Ny trener 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ny trener 2019

Post by Quadrophenia »

Der kom det en artikkel om trenerjakten, endelig.

https://m.h-a.no/sport/ham-kam/ser-ette ... 8n1oxY8yEc

H-A mener Espen Olsen vurderes som sportssjef/samt en rolle rundt laget. Det tror jeg kan være en veldig bra løsning.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Ny trener 2019

Post by BVegard »

Han oppfyller veldig mange av kravene klubben stiller, og ut fra intervjuet i HA ble ikke hans kandidatur svekket i alle fall. Hvis jeg skulle satt penga mine på et navn så er han favoritt.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ny trener 2019

Post by Quadrophenia »

Quadrophenia wrote: Sat Oct 13, 2018 8:16 pm
GSP wrote: Sat Oct 13, 2018 5:07 pm Har ikke hørt noe som helst, igjen imponerende stille fra klubben syns jeg.

https://www.dagsavisen.no/moss/ole-mart ... -1.1215292

Assistent? Utvide trenerteamet så Twiddy kan jobbe enda tettere med det han har mest lyst til, spillerutvikling?
Kobles til assistenttrenerjobben i KIL. Hørte han på toppfotball-podcasten og ble ikke spesielt imponert da. Ekstremt mye platthet og selvfølgeligheter, men det er mulig jeg ble preget av mine fordommer mot Østfold.
I nyeste toppfotball går en journalist fra Moss avis ut og avkrefter at Nesselquist skal til Kongsvinger eller noen andre klubber i samme fylke. Med andre ord er det noen andre Kamma har på blokka og det tror jeg er veldig bra.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ny trener 2019

Post by Quadrophenia »

I nyeste #fotballhedmark-poden sier Balstad at Kamma var i samtaler med Ordinas før han gikk til LSK. Da leter vi på den hylla da.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ny trener 2019

Post by Quadrophenia »

H-A og Romerikes-blad skriver om Espen Olsen i kveld. Limer inn fra sistnevnte:

Espen Olsen kommer til å bruke natten på å vurdere om han skal fortsette som Strømmen-trener. Alternativet er trolig å bli sportssjef i HamKam.

Søndag fikk 39-åringen se Strømmen sikre plassen med en overbevisende prestasjon i Bergen. Samtidig må han rett i tenkeboksen.

Strømmen har gitt ham frist til mandag formiddag med å gi de svar på om han fortsetter som trener i klubben.

- Det stemmer. Og det svaret skal jeg gi dem. Jeg har også et annet tilbud, sier Olsen.

Totalpakke

Etter det Romerikes Blad erfarer er det sportssjef-jobben i HamKam.

- Det har jeg ingen kommentar til. Det jeg kan si er at totalpakken er det som blir avgjørende her. Det er også inkludert familiesituasjonen min.

Han vil ikke gå så mye inn på hvor mye den fornyede førstedivisjonskontrakten har å si for valget han skal ta.

- Strømmen er moderklubben min. Det hadde vært blytungt å stå der som sjef hvis Strømmen hadde gått ned.

28- av 36 poeng

Ble det Olsens siste kamp for Strømmen, avslutter han i alle fall på topp. Gråtrøyene har 9-1-2 på de 12 siste kampene.

Han sparer heller ikke på kruttet når han skal beskrive lagets nåværende nivå.

- Nå er vi det beste laget beste laget i 1. divisjon. Det er imponerende av spillerne. I denne kampen burde vi vel ha ledet 6-0 til pause. Det var en enorm maktdemonstrasjon.

På det meste lå laget sju poeng unna sikker plass. Sommervinduet hvor Olsen fikk hentet keeper Simon Thomas, Victor Grodås, Charles Chinedu Ezeh, Ebiye Moses og Alexander Ruud Tveter ble helt avgjørende.

Det er vel de sportssjef-ferdighetene de har lagt merke til i hans gamle klubb på Hamar.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny trener 2019

Post by Orrhanan »

H-A melder at Olsen er klar: https://www.h-a.no/sport/ham-kam/den-fo ... -paa-plass

Velkommen!

Han må gjerne ta med seg Victor Grodås og Emil Sildnes.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ny trener 2019

Post by Quadrophenia »

Orrhanan wrote: Mon Nov 05, 2018 4:47 pm H-A melder at Olsen er klar: https://www.h-a.no/sport/ham-kam/den-fo ... -paa-plass

Velkommen!

Han må gjerne ta med seg Victor Grodås og Emil Sildnes.
Meget gode nyheter. At de henter han som logistikkansvarlig og ikke trener viser at det både finnes ressurser til å lönne flere mann og at det finnes kompetanse til å forstå hvor han kan gjöre det best i klubben

At vi forstår viktigheten av ordentlig kartlegging av hvem vi skal hente og ikke minst, ikke hente, er så riktig og viktig og gir meg håp på at vi fortsatt er på riktig vei.

Anbefaler alle å höre josimar-podcast-episoden med Espen Olsen för sesongen: https://www.podchaser.com/podcasts/josi ... e-27195676


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ny trener 2019

Post by rusk »

Gode nyheter med Espen Olsen inn som sportssjef. Spillerlogistikken er et område vi har mye å forbedre på føler jeg. I år har det vært mye på måfå med lånespillere i hytt og pine. Nå håper jeg han også får litt midler å rutte med. Hjelper ikke med nettverk og et godt øye om man ikke har midlene til å hente spillere.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ny trener 2019

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Mon Nov 05, 2018 11:36 pm Gode nyheter med Espen Olsen inn som sportssjef. Spillerlogistikken er et område vi har mye å forbedre på føler jeg. I år har det vært mye på måfå med lånespillere i hytt og pine. Nå håper jeg han også får litt midler å rutte med. Hjelper ikke med nettverk og et godt øye om man ikke har midlene til å hente spillere.
Har ikke hatt store midler i Strømmen, men har likevel hentet spillere som har utviklet seg og blitt eliteseriespillere som f.eks Melgalvis, Ramsland, Brændsrød og hentet mange spillere som har satt sitt preg på OBOS som f.eks Sildnes, Trøen og Lange. Spillerutskiftningen er vanligvis stor i en OBOS-klubb og det kommer til å bli avgjørende hvem vi henter og ikke minst ikke henter. Som jeg har skrevet før her inne, ser flere i klubben på Sarpsborg som et forbilde og de har tjent store penger på å hente riktige spillere billig, ofte fra lavere divisjoner.

Ikke uenig i at det må finnes noen midler, men da tenker jeg først og fremst for å skrive lengre kontrakter, slik at vi unngår å miste spillere billig slik som med Mickelson. For ikke å snakke om forrige gang vi var i OBOS da vi mistet Lie, Dahle, Kirkevold og Lehne Olsen for minimalt med penger.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ny trener 2019

Post by rusk »

Det med lengden på kontrakten har alltid 2 sider, Quad. Beleilig å ha lange kontrakter på spillere som viser seg å slå til. Fint å ha korte kontrakter på de som flopper. I tillegg må vi stikke fingern i jorda og se at vi er blant landets minst stabile klubber og da er det risikoreduserende å ha en base med spillere på korte kontrakter for å slippe å knekke ryggen ved et evt nedrykk. Plusser og minuser. Akkurat Mickelson tror jeg det ville vært vanskelig å få til å forlenge uten at man gikk helt ut over alle fornuftige rammer.

Olsen har ikke hatt store midler i Strømmen, men har heller ikke tatt laget sitt dit vi skal ha Kamma. Det har jevnt over vært nedre halvdel av tabellen i 1.div for Strømmen. Og det er selvsagt veldig godkjent for en klubb som Strømmen, men om du skal kunne rykke opp til Eliteserien, så må du ha midler til rådighet. En annen fordel som Olsen har hatt i Strømmen er nærheten til Oslo-gryta. Å studere/jobbe i Oslo kombinert med spill i Strømmen er fullt mulig. Det får du ikke til om du skal spille i Hamar. Så han har hatt større muligheter der.

Jeg tror Olsen og Kamma blir en god match, men det er andre forventninger her enn han opplevde i Strømmen. Ingen på Hamar er egentlig fornøyde før Kamma igjen er i Eliteserien. Og en nøkkel til det er å treffe på spillerlogistikken. I år har vi truffet elendig på det! Kun Lønstad Onsrud av nyervervelsene som kan få godkjent. Vi har ikke hatt noen god effekt av taktikken med å hente spillere på lån, selv om både Borchgrevink og Dønnum har levert ålreit. Spillere som Lidberg, Renå Olsen og Houtkoop har vært skuffende. Det er de samme gutta som dro lasset i fjor som har dratt lasset i år. Fint det, men uten å treffe med overganger så rykker vi ikke opp neste år heller.


Post Reply