Ham-Kam - Åsane

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Ham-Kam - Åsane

Post by Quadrophenia »

Bare torsdag og allerede en kamptråd? Jaggu.

På søndag møter vi Åsane, kl.14, pga. en Dragonskamp som kunne ha kræsjet. Tidlig kampstart betyr nok litt færre folk uansett, men ikke så ille som det garantert hadde vært om vi hadde spilt samtidig. Bra det ble flyttet med andre ord.

Vår motstander Åsane trenes av Mons Ivar Mjelde og kommer fra en forstad til Bergen, mest kjent for IKEA. Vi møtte de på Marbella før sesongen og der slo vi de 2-1 etter mål av Sollie Rønning og Vaagan Moen. Vi møtte de også tredje serierunde og da endte det 1-1 på Myrdal gress etter mål av Brotangen.

Profiler hos Åsane finner vi på topp. Erik Huseklepp trenger ikke noen ytterligere introduksjon. Dennis Antwi er også en profil. Disse to er også toppskårere med 6 mål hver. Huseklepp var forøvrig verken på bane eller benk i forrige kamp mot Tromsdalen så det er mulig han er skadet. Åsane spiller ofte en 3-5-2-formasjon med vingbacker. Vi har dårlig statistikk mot 4-3-3-lag i år (tap mot MIF, Vikingx2, Notodden og Levanger) så her må vi være bevisst på å ikke bli overkjørt på midtbanen mot denne trioen. Apropos midtbane er Markus Solbakken tilbake fra karantene og vi har ingen spillere ute med verken karantene eller skade såvidt jeg vet. Åsane har sin venstreback Nikolai Harris ute med karantene. Med venstreving Xander Houtkoop inn er det faktisk kamp bare å komme med i troppen nå og ikke minst i ellveren. Jeg vil tro vi starter ganske likt som mot Florø, bare med Solbakken inn for Nersveen. Tipper vår Nederlandske venn starter på benken. Lidberg er også et spørsmålstegn da han har prestert ganske svakt de to kampene han har fått fra start. Mulig Bolkan Nordli kommer inn og at han og Ivar da bytter plass.

Jeg håper vi tar kommandoen fra start og kjører over dette Åsane-laget som har hatt en fallende kurve gjennom høsten. Jeg tipper 3-2, mål av Sollie Rønning, PVM og Brotangen.

Hva tror DU?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
levken
Posts: 52
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Ham-Kam - Åsane

Post by levken »

Huseklepp har visst en ankelskade og har ikke spilt siden juli, men jeg finner ingenting om når han eventuelt er tilbake. Antagelig er han ute. Tror 1432 tilskuere får se Kamma krige seg til 2-1 etter mål av Brotangen og Lønstad Onsrud.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Åsane

Post by Quadrophenia »

levken wrote: Fri Aug 31, 2018 7:19 pm Huseklepp har visst en ankelskade og har ikke spilt siden juli, men jeg finner ingenting om når han eventuelt er tilbake. Antagelig er han ute. Tror 1432 tilskuere får se Kamma krige seg til 2-1 etter mål av Brotangen og Lønstad Onsrud.
Han meldte i Europa League-studio på torsdag at han var skadet så da blir det trolig Lorentzen og Antwi på topp. Vi har Borch og Jevne ute så da blir det vel Nersveen på høyre.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Åsane

Post by GSP »

Så HA tenke at Nico på høyre og nederlenderen som venstreback også kunne være en mulighet. Tipper forslaget ditt er bedre enn HA's Q :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Åsane

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Sat Sep 01, 2018 10:22 pm Så HA tenke at Nico på høyre og nederlenderen som venstreback også kunne være en mulighet. Tipper forslaget ditt er bedre enn HA's Q :mrgreen:
Xander spilte absolutt flest kamper som venstreback i fjor for Cambuur så kan forstå at de tenker i de baner, men at han er klar for så mye mer spill enn en omgang har jeg vanskeligere å se for meg.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Åsane

Post by rusk »

Synd hvis Borchgrevink er ute. Gjorde en fin kamp sist og jeg hadde gjerne sett han fra start mot Åsane. Ellers forventer jeg at Solbakken går rett inn på midten igjen og at Lidberg får en kamp på benken. Jeg hadde heller ikke grått om Abu fikk en pause nå, men det er vel ikke fryktelig mange alternativer der.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Åsane

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Sun Sep 02, 2018 12:49 am Synd hvis Borchgrevink er ute. Gjorde en fin kamp sist og jeg hadde gjerne sett han fra start mot Åsane. Ellers forventer jeg at Solbakken går rett inn på midten igjen og at Lidberg får en kamp på benken. Jeg hadde heller ikke grått om Abu fikk en pause nå, men det er vel ikke fryktelig mange alternativer der.
Jaro, Borch, Brotangen, Alegre, Nico, Bolkan Nordli, Solbakken, Lønstad Onsrud, PVM, Sollie Rønning, Gran

Det kunne funka for å tilfredsstille deg rusk, men for min del synes jeg Abu skal spille. Det går hit og dit og han gjør mye rart, men han har individuelle offensive ferdigheter i form av gjennombruddshissighet og en og annen genial pasning som gjør at han kan skape ting ut av lite. Åsane ligger nok dypt med en femmer bak så da hjelper det lite med tusen innlegg mot Sollie Rønning. Vi trenger noen som kan sette tempo.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Åsane

Post by rusk »

Quadrophenia wrote: Sun Sep 02, 2018 7:47 am
rusk wrote: Sun Sep 02, 2018 12:49 am Synd hvis Borchgrevink er ute. Gjorde en fin kamp sist og jeg hadde gjerne sett han fra start mot Åsane. Ellers forventer jeg at Solbakken går rett inn på midten igjen og at Lidberg får en kamp på benken. Jeg hadde heller ikke grått om Abu fikk en pause nå, men det er vel ikke fryktelig mange alternativer der.
Jaro, Borch, Brotangen, Alegre, Nico, Bolkan Nordli, Solbakken, Lønstad Onsrud, PVM, Sollie Rønning, Gran

Det kunne funka for å tilfredsstille deg rusk, men for min del synes jeg Abu skal spille. Det går hit og dit og han gjør mye rart, men han har individuelle offensive ferdigheter i form av gjennombruddshissighet og en og annen genial pasning som gjør at han kan skape ting ut av lite. Åsane ligger nok dypt med en femmer bak så da hjelper det lite med tusen innlegg mot Sollie Rønning. Vi trenger noen som kan sette tempo.
Som jeg skrev så er det ikke flust med alternativer til Abu. Jeg synes bare han litt for ofte dreper tempoet i spillet vårt, samt at han gjør for mange feil. Etter noen gode kamper så var kampen mot Florø fem skritt tilbake for hans del, selv om matchbildet heller ikke var spesielt velegnet for han. Gran er kanskje ikke fit nok til å starte en kamp, men håper han er med i troppen.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ham-Kam - Åsane

Post by rusk »

Jaro
Nersveen, Brotangen, Alegre, Mickelson
Solbakken, Lønstad Onsrud
Abu, Solli Rønning, PVM
Lidberg

Benken: Jørgensen, Egeris, Midtskogen, Bolkan Nordli, Eng Strand, Houtkoop, Gran.

Ja vel, sier jeg. Jeg regner jo med Lidbergs plass i førsteelleveren skyldes at han leverer som bare det på trening, så jeg håper han får det ut i dag. Årets sterkeste benk i alle fall :D


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Ham-Kam - Åsane

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Sun Sep 02, 2018 1:11 pm Jaro
Nersveen, Brotangen, Alegre, Mickelson
Solbakken, Lønstad Onsrud
Abu, Solli Rønning, PVM
Lidberg

Benken: Jørgensen, Egeris, Midtskogen, Bolkan Nordli, Eng Strand, Houtkoop, Gran.

Ja vel, sier jeg. Jeg regner jo med Lidbergs plass i førsteelleveren skyldes at han leverer som bare det på trening, så jeg håper han får det ut i dag. Årets sterkeste benk i alle fall :D
Og Jevne Hagen og Borch er snart tilbake. Bredde på mange plasser ihvertfall.

Lidberg har mye uforløst over seg, men har ikke levert sålangt nei. Regner med at Knappen mener denne tilliten vil betale seg tilbake etterhvert, så får vi håpe det stemmer.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Post Reply