Overganger sommer 2018.

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Overganger sommer 2018.

Post by Quadrophenia »

Buduson ikke i troppen i helga. Ryktes ut. Noen synspunkter på det?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Gjendineggen »

En spiller som jeg tror Knappen har innsett at han rett og slett feilvurderte ferdighetene på. Har sett fra dag 1 at han mangler fotballforståelse og basisegenskaper med ball, for å overleve på dette nivået.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2018.

Post by GSP »

Det at han ikke var med til Stavanger er nok et rimelig greit signal på at han fint kan forsvinne i sommer. Spennende å se om alle lånespillerne blir med videre eller om man ser etter bedre spillere til de posisjonene. Uansett, liten tvil om at man leter etter en goalgetter.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Corrales »

Buduson har dessverre ikke vist noe som tilsier at han har det som skal til på dette nivået. Midtskogen er en fin rollespiller, men ingen stor målscorer. Sollie Rønning har heller ikke levert noe voldsomt så langt, men har kanskje vært en del preget med småskader? I sum er det hvertfall liten tvil om at det er et voldsomt forbedringspotensiale på topp og jeg håper vi klarer å lande en spiller i sommer som hever laget den posisjonen betydelig. Om man får tak i en topp spiller på dette nivået så tror jeg fort at man kan han klare kvalikkspill til eliteserien. Etter en litt svak start synes jeg nemlig at grunnspillet og det generelle prestasjonsnivået til dette laget har blitt såpass bra at man vil være et av de beste lagene i divisjonen med riktig spisstype. Jeg tør nesten ikke å tenke på hvilken plassering man ville hatt om man f.eks hadde hatt TLO på laget.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Quadrophenia »

En uke til vinduet åpner i dag. Veldig stille når det kommer til overganger inn og ut. Jeg vil gjerne ha noen rykter.

Kan Sebastian Pedersen være noe? Eller? Ikke levert noe i Strømmen, men kanskj det blir bedre i hjemlige strøk? Lurer også på hva som skjer med Nico nå. Han burde ha signert ny kontrakt. Kan jo snart gå på bosman.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Quadrophenia »

Aafk har hentet Jonas Grønner og har fra før endel gode spillere i sin trio bak. Kanskje man skulle forsøkt å lokke Oddbjørn Lie tilbake? Utrolig god forrige gang han var her og passer nok bedre enten på venstreback eller som midtstopper i en firer der bak. Har vel fortsatt kone fra Ottestad?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Quadrophenia »

Nico ut?

https://m.h-a.no/sport/onsker-seg-nye-u ... 07TRhY8yEc

Dette provoserer meg. Fire kamper i OBOS og klar for nye utfordringer? Håper de kommer til enighet. Tror alle har alt å vinne på det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Gjendineggen »

Quadrophenia wrote: Wed Jul 18, 2018 7:43 am Nico ut?

https://m.h-a.no/sport/onsker-seg-nye-u ... 07TRhY8yEc

Dette provoserer meg. Fire kamper i OBOS og klar for nye utfordringer? Håper de kommer til enighet. Tror alle har alt å vinne på det.
Kan du sette inn teksten i saken, her? Har ikke abonnement på H-A


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Heis »

Nicho har tatt mange steg siden i fjor, men jeg er usikker på om han hadde nådd opp i 11eren til mange tippeligaklubber. Hvis han drar nå, har vi spillere som kan gå inn og ta plassen hans uten at det vil få store sportslige konsekvenser. Derimot er det synd dersom vi skulle miste talentet hans uten kompensasjon, og jeg synes det er merkelig hvis Nicho og hans rådgivere vurderer det som beste løsning. Som han selv sier, det er hans karriere det står om. Da er det synd om en dårlig avgjørelse skader både klubb og spiller.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Wed Jul 18, 2018 1:05 pm
Quadrophenia wrote: Wed Jul 18, 2018 7:43 am Nico ut?

https://m.h-a.no/sport/onsker-seg-nye-u ... 07TRhY8yEc

Dette provoserer meg. Fire kamper i OBOS og klar for nye utfordringer? Håper de kommer til enighet. Tror alle har alt å vinne på det.
Kan du sette inn teksten i saken, her? Har ikke abonnement på H-A
På utgående kontrakt i HamKam viste Nicholas Mickelson seg mandag fram foran hele Europa med å levere en knallsterk EM-debut på Norges høyreback.
Dagen etter møter HA-sporten 18-åringen på spillerhotellet i Vasa, i håp om å få mer informasjon omkring hans uavklarte klubbframtid.
VET MER ENN HAN VIL SI
Ettersom HamKam står i fare for å miste Mickelson uten å sitte igjen med noe annet enn utdanningskompensasjon etter sesongen, blir det store spørsmålet nå hvorvidt 18-åringen kan komme til å forlate klubben allerede nå i sommer.

Mickelson innrømmer at den tanken har streifet ham.
– Jeg har hatt en liten baktanke om at hvis vi ikke kommer i mål med en kontrakt, så kan det hende jeg blir solgt i sommer.
– Spennende, legger han noe kryptisk til etter å ha fått tenkt seg om et lite øyeblikk.
– Er det noe du selv ønsker?
– Jeg ønsker å spille på høyest mulig nivå og ønsker meg nye utfordringer.
– Har du flere alternativer per dags dato?
– Det ønsker jeg ikke å kommentere, sier han med et lurt smil.
– Vet du noe jeg ikke vet?
– Ja, jeg vet noe du ikke vet. Det kan jeg si.
ØNSKER HAMKAM ALT GODT
Like før EM skrev bestekompis og klubbkamerat Simen Bolkan Nordli (18) under en ny kontrakt med HamKam.
Etter å signert kontraktsforlengelsen uttalte Nordli at det var viktig for ham å vite at HamKam blir sittende igjen med noe for ham den dagen han eventuelt velger å forlate klubben.
Det er også noe Mickelson har tenkt på.
– Det er min karriere det er snakk om, men jeg ønsker jo HamKam alt godt, det gjør jeg. Men det som skjer, det skjer.
VANSKELIG KLUBBVALG
Mickelson understreker at han ikke bevisst har utsatt å signere for HamKam i håp om å bli lagt merke til av flere og større klubber i G19-EM.
– Nei, det har bare blitt sånn. Når EM begynte å nærme seg ville jeg ikke tenke noe mer på det, så jeg har bare latt det ligge.
På spørsmål om hva som blir avgjørende for klubbvalget han snart kan bli nødt til å ta, har han følgende å si:
– Det kommer an på mange ting. Om de ønsker å satse ungt, hvor mye spilletid jeg kan forvente å få, treneren, og hva slags fotballfilosofi de har. Det er en noe jeg må tenke grundig igjennom.
SALG KAN VÆRE AKTUELT
HamKams daglige leder John Anders Rise ønsker ikke å spekulere for mye rundt Mickelsons framtid, men er samtidig fullt klar over at HamKam snart kan komme opp i en situasjon hvor et sommersalg står igjen som det mest fornuftige alternativet.
– Det kan være et alternativ, men det er ikke noe jeg ønsker å spekulere i nå. Akkurat nå håper vi at han fortsetter å vise seg fram på en god måte i EM og får med seg topp referanser og matching i bagasjen hjem igjen til oss, understreker han,
Han er tydelig på at klubben ønsker å gi Mickelson ro fram til mesterskapet er ferdigspilt.
– Nå tenker jeg at vi først og fremst skal få la Nico spille ferdig EM. Så fort han er tilbake skal vi snakke med han og folka han har rundt seg, så får vi ta det derfra, sier Rise, som påpeker at det for øyeblikket ikke foreligger noen formelle bud på 18-åringen.
– Vi har ikke fått noen konkrete henvendelser nå i sommer. Men det er naturlig nok interesse rundt Nico som det er rundt mange av våre spillere.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply