Kamma - Jerv

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Kamma - Jerv

Post by Gjøkenes konge »

Kampdag!

Kan gutta fortsette den gode formen og ta tre poeng i dag? Jeg tro ja. Ivar er i dytten og jeg håper han starter. Abu og Dønnum svinger så fælt, jeg kan tenke meg litt nord-østerdalsk fandenivoldskhet og ønsker meg dermed Midtskogen på kant, med Bolkan Nordli på den motsatte. Det blir også spennende å se Renå Olsen på backen. Klubben har delt ut over 1000 billetter, og jeg håper det blir en del folk å se på solfylte tribuner.

Jerv kan jeg ikke noe om ut over at de spilte kvalik mot Stabæk (?) for noen år sia. Kanskje andre kan bidra mer enn meg her.

Kom igjen Kamma!


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Kamma - Jerv

Post by rusk »

En kamp mellom to lag som har hatt en positiv utvikling på sesongen. Mens vi først og fremst har de to siste kampene å glise av, så har Jerv hele 7 kamper på rad uten tap. Det er lett å undervurdere Jerv etter katastrofesesongen i fjor, men som du er inne på så var laget kun et par sene Stabæk-scoringer fra å rykke opp til Eliteserien for 2 år siden. Og mange av spillerne fra den sesongen er fremdeles med på dagens Jerv-lag. Laget har en god del rutinerte karer og spillere med litt erfaring fra toppnivå som Øvretveit i mål, Glenn Andersen og Aram Khalili(toppscorer med 5 mål). I tillegg har de hentet en del talenter som ikke slo til i Eliteserien som Wembangomo, Ulrik Berglann m.fl.

Jerv kommer i 4-3-3. Offensivt så har de x-faktor i hurtigheten til Berglann på venstrekanten og duellstyrken til Khalili. Glenn Andersen er limet i forsvaret. Han holder fremdeles koken, men får satse på at alderen preger han såpass at våre spisser får lurt han en 3-4 ganger :D

Jeg håper også på bra liv på tribuna, men tror også helgas øvrige aktiviteter gjør at mange velger å ta søndagskvelden hjemme på terrassen. Tipper ca 1500 tilskuere og en kamp som ender 1-1.


Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: Kamma - Jerv

Post by Gjøkenes konge »

Ingen Midtskogen fra start, men Nordli på spissplass. Det kan jo bli spennende.


Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: Kamma - Jerv

Post by Gjøkenes konge »

Eurosport opererer med Nordli i tierrollen. Det gir litt mer mening.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Kamma - Jerv

Post by Quadrophenia »

2284 tilskuere og 3 poeng! Det er så deilig!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Kamma - Jerv

Post by rusk »

Hyggelig kamp! Har ålreit kontroll til tross for at Jerv får ha mye ball etter hvert. Midtstopperne og Dønnum står frem som de beste i dag, men synes det er mange gode prestasjoner både av de som startet og innbytterne. Alt i alt en fortjent seier fordi vi er best innenfor begge boksene.

Nå har vi tetta luka til de opprykksjagende lagene og lagt nedrykksstriden bak oss. I allefall for en stund. Men resten av juni består av 4 tøffe kamper, så vi trenger de poengene vi har!


Komigjenhamkam
Posts: 31
Joined: Sun May 01, 2016 1:46 pm
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Kamma - Jerv

Post by Komigjenhamkam »

Fortjent seier. Begynner å se veldig bra ut. Noen som vet mer om Truls? Strekk? Begynner å bli veldig tynt på backplass nå.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Kamma - Jerv

Post by Orrhanan »

Vaagan Moen har hevet seg. Mye bedre nå. Aggressiv og med gode avleveringer. Litt bekymret for skadene jeg også, men Markus så ihvertfall ikke alvorlig ut. Jevne Hagen tipper jeg fikk strekk ja, så kanskje ute mot Mjøndalen han. Nico har vel begynt å trene litt nå..?


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Kamma - Jerv

Post by rusk »

Orrhanan wrote: Mon Jun 04, 2018 10:30 am Vaagan Moen har hevet seg. Mye bedre nå. Aggressiv og med gode avleveringer. Litt bekymret for skadene jeg også, men Markus så ihvertfall ikke alvorlig ut. Jevne Hagen tipper jeg fikk strekk ja, så kanskje ute mot Mjøndalen han. Nico har vel begynt å trene litt nå..?
Solbakken så ut som han hadde fått en kakk i ankelen/overtråkk. Vandret rundt med en ispose rundt ankelen etter kamp. Truls tøyde og kjente på låret(?) underveis i kampen så det lukter jo litt strekktendenser. Med Nico tilbake i trening og Olsen, Brotangen og Nersveen som greie backalternativer, så skal vi klare oss.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1663
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 86 times
Been thanked: 124 times
Contact:

Re: Kamma - Jerv

Post by Quadrophenia »

Det meldes fra Løkkapodden (broren til Lars Brotangen) at Jevne Hagen bare hadde krampe i går og er tilbake. Gode nyheter isåfall!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply