HamKam - Vinger

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

HamKam - Vinger

Post by rusk »

Jubileumskamp på Briskeby med gratis inngang og selvsagt passer det helt supert at det i tillegg er kampen om Hedmark når lillebror fra sørfylket kommer på besøk.

Kongsvinger har vist en forrykende form i det siste med med 9poeng og 17-3 i målforskjell på de siste 3 kampene. Ganske ellevilt. Kamma har på sin side slitt fryktelig med poengfangsten siden sommerpausen selv om vi spillemessig har vært på høyden. Dårlig betalt med 4 poeng etter spillet som er vist de 4 siste kampene mot TUIL, Sogndal, Viking og Jerv.

Har vært lurvete defensivt de siste kampene og det matcher jo ikke sånn supert med et KIL-lag i offensiv storform. Jeg håper gutta er ekstremt kyniske defensivt i dag. Spille med så lav risiko som overhodet mulig og heller kælke ballen over tribunen enn å få noe trøbbel på småspill på egen halvdel. Så er man selvsagt nødt til å ta et steg i duellspillet så vi slipper lettkjøpte mål som mot Sogndal og 2 ganger mot Viking. Offensivt har det vært ålreit i de siste kampene så krysser fingrene for at uttellingen er på plass også i dag.

Har jeg troa? Nja.... tror vi skal være fornøyde med U. Blir det mye folk? Nja.... tipper snaut 3.000. ;)


levken
Posts: 53
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: HamKam - Vinger

Post by levken »

Så utrolig deilig!! 3-1, beste tilskuertall siden 2013 og vi kan se oppover på tabellen igjen. Særlig imponert over jobbinga til Abu overalt på banen.


Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: HamKam - Vinger

Post by Gjendineggen »

Herlig kamp i dag! Deilig å vinne med så mange på tribunen. Håper dette gir mersmak, og at folk fortsetter å møte opp!

Litt synd at Abu ikke ble belønnet med BB i dag, for makan til innsats! Løper på alt, og har ikke tall på hvor mange ganger han vinner ballen/bryter angrep. Nico var også meget bra, spesielt i andre omgang. Onsrud er igjen matchavgjørende, og viser igjen hvor viktig han er. Foruten en periode i første omgang, så er jeg imponert over hvordan laget fremstod i dag. Knallbra!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: HamKam - Vinger

Post by Quadrophenia »

Jaaaaa!


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: HamKam - Vinger

Post by Heis »

Gratulerer med overstått til klubb og supporterte! I går minte bandefeltet om gamle betongen og stemningen på Briskeby var nesten som 10-15 år tilbake. Stadion vår trenger såpass med tilskuere for å få en god ramme rundt kampene. Det er en utfordring til Hamarpublikummet.

Så skal spillergruppa ha honnør for å ha tatt til seg alvoret. Samtlige la 100% i bånn hele kampen igjennom i går. Godt å se. Det sier seg selv at Lønstad Onsrud var gigantisk i går når han i praksis skaffer oss alle tre scoringene. Er også vanvittig imponert over Simen, som søkte farlig inn i åpne rom på første touch nesten hver gang han fikk ballen. Det var helt magisk å se laget så sultent.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: HamKam - Vinger

Post by rusk »

Heis wrote: Mon Aug 13, 2018 10:48 am Stadion vår trenger såpass med tilskuere for å få en god ramme rundt kampene. Det er en utfordring til Hamarpublikummet.
Det er vel først og fremst en utfordring til HamKam-laget. For publikum kommer om prestasjonene er gode nok ;)

Ellers er jeg enig i det du skriver. Onsrud var svær i går. Jeg skrev før kampen at jeg ønsket meg kynisme bakover og ikke få tullete balltap på egen halvdel. Der svikta vi litt i går og, men det ble dekket opp for med en vanvittig innsats fra hele laget. Lenge siden jeg har sett 11 spillere i grønt og hvitt som har vist den viljen og innsatsen som de gjorde i går. Artig å se 2.omgangen til Niko i går. Han har vært litt mer anonym enn jeg hadde håpet siden skadeavbrekket, men i går var han på hugget.


Post Reply