Ham-Kam - Sandnes Ulf

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Quadrophenia »

Tirsdagskamp hjemme mot Sandnes i morra.

Bengt Sæternes har åpnet med 3 av 3 seire og har slått Strømmen 2-1 hjemme, Nest 2-3 borte og Levanger 1-0 hjemme. Kampen mot Strømmen var visstnok en svært jevn affære som kunne bikket begge veier og de andre to kampene er altså ettmålsseire mot to forløpige bunnlag. Det er med andre ord ikke noe usåelig lag vi møter.

Men Sandnes har mange spillere med erfaring og kvaliteter. Kent Håvard Eriksen, med fortid i Elverum, er en klassespiss som er kjapp, rask og målfarlig. Her har vi ikke råd til noen markeringssvikt som med Midtgarden. Vi må også passe på bakrommet og ta han ut av kampen. Axel Kryger er også en spiller som har åpnet sesongen bra og vi må passe på. Jeg ønsker et fysisk sterkt lag nå som spiller kynisk og direkte. Inn med Midtskogen og spille med Sollie Rønning. Helst vil jeg også ha inn Alegre i midtforsvaret. Solbakken må sone for karantene og der kan vi dytte inn Jevne Hagen. Med andre ord denne oppstillingen:

Jaro, Nico, Omarsson, Alegre, Renå Olsen, Bolkan Nordli, LO, Jevne Hagen, Midtskogen, Sollie Rønning, Buduson.

Med dette laget kan vi kjempe Sandnes ut av stilen og lande en finfin 1-0 seier etter mål av Sollie Rønning. 926 tilskuere.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Quadrophenia »

Faen, Nico ute i 2-3 måneder. Synd for han og oss.

https://m.h-a.no/sport/mickelson-ute--- ... t4lxhY8yEc

Da blir det Nersveen, Jevne Hagen eller Brotangen mot Sandnes. Vet ikke helt hvem jeg håper på.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Gjøkenes konge »

Faen ta!

Får ikke lest når jeg ikke abonnerer. Hva har skjedd med ham?


Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote: Mon Apr 23, 2018 10:00 am Jeg ønsker et fysisk sterkt lag nå som spiller kynisk og direkte. Inn med Midtskogen og spille med Sollie Rønning. Helst vil jeg også ha inn Alegre i midtforsvaret. Solbakken må sone for karantene og der kan vi dytte inn Jevne Hagen. Med andre ord denne oppstillingen:

Jaro, Nico, Omarsson, Alegre, Renå Olsen, Bolkan Nordli, LO, Jevne Hagen, Midtskogen, Sollie Rønning, Buduson.

Med dette laget kan vi kjempe Sandnes ut av stilen og lande en finfin 1-0 seier etter mål av Sollie Rønning. 926 tilskuere.
Mener du at Abu ikke bør starte altså? Jeg mener han må være det ultimate spiller om man skal være direkte. Har både fart og teknikk til å utrette noe de gangene man får mulighetene. Kan være med på at han mangler noe sluttprodukt osv, men jeg synes han har vært soleklart Ham Kams beste offensive spiller så langt og en man rett og slett ikke kan vrake pdd. Ville byttet han inn for Buduson i ditt lag.Synes resten av laget ditt ser spennende ut forøvrig. Jeg støtter hvertfall klart at Midtskogen får muligheten. Synd med Nico selvfølgelig. Uansett hvem som kommer inn der så vil vi være betydelig svekket i den posisjonen.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Quadrophenia »

Corrales wrote: Tue Apr 24, 2018 11:30 am
Quadrophenia wrote: Mon Apr 23, 2018 10:00 am Jeg ønsker et fysisk sterkt lag nå som spiller kynisk og direkte. Inn med Midtskogen og spille med Sollie Rønning. Helst vil jeg også ha inn Alegre i midtforsvaret. Solbakken må sone for karantene og der kan vi dytte inn Jevne Hagen. Med andre ord denne oppstillingen:

Jaro, Nico, Omarsson, Alegre, Renå Olsen, Bolkan Nordli, LO, Jevne Hagen, Midtskogen, Sollie Rønning, Buduson.

Med dette laget kan vi kjempe Sandnes ut av stilen og lande en finfin 1-0 seier etter mål av Sollie Rønning. 926 tilskuere.
Mener du at Abu ikke bør starte altså? Jeg mener han må være det ultimate spiller om man skal være direkte. Har både fart og teknikk til å utrette noe de gangene man får mulighetene. Kan være med på at han mangler noe sluttprodukt osv, men jeg synes han har vært soleklart Ham Kams beste offensive spiller så langt og en man rett og slett ikke kan vrake pdd. Ville byttet han inn for Buduson i ditt lag.Synes resten av laget ditt ser spennende ut forøvrig. Jeg støtter hvertfall klart at Midtskogen får muligheten. Synd med Nico selvfølgelig. Uansett hvem som kommer inn der så vil vi være betydelig svekket i den posisjonen.
Så du kampen mot Tynset? Der var Abu så sinnsykt svak. Han er altfor uforutsigbar og stopper fremdriften i angrepet. Men jeg er enig i at han, individuelt, er vår beste angrepsspiller. Buduson har p.d.d. bare arbeidskapasiteten egentlig, men mot Florø før sesongen så man hva som bodde i han. Var svært aktiv da.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Corrales »

Quadrophenia wrote: Tue Apr 24, 2018 12:02 pm Så du kampen mot Tynset? Der var Abu så sinnsykt svak. Han er altfor uforutsigbar og stopper fremdriften i angrepet. Men jeg er enig i at han, individuelt, er vår beste angrepsspiller. Buduson har p.d.d. bare arbeidskapasiteten egentlig, men mot Florø før sesongen så man hva som bodde i han. Var svært aktiv da.
Ja, så kampen. Er enig i det, men hvis man skal legge til grunn de kampene som foreløpig er spilt i OBOS-ligaen så synes jeg han har skapt veldig mye og er et konstant uromoment for motstanderen. Samhandlingen med medspillerne kan bli langt bedre, men vi har også sett prov på at han har skapt gode sjanser for andre (tenker f.eks på stikkeren til Sollie Rønning vs. Åsane). Jeg har stor forståelse for at Abu kan virke vanvittig frusterende for enkelte, men så langt virker det for meg som han er den spilleren vi har som i størst grad faktisk evner å skape noe

Jeg skjønner meg forøvrig ikke helt på bruken av Buduson/Sollie Rønning så langt jeg da. I hjemmekampen mot Notodden skulle man vel forvente at Ham Kam var det førende laget og at det ikke ble så voldsomt til kontringsrom. En perfekt kamp for Sollie Rønning tenkte jeg, men da var Buduson inne i elleveren. Mot Kisa borte derimot så tenkte jeg at Buduson i utgangspunktet ville kunne komme godt til sin rett med sitt tempo mot et lag som i tro Skogheim-stil liker å ha mye ball, men da ble han satt på benken etter at han omsider hadde åpnet scoringskontoen i treningskampen før seriestart. Nå må jeg understreke at jeg ikke ser hvem som yter hva på trening, men i mitt hode så virker det mest nærliggende å bruke Buduson i kamper hvor det er kontringsrom og ikke hjemmekamper mot andre nyopprykka lag. Når det er sagt så stiller det seg litt annerledes hjemme mot Sandnes Ulf da disse nok i større grad er interessert i å styre kampen. Er Sollie Rønning for viktig for dødballene defensivt og offensivt eller kunne det være en ide å spille med både Abu og Buduson?


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by BVegard »

Årsbeste i dag, hadde fortjent 3 poeng. Sjansen til Ivar på blank gåll så jeg i nettet, og det var mange nesten like store sjanser. Dønnum var god og byttene ga laget en ekstra boost. Endelig var Alegre i midten og venstre back fungerte bra. Tipper dansken skal slite med å komme seg inn på laget neste runde hvis ingen er skadet..


Gjendineggen
Posts: 200
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Gjendineggen »

Kjempekamp i dag, og vi burde ledet med to eller tre mål allerede til pause. Spillet i dag gir god grunn til optimisme for resten av sesongen. Dønnum har en enorm arbeidskapasitet, og krydrer det med mye kreativitet. Renå Olsen på vestreback overrasker meg også meget positivt i dag. God med ball, og viser at han har god fart i beina. Synes samtlige nye spillere i år som har fått bra med spilletid, viser at de har noe her å gjøre. Håper Buduson også får vise hva han kan etterhvert.
Last edited by Gjendineggen on Wed Apr 25, 2018 12:13 am, edited 1 time in total.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Quadrophenia »

Renå Olsen kan fortsette på venstrebacken og Alegre sentralt. Sammen med Dønnum synes jeg de var de beste i dag. Veldig opptur den kampen her. Vi er langt bedre enn Sandnes og hadde fortjent 3 poeng.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Ham-Kam - Sandnes Ulf

Post by Heis »

I går var nesten alle gode. Presset som legges i midtbaneleddet var veldig bra i går. Angrepsspillet flyter også bedre enn i foregående runder, og vi skaper endel farligheter. Personlig synes jeg noen ganger at det blir for mange som kommer på møtende løp når vi i utgangspunktet har fremdrift offensivt. Det var et par anledninger hvor ballen var i posisjon for innlegg, men så velger 4 av 5 spillere rundt å møte, mens den siste ender opp ensom i duellen mot hele midtforsvaret samtidig. Dette er småpirk, for i går var Kamma det beste laget, hadde flest og best sjangser og alle spillerne får godkjent og vel så det. Som det er nevnt her, var særlig Dønnum og Olsen svært positive. Ingen hadde kunnet sagt noe om at det hadde vært ufortjent for Kamma med tre poeng i går.


Post Reply