HamKam - Notodden

Spillere, kamper, overganger etc.
levken
Posts: 53
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

HamKam - Notodden

Post by levken »

Etter en lovende seriestart mot Ull/Kisa er det klart for første hjemmekamp! Notodden er nyopprykkede som oss og startet med 1-1 mot Levanger hjemme. Ingen kamper i OBOS er lette, men jeg tipper dette ender 3-1 til Kamma (mål: 2x Sollie Rønning, 1x Abu). Spent på oppmøtet på Briskeby i år, vil tippe det kommer rundt 2500 tilskuere, håper det kommer enda litt flere.

PVM er visst ute med omgangssyke, men ellers er vi vel skadefrie. Dønnum kommer nok inn fra start.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Notodden

Post by Quadrophenia »

2-0. Buduson og Lønstad Onsrud. 2849 tilskuere. Dønnum inn er en no-brainer etter innhoppet mot Kisa.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: HamKam - Notodden

Post by Gjøkenes konge »

2-0 Buduson og Sollie Rønning. Solbakken med en frekk rabona.

Men den treffer dessverre tverrliggeren.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Notodden

Post by Quadrophenia »

Gjøkenes konge wrote: Sun Apr 08, 2018 11:01 am 2-0 Buduson og Sollie Rønning. Solbakken med en frekk rabona.

Men den treffer dessverre tverrliggeren.
Haha!

Notodden kommer garantert til å ligge lavt i denne kampen. De har to trege stoppere Ledger og Jenssen som ikke ønsker å gi fra seg mye bakrom. På topp har de sannsynligvis en treer med Midtgarden, Hustad og Mbedule. De startet ihvertfall mot Levanger. Vi må ikke la de få til altfor fikse kombinasjoner. De kan være smått farlige.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
kimpi
Posts: 42
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:14 pm
Been thanked: 1 time

Re: HamKam - Notodden

Post by kimpi »

Skandaledommer og ekstremt mye marginer imot


levken
Posts: 53
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: HamKam - Notodden

Post by levken »

For en drittkamp. En del bra takter i første halvdel av andre omgang, men ellers er det meste dritt. Drittdommer, fullstendig unødvendige mål imot, mye slurv og ikke minst skuffende oppmøte fra publikum. Men det spilles toppfotball på Briskeby igjen! Har fortsatt trua på at resultatene skal komme, bare laget blir mer samkjørt.


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: HamKam - Notodden

Post by BVegard »

Skal ikke sage noen etter 2 runder, men her er det mye å jobbe med i begge ender. Jeg gledet meg stort til å se #15 etter et godt innhopp sist, men i dag var det mørkt! Gikk seg bort med ballen stort sett hver eneste gang. Ser ut som han spiller for seg selv og ikke laget.

Jeg vil se Midtskogen eller TJH neste gang. Potensialet og toppnivået er ikke like stort, men da vet man i det minste hva man får.

Edit: Ble visst litt saging likavæl 😅


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Notodden

Post by rusk »

Ikke overraskende at det kommer få tilskuere. Drittvær, lite attraktiv motstander og ikke minst så er nok ganske mange hamarsinger i hockeymodus om dagen. Spillet i dagens match er heller ikke egnet til å trekke veldig mange flere på neste kamp, for det her var bekmørkt. I første omgang så det ikke ut som noen av gutta var interessert i å være der utpå. Planløst og viljeløst. Notodden var det stikk motsatte.

Dommeren kan vi gjerne klage på, for han var elendig, men selv ikke tidenes hjemmedommer kunne hindret at vi tapte denne kampen. Etter en opptur i første serierunde, så kom vi noe jævlig ned på jorda igjen i dag.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: HamKam - Notodden

Post by Quadrophenia »

Når jeg har fått kampen litt på avstand, sett corner (deilig at det er tilbake!) og lest litt rundt på sosiale medier har skuffelsen lagt seg noe. For i går var det bekmørkt med dommedagsprofetier om Knappen-avgang, tomme tribuner og økonomiske problemer. Man er skadet av et liv med Hamarkameratene.

Mye var negativt i går. Utrolig slapt å la Midtgarden stå nærmest alene to ganger. Som jeg skrev før kamper kunne trioen på topp klare å lage problemer for oss. Det der er konsentrasjonssvikt og Egeris har nok ingen god følelse i dag. Jeg regner med at han er revansjesugen mot Åsane neste helg. Det er mulig han og Omarsson blir litt for like typer og jeg tenker at det ikke er umulig at en av de blir vraket neste kamp til fordel for Brotangen eller Alegre (også dyttes Renå Olsen inn). Jeg synes Egeris var svak i flere treningskamper i år også, men han er jo kaptein og da er det synd å måtte vrake han. Forøvrig synes jeg Mickelson heller ikke hadde noen bra dag på jobben i går. Han slet med Midtgarden og gav han altfor mye rom.

Offensivt var det altfor lite samhandling. Abu var Kammas beste, kreativ og skapende, men spiller mye for seg selv og viser mangel på fotballforståelse ved flere anledninger. Dønnum var svært egoistisk (enig med BVegard der), men man ser han har kvaliteter som kan skape mange målsjanser. Solbakken og Lønstad Onsrud slet mot de tre på Notoddens midtbane og fikk lite hjelp fra vingene. De ble overspilt mye, selvom de jobbet og slet mye.

Man ser i andreomgang hvor viktig Sollie Rønning er. Han er ikke i knallform og gjør ingen superkamp, men han strukturer opp det offensive på en helt egen måte. Han er oppspillspunkt, playmaker og potensiell avslutter. Vi er nødt til å bruke han, spesielt når vi spiller med Abu og Dønnum som er såpass uforutsigbare (på godt og vondt).

Kampen kom mer inn i Kammas spor etterhvert i førsteomgangen og i starten av andre. Problemet er at vi allerede ligger under og må dekke mye rom og stå høyt med laget. Vi maler på og jeg tenkte at vi faktisk kunne snu det her frem til dommeren bestemmer seg for å ta fokus og gi et meningsløst rødt kort til Solbakken. Når jeg så reprisen tenkte jeg at det var for en liten puff han gav dommeren etter taklingen (det så ut som Markus trodde det var en motspiller) og tenkte at det var jævlig lite bruk av skjønn av dommer Moen, men at han sikkert hadde regelboka på sin side. Men så hørte jeg at han hadde sagt det var for taklingen og da må jeg spørre hvilken fotballforståelse han her har. Det er en noe sen takling, langs bakken, uten knotter som treffer Notoddenspilleren såvidt på leggen. Det er et greit frispark, men gult kort hadde vært strengt om det ikke var tredje eller fjerde gangen det skjer (noe jeg ikke kan huske at det var). Men å gi rødt kort for det der er helt galemathias.

Dette vanskeliggjør en potensiell opphentning, men gutta jobber på og er nære mål ved flere anledninger. Jeg synes vi viser at vi ihvertfall har langt mer kvalitet i laget enn Notodden, men at vi mangler mye på samspillet og, i går, den nødvendige konsentrasjonen i forsvar. Det må sies Knappen bommet litt med startoppstillingen og en ellver med 22 år i snitt og med mange lette spillere blir for lett å utmanøvrere. Jeg er enig i at Midtskogen bør vurderes mot Åsane. Han har arbeidskapasitet og fysikk på et høyt nivå (også i OBOS) og gir langt mer trygghet enn Dønnum f.eks.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 200
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: HamKam - Notodden

Post by Gjendineggen »

Førsteomgang i går var krise, men jeg må si at jeg blir enda mer bekymret for alle forståsegpå`erne som slakter Kamma så til de grader på Facebook - etter ÈN kamp. Det er nettopp dette som er vår verste motstander, og jeg håper virkelig HamKam til slutt får en solid sesong, slik at gutta kan vise at folk tar feil. I år er dette det viktigste for meg.


Når det kommer til kampen:

- Må fremheve Ibrahim på topp. Løpte på ALT av baller, og fikk skapte svært ofte et eller annet av småfarligheter. Den gutten fortjener virkelig skryt etter gårsdagen

- Dommmeren må finne seg noe annet å gjøre. Totalt blottet for fotballforståelse, dømmer fryktelig mye rart, og er inkonsekvent. Alt i alt førte dette til at det mest aggressive laget får dømminga imot seg, og det ødelegger jo for hele kampen vår. Ingen tvil om det. Hadde heller ikke evnen til å se an fordeler

- Forsvaret var veldig vaklende - spesielt i første omgang. Bedre i andre, men først og fremst fordi Notodden la seg lavere. Brotangen synes å ha tempoproblemer på dette nivået når han blir utfordret mann vs mann. Tror på samme backrekke i neste match

- Midtbanen kom aldri helt med i første omgang. Lønstad Onsrud hadde en svak kamp og kom aldri inn i det, men slik jeg kjenner han så spiller han svært få slike kamper i løpet av en sesong. Han reiser seg til neste. Kjempet uansett bra igjennom hele kampen

- Ble veldig lite en og en i første omgang. I andre omgang fikk vi til noen kombinasjoner, og sammen med kreativiteten til Ibrahim, så kunne vi fort ha fått to mål til. Håper Solli Rønning starter istedenfor Buduson i nesten kamp. Håper også Dønnum får starte neste, til tross for at det ble mye one man show i går. Kan ikke ta fra han at han er en spiller som ønsker å gå foran, og aldri slutter å forsøke. Liker attituden hans på banen.


Post Reply