Overganger sommer 2018.

Spillere, kamper, overganger etc.
Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Gjendineggen »

Takker.

Blir litt oppgitt jeg også, om han ikke signerer ny kontrakt. Med å dra så tidlig risikerer han mer enn han har å vinne. Sjansen løper ikke akkurat fra han, selv om han utsetter det et år eller to. Han har som du sier, knapt prøvd seg i OBOS enda. Hva med å ta den utfordringen først...?

Tenker selvfølgelig at det er naturlig at han drar etterhvert, men kan ikke helt se at han er et helt ekstraordinært talent, sammenlignet med flere andre på hans alder og oppover til 20-21 år i Norge.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2018.

Post by GSP »

Forholdsvis stille og rolig på Briskeby, så da velger HA denne vinklinga: https://www.h-a.no/sport/donnum-og-olsen-kan-forsvinne

Syns HA gjør en fin jobb med gamle legender om dagen, men irriterer meg over "klikk-journalistikken" de jevnlig bedriver. Ikke noe nytt i denne saken, har hele tiden vært klart at Abu er den eneste av lånespillerne som er lånt 100% sikkert for hele sesongen (og jeg vedder på at det også er en avtale som kan brytes hvis ønskelig), og at de andre kan forsvinne i sommer. Vålerengens har solgt Juklerød og da "begynte ryktene å florere om at Aron Dønnum skal være aktuell for å bli hentet tilbake igjen.".

Det kokes suppe på spiker.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Thu Jul 19, 2018 8:34 pm Forholdsvis stille og rolig på Briskeby, så da velger HA denne vinklinga: https://www.h-a.no/sport/donnum-og-olsen-kan-forsvinne

Syns HA gjør en fin jobb med gamle legender om dagen, men irriterer meg over "klikk-journalistikken" de jevnlig bedriver. Ikke noe nytt i denne saken, har hele tiden vært klart at Abu er den eneste av lånespillerne som er lånt 100% sikkert for hele sesongen (og jeg vedder på at det også er en avtale som kan brytes hvis ønskelig), og at de andre kan forsvinne i sommer. Vålerengens har solgt Juklerød og da "begynte ryktene å florere om at Aron Dønnum skal være aktuell for å bli hentet tilbake igjen.".

Det kokes suppe på spiker.
Helt enig i det. Synes forøvrig at de gamle legende-artiklene er ganske tynn suppe også. Ser ut som en oppsummering av Wikipedia og et kjapt intervju med standardspørsmål. Ingen utdypende spørsmål, lite beskrivelse av spillerne og spillestil. Synes det kunne vært gjort en grundigere jobb.

Når det kommer til de lånte spillerne håper jeg Dønnum blir. Han har hatt en svært bra utvikling sålangt og har mye bra kvaliteter. Renå Olsen er en superseriøs og bra backup på både back og ving og også en spiller jeg vil beholde. Abu synes jeg ble bedre da han ble flyttet ut på vingen så beholder han også såfremt han ikke koster skjorta i lønn.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Orrhanan »

Abu kan sendes tilbake til Sørlandet for min del.

Nico bør selges nå hvis han ikke vil skrive ny kontrakt. Da kan vi ihvertfall få litt penger for han. Benket i går på landslaget så kanskje han blir mer realistisk på egne vegne.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2018.

Post by GSP »

Virker som Dønnum er på vei tilbake til Oslo Øst, så da hadde vel saken til HA noe for seg allikevel. Synd, Dønnum har gjort store skritt i løpet av kort tid.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sommer 2018.

Post by rusk »

Orri er sendt tilbake, Buduson virker å ha null tillit, Reinå Olsen og Dønnum ryktes tilbake til sine klubber og Nico hinter om en overgang. Det kan bli hektiske dager på kontoret hvis alle disse forlater oss....

Av de nevnte er det vel egentlig bare Nico jeg virkelig ønsker blir. Dønnum har gode ferdigheter og er (tidvis) morsom å se på, men det blir sjelden det store ut av det han gjør! Resten erstattes ganske greit tror jeg.

Situasjonen med Nico synes jeg er forståelig selv om det er kjipt for klubben. Han er ikke noe talent på helt øverste hylle som klubber vil bla opp penger for å løse ut av kontrakt. Han har nå muligheten til å vise seg frem i mesterskap og da er det vel naturlig at han gjerne vil holde mulighetene åpne.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2018.

Post by GSP »

Syns det er merkelig stille på overgangsfronten om dagen. 1 uke igjen, tre spillere ut og ingen inn.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Tue Aug 07, 2018 2:00 pm Syns det er merkelig stille på overgangsfronten om dagen. 1 uke igjen, tre spillere ut og ingen inn.
Nå skjer det litt ihvertfall. Adrian Fritzøe Østman (25) fra Oppsal trener med klubben. Ifølge kaptein på Oppsal, Mikkel Klein Gulbrandsen (med juniorfortid i Kamma) er han: «Kantspiller. Veldig hurtig, godt skudd, kan drible ut og inn i banen. Jobber hardt begge veier. Svakhet er hvor raskt han evt klarer å tilpasse seg nivået, møte bedre backer osv. Og tørre å ta plass på et nytt sted.

Jeg elsker spillertypen. Hardtarbeidende og ekstrem fart.»

I tillegg sier Knappen at de håper den mystiske spissen er på plass denne uka.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Heis »

Tobias Gran klar. 19 år, spiss og har vært i RBK og LSK.

Gjorde et intervju med NRK før prøvespill i Liverpool da han var 14.
https://www.nrk.no/video/PS*131372

Han imponerte visst den gangen:
https://www.tb.no/fotball/sport/storspi ... -1.8085675

Så tror jeg noen i familien hans (faren?) driver en av norges beste dagligvarebutikker, Meny Revetal.

EDIT: Twitterkontoen til Lillestrøm sier overgangen er et lån selv om HA-sporten skriver at LSK har terminert kontrakten hans. Regner med at LSK sin info er den rette.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger sommer 2018.

Post by Heis »

Der var en til klar. Christian Dahle Borchgrevink på lån fra Vålerenga. Også han er 19 og spiller på aldersbestemte landslag. Akkurat signert langtidskontrakt med Vålerenga, så dette blir med all sannsynlighet ikke noe permanent. Spørs om dette er et tegn på at Nico forsvinner som det nevnes på twitter.


Post Reply