Serieåpning. Ullensaker/Kisa-Hamarkameratene

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Serieåpning. Ullensaker/Kisa-Hamarkameratene

Post by Quadrophenia »

I dag er det kun 5 dager til serieåpningen 2.påskedag. Vi møter Vegard Skogheim og hans menn på Jessheim stadion. Utrolig mange Kamma-sympatisører har meldt sin ankomst på facebook så her lukter det et bra comback fra tribuneplass ihvertfall.

Link til event: https://www.facebook.com/events/1466194813506840/

Vår motstander er en klubb som har tatt store steg på kort tid. Jeg husker at vi møtte de i 2.divisjon i 2010 og da holdt de på å rykke ned det året. Året etter rykket de jammen meg opp og bortsett fra ett opphold i 2015 har de vært i adecco/obos siden. I fjor klarte de 6.plass og kvalikspill. De har visstnok en juvel på midtbanen i Niklas Sandberg og en god del andre spillere som passer godt inn i Skogens 4-3-3-formasjon, som trioen Langås, Aalbu og Solberg på topp. I fjor spilte de offensiv fotball og putta nest mest mål i serien, men slapp inn tredje mest også. Nå har de hentet Morten Sundli til å bøte på den defensive svakheten. En spiller som tidligere har gjort sakene sine bra i Mjøndalen.

De kommer til å gå ut med stort tempo, dobling på kant og sikkert mye innlegg mot Aalbu. Vingene våre blir svært viktige i den forbindelse og da er det ikke sikkert at både Abu og Bolkan Nordli starter. Vaagan Moen og spesielt Midtskogen har vist seg som bedre defensivt enn de to andre så her spørs det helt hva Knappen prioriterer. Ellers tror jeg laget er ganske gitt.
Jaro - Nico - Egeris - Omarsson - Alegre - Abu/Vaagan Moen - Solbakken - Onsrud - Bolkan Nordli/Midtskogen - Sollie Rønning - Buduson

Offensivt må vi være presise på dødballer og utfordre forsvaret på fart og raske overganger. Mot FFK sist, en kamp de tapte 2-0, slapp de inn ett mål på innlegg fra vingen og ett på corner.

Det her blir en utfordrende og spennende åpning på sesongen og jeg må si at jeg håper laget ser like solid ut som i de siste treningskampene. Ta turen til Jessheim!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Serieåpning. Ullensaker/Kisa-Hamarkameratene

Post by Heis »

Grei gjennomkjøring i går. Katastrofal dommerprestasjon. Blåser på all fysisk kontakt. Dette stykker opp kampen fælt, og jeg følte det som om det gikk mer mot oss enn med oss hvis du så på antall tildelte frispark. Synes vi veldig ofte blir feil avblåst i situasjoner som er potensielle overganger.

Når det er sagt, er vel ett poeng greit. Endel gode prestasjoner i laget.

Særlig Nico synes jeg var god. Han dro av mye folk på kanten, og involverte seg mye konstruktivt i det offensive spillet.

Abu var også ganske bra, men han må sende fra seg ballen litt tidligere for at jeg skal oppleve det han gjør som konstruktivt i endel tilfeller.

Lønstad Onsrud var god. Redda poenget med målet sitt, og hadde enda en stor mulighet til å score før pause. I tilleg var han ganske bra når Kisa hadde ballen.

Jaro var god i mål med et par redninger som ble avgjørende for at vi skulle ta poeng.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Serieåpning. Ullensaker/Kisa-Hamarkameratene

Post by Quadrophenia »

Dønnum var også god. Bør starte fremfor PVM neste kamp.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply