Kevin Knappen

Spillere, kamper, overganger etc.
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Kevin Knappen

Post by Orrhanan »

rusk wrote: Thu Aug 02, 2018 10:18 am
Orrhanan wrote: Thu Aug 02, 2018 9:39 am Knappens feil i år:

1. Brukte veldig mange kamper på å spikre en 11’er
2. Omarsson og Egeris fikk 100% tillit selv etter kamper hvor de alene kosta oss alle poengene
3. Brotangen er ikke god nok
4. Ingen nysigneringer
5. Korttidslån (sikkert mye opp til Stabæk og VIF) men skaper veldig ubalanse.
6. Byttene tirsdag og tidligere kamper har hatt 0 - null - effekt.
7. Å prioritere harmonien i spillergruppa fremfor kvalitetene til Naglestad, som vi utvilsomt hadde trengt.

Som nevnt har vi møtt topplag se siste seks rundene, men fremover er vi nødt til å plukke mer poeng. Knappen bør ihvertfall evalueres grundig etter sesongen.
Her føler jeg vel du gir Knappen ufortjent mye ansvar for det som har gått feil. Det er ikke noe solo-prosjekt i klubben der han bestemmer alt.

Pkt 1: til dels enig i dette, men det har jo også vært ufattelig mange ustabile prestasjoner fra spillerne, samt skader.

Pkt 2: opplever dette som en konsekvens av at vi ikke har tilstrekkelig kvalitet i bakre ledd blant reservene.

Pkt 3: se pkt 2. Dette er første reserve for de nevnte.

Pkt 4: her er vel Knappen prisgitt hvilket spillerom han får av klubben.

Pkt 5: jeg er absolutt tilhenger av at man tar inn en spiller eller to på lån, men 4 lånespillere og 2 av de på korte kontrakter er ikke optimalt. Men igjen usikker på hva Knappen kunne gjort, annet enn å evt si nei.

Pkt 6: vi har kamper der bytter har fungert greit og kamper der bytter har gitt null effekt. Igjen et signal om at troppen vår sannsynligvis er svakere enn vi hadde trodd.

Pkt 7: mulig du vet mer enn meg. Slik jeg oppfattet saken sa Naglestad nei pga ønske om å dra til USA og når han etterhvert meldte seg til tjeneste hadde vi nok spisser.

Jeg mener ikke på noen måte at Knappen er ufeilbarlig, og han må ta sin betydelige del av ansvaret for at vi nå ligger utsatt til. Men jeg mener fremdeles han er rett mann for klubben.
Knappen har også ansvar for signeringer og hvis man ikke hadde noen aktuelle venstrebacker på blokka før sesongen burde vi ihvertfall beholdt Cordero. Alt det nevnte er hovedsakelig hans ansvar og selvom det har skjedd uforutsette ting burde han ha tatt høyde for dette. Jeg sier ikke at han bør gå, men synes han ikke har levert som forventet etter den gode jobben i fjor.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Kevin Knappen

Post by rusk »

For meg så blir det uansett for enkelt å bare peke på treneren og si at han har levert for dårlig når laget sliter. Jeg synes det blir for lite nyansert. I årets sesong har vi vært på høyden med omtrent samtlige lag vi har møtt. Dette forteller meg at den måten vi spiller på under Knappen har noe for seg. Dessverre virker det som at spillerstallen er noe svakere enn vi hadde trodd, og dermed taper vi for mange poeng i jevne kamper. Styrken i spillerstallen er selvsagt delvis Knappen sitt ansvar, men også et resultat av rammene han er gitt av klubben.

Jeg hadde vært mer kritisk til treneren om det som ble levert på bana var like svakt som poengfangsten vår. Slik vi f.eks så ut under Bergersen. Da virket det ikke som noen helt visste hva de skulle gjøre. Med Knappen virker det som vi har en plan, men rett og slett mangler litt kvalitet til å gjennomføre den 100%.

Men det begynner uten tvil å brenne litt under føttene til Knappen. Spesielt dersom HA begynner å puste på bålet. Jeg synes kommentaren til Steen-Hansen hadde noen gode poenger, men synes også den var relativt ensidig. Er enig med Knappen i at det er rart å få kritikk for disposisjoner etter seieren mot Aafk.

Så bør vi samtidig stikke fingeren i jorda og erkjenne at vi akkurat nå ikke har forutsetningene for å være noe topplag i OBOS. Om vi klarer å hekte oss på det beitet av lag som nå ligger 4-6 poeng foran oss på 8.-11.plass og holde oss der, så vil det i mine øyne være en absolutt godkjent prestasjon for et nyopprykket lag i oppbyggingsfasen mot noe større.


Gjendineggen
Posts: 198
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Kevin Knappen

Post by Gjendineggen »

Er redd det kommer til å ha null effekt - for ikke å si negativ effekt, å sparke Knappen. Hvis dette gjøres, så sparkes det kun for å sparke. Det høres ut som at enkelte her er overrasket over at det er en kamp for tilværelsen i OBOS, og da mener jeg man har forhåndsvurdert laget/sesongen rimelig feil. Det er dette her som er hverdagen til Kamma nå, uavhengig av hvem som er trener.

For å si det slik: styret skal ha en rimelig god trenerkandidat på blokka, om vi skal sparke Knappen. Denne kandidaten skal kunne GARANTERE ny OBOS-kontrakt. Såvidt meg bekjent, så kan ingen trenere gjøre det, og da har vi kun ett valg. Å beholde Knappen.

Sparker vi Knappen nå, mister jeg all tro på vurderingsevnen til HamKam-styret.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Kevin Knappen

Post by Quadrophenia »

Og der var han ferdig!

At Knappen er ferdig og at klubben går ut med det nå kan og bør bety at de vil ha tid til å jobbe med en erstatter uten å gå bak ryggen hans. Sånn sett naturlig å annonsere det nå.

Hva tenker dere?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Opprykk
Posts: 20
Joined: Mon Mar 28, 2016 8:08 pm

Re: Kevin Knappen

Post by Opprykk »

Egentlig ryddig av Rise og klubben å offentliggjøre dette nå. Knappen har gjort en god jobb etter min mening, og har ikke vært dyr i drift heller, vil jeg tro. Det største minuset med han er vel kanskje at han ikke er en profilert fyr som trekker gode spillere til klubben. Han er kanskje heller ingen stor fargeklatt som lokker sponsorer og publikum.
Men stor takk til Knappen for å bygge et ungt lag, og utvikle de talentene som er i klubben! Håper han får sving på det offensive utover høsten.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Kevin Knappen

Post by Heis »

Risiko. Det kan være en måte å få fremgang på, men da må det komme inn noen som er bedre enn Knappen. Det er det mulig å finne, men jeg er usikker på hvor mange av dem som er sultne på å ta over Kamma på nåværende tidspunkt. Er det innafor å håpe på en gigantisk positiv overraskelse?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Kevin Knappen

Post by Quadrophenia »

Synes Rune Steen Hansen er inne på det i denne ukas fotballhedmark-podcast; Knappen er en fagmann som kan fotball, men å være fotballtrener i dag, i en klubb med interesse og ambisjoner, er så mye mer. Man må by på seg selv, selge klubben og være en type som kan tiltrekke seg både spillere og sponsorer. Det skal ikke være lett.

Vi stod en gjeng i pausa mot Strømmen og diskuterte Knappen. Det var litt uenigheter og jeg dro klisjéen at vi vet hva vi har, men ikke hva vi får, men jeg vet ikke helt om jeg er enig med meg selv gjeldende det. Litt symbolsk ble det da også i andreomgang da vi slipper inn to drittmål mot et lag vi så tydelig var bedre enn spillemessig. Tabber kan selvfølgelig skje, men at det skjer så sent i sesongen på samme måte som i starten synes jeg er et ankepunkt mot Knappen. Har det egentlig vært noe særlig sportslig utvikling i år?

Jeg er utrolig takknemlig for det Knappen har gjort for klubben og fjoråret var virkelig en minneverdig sesong som var helt essensiell i gjenoppbyggingen av Ham-Kam som et lag å regne med i norsk fotball, men skal vi ha ambisjoner, noe jeg synes vi skal ha, bør kvalik være et mål neste år. Kunne Knappen tatt oss dit? Kanskje, men jeg tror ikke det. Tatt for steget vi tok sammen Kevin. Nå skal noen annen ta neste steg sammen med oss.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Kevin Knappen

Post by rusk »

Quadrophenia wrote: Fri Sep 21, 2018 8:31 am
Jeg er utrolig takknemlig for det Knappen har gjort for klubben og fjoråret var virkelig en minneverdig sesong som var helt essensiell i gjenoppbyggingen av Ham-Kam som et lag å regne med i norsk fotball, men skal vi ha ambisjoner, noe jeg synes vi skal ha, bør kvalik være et mål neste år. Kunne Knappen tatt oss dit? Kanskje, men jeg tror ikke det. Tatt for steget vi tok sammen Kevin. Nå skal noen annen ta neste steg sammen med oss.
Kunne han tatt oss dit? Tja, han har vel fremdeles muligheten til å ta oss dit... Jeg synes Knappen svarer på veldig mye av mine ønsker i en trener. Tydelig fotballfilosofi, faglig kompetent, tydelig på feltet, jordnær og lokal. Han har også resultatene. Husk at Knappen tok over et totalforvirra lag etter Bergersen. Han fikk den nødvendige roen i resten av sesongen og bygde opp et nesten uslåelig 2.div-lag året etter i en meget hard avdeling. Årets sesong har vært mer variabel, men for et nyopprykket lag må det være innafor om vi havner omtrent der vi er nå. Det offensive spillet har vært et ankepunkt mot han, og det kan jeg for så vidt være enig i. Steen-Hansen gir han også skylda for spillerlogistikken, men der gir jeg han bare halvveis rett. Treneren kommer med ønsker, men det er mye mer som spiller inn når en kontrakt skrives. Jeg hadde nok håpet på at evalueringen i klubben hadde ledet til at han fikk en ny kontrakt.

Når det er sagt, så er det mye bedre at man skiller veier nå på en ryddig måte, enn at man hadde skrevet en ny 2års-kontrakt med en gryende tvil i styret og ledelse om hvorvidt han virkelig er rett mann for jobben. Knappen har ikke skrevet sitt navn med gullskrift i Kammas historie, men jeg tror vi for ettertiden kommer til å sette større pris på han enn vi gjør akkurat nå. Han har vært essensiell i å lede oss bort fra fotball-Norges skyggedal. Takk!


sawhill
Posts: 11
Joined: Fri Jan 29, 2016 8:27 pm
Has thanked: 1 time

Re: Kevin Knappen

Post by sawhill »

Veldig enig i det rusk skriver. Godt innlegg! Et lite håp om kvalikk også i år, men det er nok best å bygge videre på årets erfaringer ett år til i Obos. " Heistilværelsen" som har kjennetegnet Kamma i mange år bør unngås framover.
Takk, takk til Kevin for alt det positive han har bidratt med til at Kamma er der de er i dag!!⚽


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Kevin Knappen

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Fri Sep 21, 2018 10:06 am Kunne han tatt oss dit? Tja, han har vel fremdeles muligheten til å ta oss dit... Jeg synes Knappen svarer på veldig mye av mine ønsker i en trener. Tydelig fotballfilosofi, faglig kompetent, tydelig på feltet, jordnær og lokal. Han har også resultatene. Husk at Knappen tok over et totalforvirra lag etter Bergersen. Han fikk den nødvendige roen i resten av sesongen og bygde opp et nesten uslåelig 2.div-lag året etter i en meget hard avdeling. Årets sesong har vært mer variabel, men for et nyopprykket lag må det være innafor om vi havner omtrent der vi er nå. Det offensive spillet har vært et ankepunkt mot han, og det kan jeg for så vidt være enig i. Steen-Hansen gir han også skylda for spillerlogistikken, men der gir jeg han bare halvveis rett. Treneren kommer med ønsker, men det er mye mer som spiller inn når en kontrakt skrives. Jeg hadde nok håpet på at evalueringen i klubben hadde ledet til at han fikk en ny kontrakt.
Joda, han kan ta oss dit, men sesongen har vist at vi er et stykke unna resultatmessig mot de beste lagene. Han er kanskje faglig kompetent, men jeg synes han har vist endel svakt taktisk i år. Det har virket som vi har én plan, og ingen alternativer til dette. I tillegg er det trenerens ansvar at spillernes konsentrasjon er på topp i 90 min. Dette virker det ikke som han har evnet. Dødballene, både defensivt og offensivt, har vært en stor svakhet i år og det har ikke blitt videreutviklet fra å fungere såpass bra i fjor.

Man må huske på at det faktisk er vesentlig forskjell på 2.div og obos. I 2.div slipper man unna med en dårlig omgang (som det var mange av i fjor), i Obos blir man drept. Da må man ha et bedre defensivt fundament og man må kunne "låse" kampene det hjelper så lite så lite om man har spillemessig overtak.
rusk wrote: Fri Sep 21, 2018 10:06 am Når det er sagt, så er det mye bedre at man skiller veier nå på en ryddig måte, enn at man hadde skrevet en ny 2års-kontrakt med en gryende tvil i styret og ledelse om hvorvidt han virkelig er rett mann for jobben. Knappen har ikke skrevet sitt navn med gullskrift i Kammas historie, men jeg tror vi for ettertiden kommer til å sette større pris på han enn vi gjør akkurat nå. Han har vært essensiell i å lede oss bort fra fotball-Norges skyggedal. Takk!
Som skrevet, er jeg helt enig i dette. Han har gjort en utrolig viktig jobb og virkelig utviklet klubben mange steg i riktig retning. Jeg synes klubben har løst det her på en svært riktig måte. Vi er en langt mer attraktiv klubb nå enn halvveis i 2016-sesongen da vi lå med brukket rygg i 2.div og kan tiltrekke oss trenere på et helt annet nivå. I tillegg synes jeg det er bra man har avklart dette såpass tidlig slik at man kan finne nye kandidater og at alle da vet hva som venter. Jeg er helt sikker på at Knappen er proff nok til å gjøre en like god jobb resten av sesongen og jeg tror også spillerne er det.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply