Kevin Knappen

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Kevin Knappen

Post by Quadrophenia »

Trist at det ikke har vært starter en tråd for Kevin før dette, men etter dagens tap er det flere i sosiale medier som mener han ikke er mannen som evner å snu nedgangen klubben er inne i nå. Hva mener dere?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Kevin Knappen

Post by BVegard »

De to neste kampene er helt avgjørende. Minimum 2 poeng er akseptabelt. Det skrikes etter spiss, og det er forståelig. Det som ikke er forståelig er at de er altfor dårlige bakover, og det er jo der KK skal ha sin styrke.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Kevin Knappen

Post by Heis »

Ikke sikker på at dette er rett diskusjon etter 6 av de antatt vanskeligste kampene i sesongen. Vi har tapt mange unødvendige og irriterende poeng på disse kampene, men dette var også de kampene vi hadde "lov til" å tape ut ifra mål om å klare seg i første sesong oppe. Knappen må gjøre noe med at laget ser ut til å falle sammen midt i kamper og det må begynne nå.


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Kevin Knappen

Post by Gjendineggen »

Blir helt feil å skulle begynne å snakke om å sparke Knappen. Sjansen er større for å mislykkes om vi begynner å levere oppsigelser.

Knappen bør derimot nå ha lært seg å vite hva som kreves av ferdigheter av spillerne han henter, for å kunne spille i OBOS. Kjøpet av blant annet Buduson og Brotangen er som jeg sa på forhånd, helt bortkastet - for ikke å si ødeleggende. Det er også på disse to plassene vi nå mangler kvalitet for å overleve.


Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Kevin Knappen

Post by Orrhanan »

Knappens feil i år:

1. Brukte veldig mange kamper på å spikre en 11’er
2. Omarsson og Egeris fikk 100% tillit selv etter kamper hvor de alene kosta oss alle poengene
3. Brotangen er ikke god nok
4. Ingen nysigneringer
5. Korttidslån (sikkert mye opp til Stabæk og VIF) men skaper veldig ubalanse.
6. Byttene tirsdag og tidligere kamper har hatt 0 - null - effekt.
7. Å prioritere harmonien i spillergruppa fremfor kvalitetene til Naglestad, som vi utvilsomt hadde trengt.

Som nevnt har vi møtt topplag se siste seks rundene, men fremover er vi nødt til å plukke mer poeng. Knappen bør ihvertfall evalueres grundig etter sesongen.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Kevin Knappen

Post by rusk »

Orrhanan wrote: Thu Aug 02, 2018 9:39 am Knappens feil i år:

1. Brukte veldig mange kamper på å spikre en 11’er
2. Omarsson og Egeris fikk 100% tillit selv etter kamper hvor de alene kosta oss alle poengene
3. Brotangen er ikke god nok
4. Ingen nysigneringer
5. Korttidslån (sikkert mye opp til Stabæk og VIF) men skaper veldig ubalanse.
6. Byttene tirsdag og tidligere kamper har hatt 0 - null - effekt.
7. Å prioritere harmonien i spillergruppa fremfor kvalitetene til Naglestad, som vi utvilsomt hadde trengt.

Som nevnt har vi møtt topplag se siste seks rundene, men fremover er vi nødt til å plukke mer poeng. Knappen bør ihvertfall evalueres grundig etter sesongen.
Her føler jeg vel du gir Knappen ufortjent mye ansvar for det som har gått feil. Det er ikke noe solo-prosjekt i klubben der han bestemmer alt.

Pkt 1: til dels enig i dette, men det har jo også vært ufattelig mange ustabile prestasjoner fra spillerne, samt skader.

Pkt 2: opplever dette som en konsekvens av at vi ikke har tilstrekkelig kvalitet i bakre ledd blant reservene.

Pkt 3: se pkt 2. Dette er første reserve for de nevnte.

Pkt 4: her er vel Knappen prisgitt hvilket spillerom han får av klubben.

Pkt 5: jeg er absolutt tilhenger av at man tar inn en spiller eller to på lån, men 4 lånespillere og 2 av de på korte kontrakter er ikke optimalt. Men igjen usikker på hva Knappen kunne gjort, annet enn å evt si nei.

Pkt 6: vi har kamper der bytter har fungert greit og kamper der bytter har gitt null effekt. Igjen et signal om at troppen vår sannsynligvis er svakere enn vi hadde trodd.

Pkt 7: mulig du vet mer enn meg. Slik jeg oppfattet saken sa Naglestad nei pga ønske om å dra til USA og når han etterhvert meldte seg til tjeneste hadde vi nok spisser.

Jeg mener ikke på noen måte at Knappen er ufeilbarlig, og han må ta sin betydelige del av ansvaret for at vi nå ligger utsatt til. Men jeg mener fremdeles han er rett mann for klubben.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Kevin Knappen

Post by Heis »

Synes alle tre som spiller stopper er meget bra som førsteforsvarere og igangsettere. Synes vi mangler en sjef, dirigent og grovrydder i midtforsvaret. Ingen av de tre har dette som sin styrke slik jeg ser det.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Kevin Knappen

Post by Quadrophenia »

Steen Hansen med en bra kommentar om Knappen i dagens H-A:

https://m.h-a.no/sport/ham-kam/knappen- ... 2Lny6Q8yEc

Jeg mener også de MINST bør ha 2 poeng de to neste kampene om jeg ikke skal miste trua på at Knappen er mannen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Kevin Knappen

Post by BVegard »

Quadrophenia wrote: Thu Aug 02, 2018 1:30 pm Steen Hansen med en bra kommentar om Knappen i dagens H-A:

https://m.h-a.no/sport/ham-kam/knappen- ... 2Lny6Q8yEc

Jeg mener også de MINST bør ha 2 poeng de to neste kampene om jeg ikke skal miste trua på at Knappen er mannen.
Jeg håper og tror ledelsen tenker i samme baner. Sett at han beholder jobben, og halter laget inn til 11-12 plass, vil han da få tilbud om ny kontrakt? Jeg var ikke klar over at kontrakten går ut etter sesongen, men i følge HA gjør den det. Jeg tenker de må ha noen kamper der alt klaffer og motstander feies av banen må til før det blir aktuelt med ny kontrakt. Det må komme kamper som gir grunn til optimisme om at man realistisk kan håpe på topp 6 neste år.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Kevin Knappen

Post by Quadrophenia »

BVegard wrote: Fri Aug 03, 2018 10:33 pm
Quadrophenia wrote: Thu Aug 02, 2018 1:30 pm Steen Hansen med en bra kommentar om Knappen i dagens H-A:

https://m.h-a.no/sport/ham-kam/knappen- ... 2Lny6Q8yEc

Jeg mener også de MINST bør ha 2 poeng de to neste kampene om jeg ikke skal miste trua på at Knappen er mannen.
Jeg håper og tror ledelsen tenker i samme baner. Sett at han beholder jobben, og halter laget inn til 11-12 plass, vil han da få tilbud om ny kontrakt? Jeg var ikke klar over at kontrakten går ut etter sesongen, men i følge HA gjør den det. Jeg tenker de må ha noen kamper der alt klaffer og motstander feies av banen må til før det blir aktuelt med ny kontrakt. Det må komme kamper som gir grunn til optimisme om at man realistisk kan håpe på topp 6 neste år.
Jeg synes Knappen bør vise noe sportslig utvikling i laget. Vi sliter med akkurat det samme nå som i starten av sesongen. Og det er kanskje spillerne sin skyld også, men det bør skje noe her før han fortjener ny kontrakt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply