HamKam - Notodden

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: HamKam - Notodden

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Mon Apr 09, 2018 11:56 am Førsteomgang i går var krise, men jeg må si at jeg blir enda mer bekymret for alle forståsegpå`erne som slakter Kamma så til de grader på Facebook - etter ÈN kamp. Det er nettopp dette som er vår verste motstander, og jeg håper virkelig HamKam til slutt får en solid sesong, slik at gutta kan vise at folk tar feil. I år er dette det viktigste for meg.
Enig i det her. Leste tilogmed noen som var misfornøyd etter serieåpningen. Ræva i går, men en merkelig kamp der Notodden putter på det meste.


Gjendineggen wrote: Mon Apr 09, 2018 11:56 am - Forsvaret var veldig vaklende - spesielt i første omgang. Bedre i andre, men først og fremst fordi Notodden la seg lavere. Brotangen synes å ha tempoproblemer på dette nivået når han blir utfordret mann vs mann. Tror på samme backrekke i neste match
Du vil ha samme backrekke som startet eller avsluttet? Jeg vil ha Brotangen inn jeg. Da vi møtte Åsane før sesongen slo de veldig mye langt.

Gjendineggen wrote: Mon Apr 09, 2018 11:56 am - Ble veldig lite en og en i første omgang. I andre omgang fikk vi til noen kombinasjoner, og sammen med kreativiteten til Ibrahim, så kunne vi fort ha fått to mål til. Håper Solli Rønning starter istedenfor Buduson i nesten kamp. Håper også Dønnum får starte neste, til tross for at det ble mye one man show i går. Kan ikke ta fra han at han er en spiller som ønsker å gå foran, og aldri slutter å forsøke. Liker attituden hans på banen.
Er enig i at Buduson ikke overbeviste i går, men jeg vil ha Sollie Rønning i mellomrommet, bak spissen. Det er der han har spilt mest og er best. Jeg vil ha Abu/Ibrahim ute til kanten jeg. Der kan han utfordre man-mot-mann og trekke seg innover. Dermed tror jeg Buduson også må starte i min fiktive ellver.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 200
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: HamKam - Notodden

Post by Gjendineggen »

Quadrophenia wrote: Mon Apr 09, 2018 12:05 pm Du vil ha samme backrekke som startet eller avsluttet? Jeg vil ha Brotangen inn jeg. Da vi møtte Åsane før sesongen slo de veldig mye langt.
Som startet. Rett og slett fordi jeg anser de som best fotballspillere.
Quadrophenia wrote: Mon Apr 09, 2018 12:05 pm Er enig i at Buduson ikke overbeviste i går, men jeg vil ha Sollie Rønning i mellomrommet, bak spissen. Det er der han har spilt mest og er best. Jeg vil ha Abu/Ibrahim ute til kanten jeg. Der kan han utfordre man-mot-mann og trekke seg innover. Dermed tror jeg Buduson også må starte i min fiktive ellver.
Gjerne Rønning i mellomrommet. Ibrahim kan spille på topp for min del. Er en veldig bevegelig spiss som skaper mye på egenhånd, og skaper rom for andre. Skal sies at jeg har sett Ibrahim i kun to kamper (denne og mot Ull/Kisa). Da får vi også plass til Dønnum og Bolkan Nordli på kantene, som er noe jeg aller helst ønsker.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: HamKam - Notodden

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Mon Apr 09, 2018 1:58 pm
Quadrophenia wrote: Mon Apr 09, 2018 12:05 pm Du vil ha samme backrekke som startet eller avsluttet? Jeg vil ha Brotangen inn jeg. Da vi møtte Åsane før sesongen slo de veldig mye langt.
Som startet. Rett og slett fordi jeg anser de som best fotballspillere.
Quadrophenia wrote: Mon Apr 09, 2018 12:05 pm Er enig i at Buduson ikke overbeviste i går, men jeg vil ha Sollie Rønning i mellomrommet, bak spissen. Det er der han har spilt mest og er best. Jeg vil ha Abu/Ibrahim ute til kanten jeg. Der kan han utfordre man-mot-mann og trekke seg innover. Dermed tror jeg Buduson også må starte i min fiktive ellver.
Gjerne Rønning i mellomrommet. Ibrahim kan spille på topp for min del. Er en veldig bevegelig spiss som skaper mye på egenhånd, og skaper rom for andre. Skal sies at jeg har sett Ibrahim i kun to kamper (denne og mot Ull/Kisa). Da får vi også plass til Dønnum og Bolkan Nordli på kantene, som er noe jeg aller helst ønsker.
Er det godt nok defensivt med Bolkan Nordli og Dønnum på vingene? Solbakken har endel å gå på defensivt han også, så da er egentlig 4/4 midtbanespillere klart best offensivt. Kan bli litt for risky.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: HamKam - Notodden

Post by bim »

Nordli og Solbakken er bedre til å holde ballen i laget og vi vil derfor få litt færre overganger i mot. Som regel langt bedre balanse i laget med de på banen. Men dem har litt å gå på rent fysiskt, men det er litt hva du går etter også. Om du velger smidighet fremfor ren styrke. Ta for eksempel Neymar og Isco. Mens Neymar er svært smidig og hurtig, er Isco litt sterkere i nærkampene og bedre til skjerme ballen. Nordli har nok også har litt bedre løpskapasitet enn Abu.

:roll:


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Post Reply