Ny trener 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ny trener 2019

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Wed Nov 07, 2018 9:20 pm Det med lengden på kontrakten har alltid 2 sider, Quad. Beleilig å ha lange kontrakter på spillere som viser seg å slå til. Fint å ha korte kontrakter på de som flopper. I tillegg må vi stikke fingern i jorda og se at vi er blant landets minst stabile klubber og da er det risikoreduserende å ha en base med spillere på korte kontrakter for å slippe å knekke ryggen ved et evt nedrykk. Plusser og minuser. Akkurat Mickelson tror jeg det ville vært vanskelig å få til å forlenge uten at man gikk helt ut over alle fornuftige rammer.
Joda, enig i det, men unge talenter bør ha lengre kontrakter ideeltt sett. Det var nok ganske uungåelig med Mickelson ja. Det er smertefullt å høre han allerde følges av utenlandske klubber.
rusk wrote: Wed Nov 07, 2018 9:20 pm Olsen har ikke hatt store midler i Strømmen, men har heller ikke tatt laget sitt dit vi skal ha Kamma. Det har jevnt over vært nedre halvdel av tabellen i 1.div for Strømmen. Og det er selvsagt veldig godkjent for en klubb som Strømmen, men om du skal kunne rykke opp til Eliteserien, så må du ha midler til rådighet. En annen fordel som Olsen har hatt i Strømmen er nærheten til Oslo-gryta. Å studere/jobbe i Oslo kombinert med spill i Strømmen er fullt mulig. Det får du ikke til om du skal spille i Hamar. Så han har hatt større muligheter der.
Strømmen har hatt stor fordel av beliggenheten ja. Men vi har et langt større navn og mer midler til lønn. Jeg tror hans oversikt og kontaktnettverk kan gi oss mye gode spillere. Se på de spillerne de har lånt i år fra LSK og Stabæk. De har fungert langt bedre enn våre lånespillere. Det er selvfølgelig grunnet flere årsaker enn at de er bedre spillere.
rusk wrote: Wed Nov 07, 2018 9:20 pm Jeg tror Olsen og Kamma blir en god match, men det er andre forventninger her enn han opplevde i Strømmen. Ingen på Hamar er egentlig fornøyde før Kamma igjen er i Eliteserien. Og en nøkkel til det er å treffe på spillerlogistikken. I år har vi truffet elendig på det! Kun Lønstad Onsrud av nyervervelsene som kan få godkjent. Vi har ikke hatt noen god effekt av taktikken med å hente spillere på lån, selv om både Borchgrevink og Dønnum har levert ålreit. Spillere som Lidberg, Renå Olsen og Houtkoop har vært skuffende. Det er de samme gutta som dro lasset i fjor som har dratt lasset i år. Fint det, men uten å treffe med overganger så rykker vi ikke opp neste år heller.
Synes Brotangen også har vært en ålreit signering, men ellers enig. Vi er ikke avhengig av å rykke opp allerede neste år, men vi bør ta et steg nærmere om dette trenerbyttet skal berettiges.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Gjendineggen
Posts: 199
Joined: Fri Feb 26, 2016 5:31 pm
Has thanked: 8 times
Been thanked: 13 times

Re: Ny trener 2019

Post by Gjendineggen »

Det at vi gir våre beste, unge talenter korttidskontrakter, tror jeg bunner litt ned i samme gryte som alle spillerkjøpene som flopper. Det er rett og slett mangel på kompetanse når det kommer til å bedømme talent og ferdigheter i spillere. Om vi hadde hatt folk som er gode på dette, hadde vi truffet på flere av spillerkjøpene- og lånene vi har hatt, samt klart å signere lengre kontrakter med de største talentene. Har man teft for sånn, så er ikke risikoen så forbanna stor ved å signere kontrakter på 3-4 år. Men det forutsetter jo selvfølgelig at spilleren selv ønsker det.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ny trener 2019

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Thu Nov 08, 2018 1:46 am Det at vi gir våre beste, unge talenter korttidskontrakter, tror jeg bunner litt ned i samme gryte som alle spillerkjøpene som flopper. Det er rett og slett mangel på kompetanse når det kommer til å bedømme talent og ferdigheter i spillere. Om vi hadde hatt folk som er gode på dette, hadde vi truffet på flere av spillerkjøpene- og lånene vi har hatt, samt klart å signere lengre kontrakter med de største talentene. Har man teft for sånn, så er ikke risikoen så forbanna stor ved å signere kontrakter på 3-4 år. Men det forutsetter jo selvfølgelig at spilleren selv ønsker det.
At det har vært stort forbedringspotensialet når det kommer til overganger er jeg enig i. Dette innser tydeligvis klubben og ansetter Espen Olsen som skal være blant de dyktigste på det her området av de vi kan få tak i. Det skal de ha ros for.

At de har har "mangel på kompetanse når det kommer til å bedømme talent og ferdigheter i spillere" er jeg dog mer usikker på. De har fra tidlig alder valgt å satse på Jendal, Solbakken, Bolkan Nordli og Mickelson av alle de talentene som fantes i klubben. Alle disse har nå haugevis av kamper i 2.div, obos (minus Jendal) og en haug med aldersbestemte landskamper. Kanskje "alle" kunne sett at akkurat disse spillerne ble gode, men det var spillere som de har sluppet som også gjorde en god figur i 2.div, som Pedersen Aasang og Frankmo f.eks. Nå har de gjort det godt i Brumunddal, men ikke så godt at det var feil å satse på noen andre unggutter.

Jeg tror kontraktlengde handler mest om spillernes ønske og økonomi. Jeg håper vi får økonomi og er tøffe nok nok til å kreve at unggutter signerer lengre kontrakter likevel, også kan man heller putte inn bonuser og klausuler der de får lønnsøkning pr.år f.eks.

Men jeg synes vi har blitt bedre på dette området. Allerede i sommer hadde alle de vi var sikre på at vi ville ha med videre signert nye kontrakter (minus Mickelson). Jaro, Alegre, Solbakken, Lønstad Onsrud, PVM og Bolkan Nordli har kontrakt ut neste år. At vi har ventet med resten er riktig tror jeg.

Dette er et utgangspunkt og en sentrallinje som det kan jobbes videre med for Olsen og en ny hovedtrener og bare for å pense toget inn på sporet igjen kobles klubben nå til Magnus Pehrsson.
https://www.h-a.no/sport/ham-kam/i-dial ... enerprofil

Hva tenker dere om det?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Ny trener 2019

Post by Orrhanan »

Usikker på Pehrsson altså. Nannskog sier han er god på feltet (men det er Nannskog da) og sånnsett er han en god match med Olsen, men han når man ser hvordan Malmö har gjort det etter han fikk sparken får man følelsen av at det var treneren det var noe i veien med.


BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Ny trener 2019

Post by BVegard »

Hvis HA siterer Vindheim i Malmø korrekt, så skryter han veldig av Pehrsson. At han fikk sparken i vår MÅ ikke bety allverdens, han kan ikke ha blitt så mye dårligere som trener etter å ha blitt seriemester året før. Ikke veldig uvanlig scenario det, både Mourinho og Conte vant seriegull med Chelsea for deretter å tryne skikkelig året etter.

Jeg kjenner det pirrer litt med svensken, men da må klubben være 100% sikker på at det er god match med han og Olsen.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Ny trener 2019

Post by artigas »

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... -kalmar-ff
Hvis dette stemmer så ble det ikke Pehrsson. Veldig mange virker negative til ham i Sverige så kanskje like greit å slippe å svi av for mye penger der.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Ny trener 2019

Post by rusk »

Dagens viktigste nyhet er vel at John Arne Riise IKKE står på klubbens liste over kandidater!


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Ny trener 2019

Post by artigas »

Er Peter Sørensen en mulighet? Eller ble broene så til de grader brent forrige gang at det ikke går? Virker som han er ledig.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1657
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 82 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Ny trener 2019

Post by Quadrophenia »

artigas wrote: Wed Nov 28, 2018 9:45 am Er Peter Sørensen en mulighet? Eller ble broene så til de grader brent forrige gang at det ikke går? Virker som han er ledig.
Jeg tror Peter synes forrige periode her var meget frustrerende, men han har gått arbeidsledig en stund nå og kan være lysten på et nytt forsøk. Dog har det vært litt utenomsportslige greier som kanskje gjør han mindre aktuell.

https://jyllands-posten.dk/indland/poli ... -for-vold/

Skårer vel ikke skyhøyt på karismabarometeret heller. Da hadde Skogen eller Piamenta vært bedre alternativer, men de er vel kanskje uaktuelle av andre årsaker.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
levken
Posts: 53
Joined: Tue Oct 25, 2016 12:19 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Ny trener 2019

Post by levken »

TUIL-trener Gaute Helstrup skal være observert på Briskeby. Han har takka nei til Moss, Bryne og Strømmen tidligere i høst.


Post Reply