Overganger sesongen 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1656
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 81 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Benjamin Gleditsch klar for Kamma.

http://www.hamkam.no/nyheter/velkommen-benjamin

Vært meget aktuell for både vif og Start, men har slitt med skader. Spennende spiller.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by rusk »

Quadrophenia wrote: Wed Mar 27, 2019 6:49 am Benjamin Gleditsch klar for Kamma.

http://www.hamkam.no/nyheter/velkommen-benjamin

Vært meget aktuell for både vif og Start, men har slitt med skader. Spennende spiller.
Omtales av HA som Norges mest uheldige fotballspiller. Akkurat det vi trenger på backplass :D
Spennende signering, så får vi bare tro han holder seg skadefri mer enn 5 minutter.

Har det kommet noe offisielt på at Abu er lånt ut? Ut over det er vel spørsmål rundt Brotangen og evt om Egeris skifter mening, men heldigvis begynner stallen å se ganske komplett ut en snau uke før sesongstart!


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1656
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 81 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

rusk wrote: Wed Mar 27, 2019 11:39 am
Quadrophenia wrote: Wed Mar 27, 2019 6:49 am Benjamin Gleditsch klar for Kamma.

http://www.hamkam.no/nyheter/velkommen-benjamin

Vært meget aktuell for både vif og Start, men har slitt med skader. Spennende spiller.
Omtales av HA som Norges mest uheldige fotballspiller. Akkurat det vi trenger på backplass :D
Spennende signering, så får vi bare tro han holder seg skadefri mer enn 5 minutter.

Har det kommet noe offisielt på at Abu er lånt ut? Ut over det er vel spørsmål rundt Brotangen og evt om Egeris skifter mening, men heldigvis begynner stallen å se ganske komplett ut en snau uke før sesongstart!
Det står her og han ble representert av Notodden.

Da har vi følgende stall:

Keepere: Jaro, Priis, Fagereng
To rutinerte som pusher hverandre og et talent bak der. Bra keeperteam selvom Jaro har vært noe variabel i treningskampene

Forsvar: Alegre, Færø, Sæbø, Egeris, Skogvang Pedersen, Norbye, Gleditsch,
Kanskje vår mest usikre lagdel, men veldig mye spennende kvaliteter. Færø og Alegre tar nok stopperplassene også får vi se hvem som tar backene.

Midtbane: Solbakken, Johnsen, Ezeh, Vaagan Moen, Sildnes, Bolkan Nordli, Enkerud, Onsrud
Kanskje vår beste lagdel. Vaagan Moen har vært ustabil i treningskampene, men har jo kvaliteter vi kan ha bruk for. Ellers var det bra å få inn en sentral midtbane til. På vingene er Enkerud et ålreit alternativ.

Angrep: Mendy, Midtskogen, PM Olsen
Mendy er bankers her. Litt bekymret hvis han skulle bli skadet. PM Olsen synes jeg har sett overraskende bra ut når han har fått spilletid, men fryktelig mye skadet i oppkjøringen. Midtskogen er en fighter og en rollespiller som kan bli viktig om vi jager mål eller vil ha et oppspillspunkt. Enkerud er aktuell på topp også og Onsrud kommer sannsynligvis til å spille bak spissen. En lagdel jeg synes ser forsterket ut fra i fjor.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1656
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 81 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

They call him Brotangen. He’s back, he’s back.

https://m.h-a.no/sport/ham-kam/brotange ... MGfCBY8yEc

Billig, lokal, proff og holder nivået. God som tredjestopper hvis motstanderne jager mål og pumper baller inn i feltet og også en som virkelig pusher Alegre og Færø. Egeris virker jo langt unna laget nå (og har en skade) så det her var faktisk en ganske viktig signering.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Orrhanan »

Tar vel litt tid før han er kampklar..? Men en ålreit signering uansett.


Heis
Site Admin
Posts: 261
Joined: Wed Jan 20, 2016 6:29 pm
Has thanked: 28 times
Been thanked: 17 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Heis »

Dette mener jeg er gode nyheter! Brotangen virker for meg å være fast innstilt på å levere kvalitet. Han hadde noen glipper sist sesong, men jeg trur egentlig han kunne ha blitt en type som Kamma kunne dratt nytte av som bærer av en kultur for nøkternt fokus på stabilitet og forbedring.

Jeg synes ikke Brotangen på sitt beste i fjor stod nevneverdig tilbake for Færø eller Allegre på midtstopperplassen. Han hadde noen uheldige involveringer i løpet av sesongen, men det tror jeg handler om å øve på å holde fokus i perioder hvor frustrasjon, glede, eller følelsen av at kampen er avgjort kan ta overhånd. Det gjaldt for øvrig nesten hele laget i fjor. Jeg tror med andre ord at han kan luke vekk de fleste av fjorårets småfeil. Dersom han gjør det, skal ikke veien være lang til plass i startelleveren spør du meg.


User avatar
bjorni
Posts: 13
Joined: Fri Apr 26, 2019 3:23 pm

Re: Overganger sesongen 2019

Post by bjorni »

Heis wrote: Fri Apr 26, 2019 10:06 am Jeg synes ikke Brotangen på sitt beste i fjor stod nevneverdig tilbake for Færø eller Allegre på midtstopperplassen. Han hadde noen uheldige involveringer i løpet av sesongen, men det tror jeg handler om å øve på å holde fokus i perioder hvor frustrasjon, glede, eller følelsen av at kampen er avgjort kan ta overhånd. Det gjaldt for øvrig nesten hele laget i fjor. Jeg tror med andre ord at han kan luke vekk de fleste av fjorårets småfeil. Dersom han gjør det, skal ikke veien være lang til plass i startelleveren spør du meg.
Strålende for Brotangen sin del dette og bra for Kamma, men det her er bullshit.


Vi'kke være i din verden. Jeg vil til en annen.
GSP
Posts: 748
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by GSP »

Ei "bullshit-melding" stoppa visst denne diskusjonen (eller så har det ikke vært noe særlig trafikk ut/inn :P )

HA har skrevet om at Lars Jendal kan være på vei tilbake fra lån. Skal ha stått bra i Asker, samtidig er trener Kevin Nicol ærlig på at han kunne ha reddet et par av målene de har sluppet inn. Litt det samme som Jarosinski egentlig, men på et lavere nivå. Stort pluss at han er lokal, usikkerhet på nivå ett minus. Jeg har ikke sett Lars stå siden noen av treningene i vinter, så har lite å komme med der, men liker tanken på å få frem en lokal keeper som kan stå i mange år. Om han er klar for å utfordre Jaro alt nå er vanskelig å si, men virker ihvertfall som om det ikke er reel konkurranse på keeperplass pdd. Forøvrig må vi få forklart at "away away away Jarosinski", som har blitt sunget på flere av de siste kampene, først og fremst handler om det noe karakteristiske ropet han kommer med stort sett hver gang ballen nærmer seg feltet, og ikke at alle vi supporterne som blir med å synger dette ønsker han vekk. :mrgreen:

HA har i dag også en sak om Sebastian Pedersen. Veldig lite i saken som skulle tilsi at det er noe annet enn HA som har tenkt tanken om et utlån til Kamma, men syns forsåvidt han svarer greit for seg; han mener at han gjorde rett valg ved å gå til Stabæk som 16-åring (fordi det var større mulighet for å bli ordentlig god der), han mener at han har noe uoppgjort i Ham-Kam siden han dro såpass tidlig, og er tydelig på at han trenger en bedre kamparena enn det han har i Strømsgodet akkurat nå.

4 innbytte og 1 kamp fra start viser jo at noen der mener han kan bli en god spiller, men samtidig for lite for en 20-åring som ønsker å utvikle seg. Spilte under Espen Olsen i fjor, uten at han fikk markert seg noe særlig (8 kamper, 1 mål), men så var det ikke så mange andre som fikk til noe særlig på våren der i fjor heller.

Som sagt virker det som om det er HA som står for det meste i denne saken, og det at det er en "juniorjournalist" som har laget saken får ihvertfall meg til å tro at dette ikke har all verdens rot i en faktisk overgang. Så kan det jo være at svarene til Pedersen kan gjøre Ham-Kam interessert, uten at jeg vet noe mer om det ;)

Jeg vil tro at klubben er ute og ser etter en spiss, Mendy har ikke fungert som håpet. Enkerud var god mot Raufoss, og jeg ser gjerne han fra start i flere kamper fremover. Skal man bruke Mendy mener jeg at man MÅ ha en spiller til ved siden av. Det betyr Midtskogen eller Enkerud inn, LO ned i midtbaneleddet og Solbakken eller Johnsen på benken. Jeg hadde ekstremt stor tro på Johnsen før seriestart, og er fryktelig skuffet over at det vi ser i seriespillet ikke er i nærheten av enkelte av treningskampene, og forsåvidt også treningene, i vinter. Per nå er det faktisk naturlig at det er han som blir vraket hvis man skulle legge om til to på topp. Så tror jeg kanskje ikke det er uaktuelt uansett :P


Forøvrig har Alexander Ruud Tveter spilt omtrent 5 minutter for Sarpsborg i år...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1656
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 81 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Marcus P? Sebastian P? Vil dere ha noen av de?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by rusk »

Quadrophenia wrote: Tue Jul 09, 2019 8:47 am Marcus P? Sebastian P? Vil dere ha noen av de?
Det var vel neppe helt frivillig at Marcus P. sa opp kontrakten sin i Godset. Vært mye utenomsportslig der i det siste. God spiller, men må få på plass huet. Broren har jeg ikke sett på lenge, så der har jeg ingen formening.

Når det gjelder keepersituasjonen som GSP omtaler, så tenker vel jeg at Jarosinski p.t. er et tryggere valg enn Jendal. Det er forskjell på 2.div og 1.div og Jendal trenger hente enda mer erfaring. Så får man heller ta et valg før neste sesong om de ønsker å satse på han da og dermed la Jarosinski gå.


Post Reply