Ham-Kam - Strømmen

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Ham-Kam - Strømmen

Post by Quadrophenia »

I vår tredje hjemmekamp i årets 1.divisjon møter vi Strømmen IF. De røk ut av cupen etter tap mot Bærum i går. I serien har de to seire, hjemme mot Levanger og Åsane og 3 tap borte mot Sandnes, Kisa og Nest-Sotra. Strømmen er først og fremst et kjøpesenter og de har veldig lite oppslutning i nærområdet. Det er svært sjelden de bikker 500 tilskuere. Dette til tross for at de har blitt et stabilt obosligalag som har levert gode prestasjoner mot lag med langt større budsjett og ambisjoner. De har en stor fordel av å være en av de obosligaklubbene som ligger nærmest Oslo og tiltrekker seg mange spillere, enten på lån, eller som ikke når opp i Eliteserieklubbene LSK, vif og Stabæk. Av spillere som bør nevnes er Emil Sildnes ikke bare en tidligere kjæledegge på Briskeby, men også en av Strømmens absolutt beste spillere. En mann vi MÅ ha kontroll på. Sebastian Pedersen, bror av sjarmtrollet Marcus, spiller også på Strømmen. Han har ikke startet noen kamper for de i år, men putta 2 mål mot oss i en treningskamp før sesongen. Espen Olsen trener dette laget, selvom han på lørdag helst skulle stått på den andre siden, eller på bande-tribuna, slik han gjorde på en seriekamp i fjor. Men nok om Strømmen.

Vi kommer fra en seier mot Hønefoss i går som satt langt inne. Med 4 mål og null bak er det dog nærliggende å tro at det utløste litt selvtillit, både defensivt og offensivt. Offensivt var vi også gode mot Levanger, men feilene og den dårlige konsentrasjonen ved innlegg fra siden MÅ vekk til denne kampen. Strømmen har gode spisser og nevnte Sildnes som må taes ut av kampen, slik vi klarte med Sandnes-angriperne da vi møtte de. Det blir spennende å se hvilken ellver Knappen velger. Det har vært mye bytter fra kamp til kamp sålangt og det fremstår litt som om vi sliter å velge en fast ellver. Det er ikke nødvendigvis bare negativt at det er konkurranse, men jeg ser gjerne at vi fremstår mer strukturert enn mot Levanger. Jevne Hagen er bankers på høyreback. Jeg tror Knappen foretrekker Alegres defensive styrke på venstrebacken fremfor Renå Olsens offensive i denne kampen og da må sannsynligvis Brotangen inn sammen med Omarsson i midtforsvaret, som mot Hønefoss i går. På midten tror jeg de sentrale er bankers med Solbakken og LO. På høyre starter nok Dønnum. På venstre er det flere kandidater; Bolkan Nordli, PVM, Midtskogen. På topp har Sollie Rønning og Abu startet alle seriekampene bortsett fra mot Notodden, men Midtskogen har vist seg veldig frem i det siste og Buduson var aktiv da han kom inn i går. Samtidig har verken Sollie Rønning eller Abu stinket mål sålangt i år, selvom de har stått for endel bra prestasjoner. Vanskelig valg.

Kampen går lørdag kl.15.30 og vises på åpen tv-kanal. Dette vil sannsynligvis påvirke tilskuertallet noe, men jeg tror og håper vi får over 1000 tilskuere denne gangen og selvfølgelig 3 poeng! Det ryktes at det kommer en delegasjon fra Oslo til bandetribuna så der bør det ihvertfall bli liv.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Ham-Kam - Strømmen

Post by Orrhanan »

Midtskogen bør starte. Syns Ivar har vært svak i mange kamper nå. Lørdagskamp med øl og stas! Møt opp!


User avatar
bim
Posts: 94
Joined: Wed May 04, 2016 9:51 pm

Re: Ham-Kam - Strømmen

Post by bim »

Lagoppstilling er lagt ut på Ham-Kam's twitter profil, https://twitter.com/HamKamFotball. Virker som en grei lagoppstilling, ville kanskje sett Onsrud på kant en kamp men dette er det Knappen som styrer.

Lagoppstillingen som er lagt ut på Twitter, Jaronsiski, Alegre, Omarsson, Brotangen, Truls Jevne Hagen, Nordli, Markus Solbakken, Onsrud, Petter Vaagan Moen, Ivar Sollie Rønning og Abu. Som vanlig i en 4-4-2 formasjon med to dype sentralt og offensive kanter.


Her er Kamma fra Hamar! Astro Turf heter det.
Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: Ham-Kam - Strømmen

Post by Gjøkenes konge »

Deilig!

Og så viktig for gutta at de klarte å snu det! Skikkelig sliteseier, men du verden så viktig for moralen i laget.

Men nå er det mulig at plassene til Abu og Sollie Rønning bør vurderes.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Strømmen

Post by Quadrophenia »

Utrolig viktig, fortjent og deilig! Bra moral i laget å komme tilbake etter å ha kommet under.

Kampen starter med et mål av de sjeldne med Lønstad Onsruds brasse. Makan til mål! Deretter synes jeg førsteomgangen er bra. Slipper Strømmen lite til og skaper litt på overganger og dødballer. I andreomgangen er ikke konsentrasjonen helt på topp. Ved 1-1-målet har vi to mann som går på ballfører Sildnes og målskårer Olsen kommer helt alene inn i feltet. På 1-2 er Brotangen veldig uheldig som sklir og da er vi for få mann igjen til å forsvare oss.

Men da synes jeg Knappen gjør gode bytter med Dønnum og Buduson inn. Spesielt Dønnum er mye å handskes med for venstresida til Strømmen og det skapes et par sjanser før Bolkan Nordli er smart og god og får smelt inn 2 mål på kort tid. I slutten av kampen synes jeg vi står godt opp defensivt og er passe kyniske. At hele stadion reiser seg og klapper det siste minuttet var svært gledelig å se.

Av de mest positive tingene i går synes jeg Petter Vaagan Moen nevnes. Jeg synes han var svært god, arbeidssom og viktig i går. Best sentralt etterhvert i andreomgang, men gjorde mye bra i første også. Han leverer mange gode dødballer og gjør også en viktig jobb defensiv. Bolkan Nordli var også mer med enn tidligere. Det viser at det kanskje var riktig å gi han tillit på tross av varierende prestasjoner tidligere i sesongen. Han er jo en poengsanker som vi har behov for.

Synes også 1200 tilskuere er absolutt godkjent. TV-kamp, lørdag og masse familieaktiviteter i nærområdet. Håper vi blir enda flere på torsdag mot Sarp! Det fortjener klubben.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Strømmen

Post by rusk »

Deilig med årets første trepoenger, selv om det så stygt ut i starten av 2.omgang. God moral og gode innbytter gjorde at gutta snudde dette. Synes det var bra å se hvordan gutta dro i land seieren med relativt god kontroll siste kvarteret. Var vel et tilfelle der vi ble overspilt, samt at Solum hadde en heading, men helt innafor å slippe til kun et par sjanser på slutten. Dønnums innhopp var veldig bra. En perfekt spiller å sette inn når vi må jage mål. Det er vel hans defensive ferdigheter som gjør at han ble benket vil jeg tro.

Synes fortsatt at årets Kamma-utgave er vanskelig å bli klok på. Utrolig mange spillere som leverer ujevne prestasjoner. Spillere som Jarosinski, Alegre, Omarsson, Bolkan Nordli, Dønnum med flere har levert alt fra topp klasse til helsvarte prestasjoner. Gjerne i samme kamp... Abu har jeg sett nok av nå. Greit at han har vært frisk i et par kamper, men det er så mye dårlige valg og så lite produktivt som kommer ut av det han gjør. Gårsdagens kamp var et foreløpig bunnivå. Slipp til Midtskogen, Buduson eller Dønnum i neste. Kan ikke bli stort verre.

Håper for øvrig man fortsetter å la Ivar få tillit. Han har ikke levert til nå, men jeg tror fortsatt han kommer til å være en viktig mann for oss i år.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Strømmen

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Sun May 06, 2018 11:43 am Synes fortsatt at årets Kamma-utgave er vanskelig å bli klok på. Utrolig mange spillere som leverer ujevne prestasjoner. Spillere som Jarosinski, Alegre, Omarsson, Bolkan Nordli, Dønnum med flere har levert alt fra topp klasse til helsvarte prestasjoner. Gjerne i samme kamp... Abu har jeg sett nok av nå. Greit at han har vært frisk i et par kamper, men det er så mye dårlige valg og så lite produktivt som kommer ut av det han gjør. Gårsdagens kamp var et foreløpig bunnivå. Slipp til Midtskogen, Buduson eller Dønnum i neste. Kan ikke bli stort verre.

Håper for øvrig man fortsetter å la Ivar få tillit. Han har ikke levert til nå, men jeg tror fortsatt han kommer til å være en viktig mann for oss i år.
Abubakar Aliyu Ibrahim er ihvertfall vanskelig å bli klok på. Hørte flere Start-folk si at det var lite sluttprodukt selvom han hadde mye spennede, og det stemmer, for å si det mildt. Så er spørsmålet om han kan bli mer distinkt og effektiv med tillit og spilletid? Det andre spørsmålet er om Buduson er en bedre spiller. Synes han virket mer i slag når han kom inn mot Hønefoss og nå mot Strømmen, men man ser han mangler endel av de evnene Abu innehar. Jeg tror egentlig Abu kunne ha levert bedre på vingen, men det spørs om han blir mer poengskapende der. Hva er egentlig den beste konstellasjonen offensivt og hvilke spillere har størst potensiale når de blir samspilte med resten og kommer i slag?

Helt enig angående Sollie Rønning. Han har putta smått imponerende 35 mål de siste to sesongene og jeg nekter å tro han plutselig ikke kan levere målpoeng fordi vi spiller på ett nivå opp. Selvom han ikke har levert på samme nivå som i fjor er den eneste kampen han ikke har startet mot Notodden hjemme. Da hang vi virkelig ikke med offensivt og hadde null struktur. Nå så man at Midtskogen var god når han kom inn nå mot Strømmen (og ikke minst Hønefoss), men å vrake Sollie Rønning nå, tror jeg ikke er smart, på sikt. Hvorfor Midtskogen ikke får tillit på vingen i år vet jeg ikke. Vi har mange andre vinger, men han er jo en litt annen type enn de. Det som er sikkert er at vi har få spillere som er naturlige målskårere. Lønstad Onsrud har vist seg som én, noe som er svært gledelig. Bolkan Nordli er forhåpentligvis igang nå, men ellers er Sollie Rønning en av få jeg tenker meg kan bikke 10 mål i årets sesong.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
saeth
Posts: 14
Joined: Sat Jan 23, 2016 11:46 am

Re: Ham-Kam - Strømmen

Post by saeth »

Jeg er helt enig i at det er på tide å benke Abu nå. Han har definitivt spennende ferdigheter med ball, men som flere påpeker så har han dessverre et ganske dårlig sluttprodukt. Personlig så synes jeg Abu også lager vanskelige arbeidsforhold for Ivar fordi han involverer seg i alle spillets faser, slik at avstanden mellom de blir alt for stor. Dette fører ofte til at Ivar enten må løpe i bakrommet selv eller får den lange ballen uten å ha noen å stusse den til. Helst vil jeg ha Buduson inn foran Ivar, men spørsmålet er om han er god nok på dette nivået.


Post Reply