Florø - Ham-Kam

Spillere, kamper, overganger etc.
Post Reply
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Florø - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Florø er i langt bedre form enn da vi møtte dem i våres og har gjort endel endringer i stallen. Runar Hove er en knallsterk midtstopper som putta to mål mot Sogndal sist så han må passes på. For oss er vel Solbakken ute med karantene(?) mens PVM er tilbake. Usikker på om Lidberg starter da, etter den noe labre debuten, men det kan hende. Da går vel fort PVM inn sentralt. Nersveen er også aktuell her vil jeg tro. Ellers tipper jeg laget ser ganske så likt ut som mot Nest. Tipper 1-1. Mål av Sollie Rønning.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Florø - Ham-Kam

Post by Orrhanan »

Det meldes at Jevne Hagen er hjemme med høygravid kone og heller ikke spiller. Blir det dette laget da kanskje?

Jaro, Borchgrevink, Brotangen, Alegre, Nico, Abu, Nersveen, Lønstad Onsrud, PVM, Bolkan Nordli, Sollie Rønning


Gjøkenes konge
Posts: 74
Joined: Mon May 23, 2016 1:38 pm
Been thanked: 7 times

Re: Florø - Ham-Kam

Post by Gjøkenes konge »

Først og fremst. For et inni gamperæva flaut gult kort til Lidberg. Sånne fakter som det der kan han bare legge av seg med en gang.

Ellers er det tamme greier i oppbygginga og i angrep. Men Jarosinski har vært god!

Satser på at gutta klarer å heve seg etter pausen.

Og hva er greia med flyalarmen?


Opprykk
Posts: 20
Joined: Mon Mar 28, 2016 8:08 pm

Re: Florø - Ham-Kam

Post by Opprykk »

Viktige poeng, bra fysisk innsats av de aller fleste! Men spillet er preget av enormt mye slurv, særlig i andre omgang. Hørte på Knappen også at han var veldig hissig store deler av kampen, har aldri hørt han så forbanna i en kamp. Etter en liten opptur for spissene tidligere i august, ser det nå ut til at det meste stokker seg igjen. Og han Lidberg ser foreløpig ikke ut som en million.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Florø - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Det er deilig å se at Petter Vaagan Moen har hevet seg og bidrar med rutine, ro, målpoeng og kynisme på banen. Vi savnet han forrige kamp, men idag var han god synes jeg. Borch på backen var også god. Ellers var det mye merkelig. Tre poeng er dog tre poeng og det er deilig å se at vi kontrollerer det inn på en kynisk måte.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Florø - Ham-Kam

Post by Heis »

Deilig at det endelig er vi som haler i land en trepoenger fra en knokkelkamp. Vi har hatt stang ut i utrolig mange sånne i år.

Florø-apparatet var veldig misfornøyde med dommeren, men jeg synes han gjør rett i alle de store avgjørelsene. Straffen var klar og alle de gule kortene synes jeg var helt fortjente. Lista var litt ujevn til tider, men jeg klarte ikke å se at det gav seg utslag i at dømmingen ble partisk. Florø har derimot en spillestil som gjør at de lett kan bli offer for slik dømming fordi de skaper mange situasjoner som er i gråsonen. De spiller tøft og på grensen til ufint hele veien.

Synes for øvrig dette var en grei demonstrasjon av hva Markus Solbakken tilfører laget. Det var flere anledninger hvor det hadde gjort seg med litt ro og presisjon på midten i går.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Florø - Ham-Kam

Post by Quadrophenia »

Heis wrote: Mon Aug 27, 2018 1:56 pm Deilig at det endelig er vi som haler i land en trepoenger fra en knokkelkamp. Vi har hatt stang ut i utrolig mange sånne i år.

Florø-apparatet var veldig misfornøyde med dommeren, men jeg synes han gjør rett i alle de store avgjørelsene. Straffen var klar og alle de gule kortene synes jeg var helt fortjente. Lista var litt ujevn til tider, men jeg klarte ikke å se at det gav seg utslag i at dømmingen ble partisk. Florø har derimot en spillestil som gjør at de lett kan bli offer for slik dømming fordi de skaper mange situasjoner som er i gråsonen. De spiller tøft og på grensen til ufint hele veien.

Synes for øvrig dette var en grei demonstrasjon av hva Markus Solbakken tilfører laget. Det var flere anledninger hvor det hadde gjort seg med litt ro og presisjon på midten i går.
Florø er ikke et lag som nødvendigvis må klare seg for min del nei. Ser heller at Strømmen og Espen Olsen klarer seg da. Florø har større lokalt engasjement, men Strømmen spiller finere fotball og er en kort og deilig bortetur.

Nersveen løper mye og dekker endel rom. Plasserer seg bra som oftest, men når han får ballen blir han ofte veldig stresset og gjør enkle feil. Synes han var langt mer konstruktiv tidlig i sesongen, men de siste kampene har bæret stort preg av at han ikke er bestevenn med ballen. Det er uansett en nyttig type å ha i et lag, men hvis Sander Eng Strand tar steg nå i høst og i vinter kan nok han ta den rollen på en like så bra måte.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Florø - Ham-Kam

Post by rusk »

3 poeng er egentlig det eneste som teller i en slik kamp, og jeg synes gutta går i krigen og viser bra innsats. Forsvarsrekka var stort sett solid og våre to unge sidebacker imponerer. Borchgrevink kom rett inn og leverte.

Men for å være ærlig er det miss på laguttaket denne gang. Lidberg og Abu er helt ute av det i så og si hele kampen. Så ikke ut som Abu hadde spilt på vått naturgress før, og Lidberg synes jeg var en smule lat. I tillegg så skriker sentral midtbane etter noen som kan holde i ballen. Nersveen kriger godt, men på søndag hadde han ikke touchet inne. Forventer at Solbakken og Nordli starter neste i stedet for Nersveen og Lidberg. Ikke sikker på om TJH får igjen backplassen sin etter prestasjonen til Borchgrevink, men vi kan ha god bruk for TJH på kanten....


Post Reply