han hadde de viktigste kontiniutetsbærerne med seg videre var det nok flere som kanskje tenkte på Truls. På spørsmål om formasjon var det tydelig at Knappen ikke var så opptatt av tall, og at formasjonen i grunnen forandret seg igjennom kampen (forsvar/angrep for eksempel).

Spillerne sa noen ord, Egeris var tydelig på at samboer og barn trivdes veldig godt på Hamar, og at det var viktig for at han skrev ny kontrakt. I tillegg var han kritisk til egen innsats i kampene i vinter, og mener at han og Alegré måtte opp et par hakk til seriestart. PVM var knallhard i egen vurdering av fjoråret, både drittdårlig, katastrofe og krise var ordene han brukte. Følte seg bedre, og mer klar i år. Brotangen påpekte at det var veldig gøy å komme til en klubb der folk bryr seg, og engasjerer seg. Det at folk er på trening, drar og ser treningskamper osv var noe nytt for han. Simen Nordli snakket litt om Southampton, og bekreftet at det ville være videre kommunikasjon der, men også at han hadde som personlig mål å spille "Tippeliga med HamKam".

Mehran sa litt som sin jobb, syns han møter mye positive folk. Jobbet også ut mot noen nye, store sponsorer. Han hadde satt seg som et personlig mål at alle sponsorkontrakter skulle være på plass til sesongstart, men at han nok måtte regne litt til før det var på plass. Det "vanlige", sånn jeg (GSP) har forstått det, har vært at kanskje har vært august før dette har vært på plass.

Rise og Mehran snakket også litt om jubileumskampen mot kongsvinger. Den helga vil det bli markert både fredag, lørdag og søndag, i tillegg vil de spille med egne retro-drakter til denne kampen. Det skal også være en egen jubileumslogo på gang.

Knappen snakket forøvrig litt om agenter også, men jeg skal ikke gjenta noe særlig av hva han syns om enkelte av de :)


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

Mye Kammanyheter om dagen og idag om vår nye kaptein Jacob Egeris.

http://www.h-a.no/sport/egeris-strammet ... -spillerne

Egeris er en ordentlig leder. Ingen Semou som de ifjor ville ha til å vise seg litt mer. Jacob går foran og legger lista. Det er deilig å høre. Har liten tvil om at han kommer til å gjøre det godt i OBOS også.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

Sånn jeg forstod det på treningskampene i Spania og på Steen Hansens nyeste kommentar vurderes Alegre på venstreback. Han har jo en finfin fot samt smartness nok til å spille der, men mangler litt på tempo kanskje? Plusset er at vi får brukt Brotangen også, som har vært veldig god i vinter. Men da trenger vi isåfall en midtstopper inn.

Jeg setter igjen litt spørsmålstegn rundt overgangsjobben som er gjort i vinter. Vi har nå hatt 3 venstrebacker på prøvespill og alle har gjort det greit på trening. Også får de 1 kamp på å vise seg frem på og har alle klart seg ganske dårlig da. Hvordan får man et riktig bilde av en spiller da?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Sesongen 2018

Post by Komigjenhamkam »

VG tipper Kamma ender på en 9. Plass. Forøvrig tipper de Vinger på 8.

9. PLASS: HAMKAM (1. PLASS I 2. DIVISJON 2017)
Trener: Kevin Knappen

HamKam, dere, tilbake på nest øverste nivå etter tre år i 2. divisjon. Men hvor skal man plassere den tradisjonsrike klubben? Det er neimen ikke lett å si. Det som er sikkert, er at klubben var suveren i 2. divisjon i fjor (21–2–3). Petter Vaagan Moen er den store profilen og vet hva som skal til, Truls Jevne Hagen har vært med klubben i tykt og tynt, og Markus Naglestad har så vidt Eliteserie-erfaring med Sandefjord. Og herjet da han kom til Hamar-klubben i fjor sommer. Ni mål på åtte kamper sier at han i hvert fall er klar for spill på høyere nivå.


Dersom Ivar Sollie Rønning fortsetter å levere foran kassa (18 mål på 25 kamper), kan dette bli en fryktelig morsom sesong å være Kamma-fan på. Og hedmarkingene har vist lovende takter i sesongoppkjøringen. 0–0 mot opprykkskandidat Ull/Kisa, og etter et knepent tap mot Sogndal (1–2) var Sogndal-trener Eirik Bakke imponert. Hamar Arbeiderblad har allerede konstatert at HamKam ikke blir en kasteball i OBOS, og nigerianske Abubakar Aliyu Ibrahim (23) (på lån fra Start) kommer til å bringe hurtighet på HamKam-kanten. Se også opp for 17 år gamle Markus Solbakken, sønn av Kamma-legende og FCK-trener Ståle.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Sesongen 2018

Post by rusk »

Var vel ikke den tyngste analysen jeg har sett :D Mulig VG vet noe vi ikke vet, men synes det er spesielt å trekke frem Naglestad.
Havner vi på en 9.plass så skal jeg være godt fornøyd med denne sesongen. Synes det er grisevanskelig å tippe årets OBOS-liga, men tror den blir akkurat så jevn som alle spår. Viktig å komme godt i gang med poengsankingen tidlig i sesongen og vi har vel et kampoppsett i starten som er positivt i så måte.

Jeg fikk ikke sett treningskampen mot Florø, men var vår islandske nyervervelse så god som rapportene vil ha det til?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Mon Mar 26, 2018 11:36 am Var vel ikke den tyngste analysen jeg har sett :D Mulig VG vet noe vi ikke vet, men synes det er spesielt å trekke frem Naglestad.
Havner vi på en 9.plass så skal jeg være godt fornøyd med denne sesongen. Synes det er grisevanskelig å tippe årets OBOS-liga, men tror den blir akkurat så jevn som alle spår. Viktig å komme godt i gang med poengsankingen tidlig i sesongen og vi har vel et kampoppsett i starten som er positivt i så måte.

Jeg fikk ikke sett treningskampen mot Florø, men var vår islandske nyervervelse så god som rapportene vil ha det til?
Ja! Han var alltid i forkant og virket sterk og vanskelig å passere. Fikk vist frem en god pasningsfot ved et par anledninger også.

Det var en godt gjennomført treningskamp. Vi var langt giftere enn Florø og skapte også mer. Buduson er mye nærmere der han skal være. Straffa går sikkert i mål og det andremålet jobber han som en helt og vinner ballen gunstig før han setter den sikkert nede i hjørnet. Kommentatoren sammenlignet han frekvent med Markus Naglestad, men de er ganske ulike spillertyper. Jeg synes han minner langt mer om Espen Olsen. Han er rask og arbeidssom og kommer til å stresse mangt et forsvar. Ellers var Abu svært god og farlig. Han er litt lite besluttsom, men skaffer straffe og gav Florø-forsvaret mye å jobbe med. Ellers gledelig er det å se Peder Nersveen gjøre sin desidert beste kamp i Grønnhvitt. Jeg har vært kritisk til han flere ganger, men på fredag viste han at han ville være med og hadde mange gode bidrag, både offensivt og defensivt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Sesongen 2018

Post by GSP »

Langt fra Naglestad til Buduson ja! Forøvrig veldig enig med Q her, på fredag var Nersveen på det nivået jeg forventer at han skal være. Én glipp i første omgang, ellers stødig og involverer seg. Hadde Niko vært i troppen vil jeg tro han hadde blitt flyttet opp på midten når LO går ut, og det er kanskje på grunn av fleksibiliteten Nersveen vil få kamper i år; kan spille høyreback, sentral på midt, ute til høyre i en klassisk firer på midten og har også spilt noe venstreback tidligere. Usikker på hvor han kan spille seg til fast plass, men kan bli veldig viktig allikevel.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply