Overganger sesongen 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

‪Velkommen Enkerud

Pluss: ‬

‪- Sjukt god på hodet. ‬
‪- Sa nei til Raufoss og Kongsvinger for Ham-Kam‬
- Lokal
- Fin fyr som sikkert passer godt inn i gruppa

‪Minus: ‬
‪- Rosa fotballsko‬
- Er han bedre enn Sollie Rønning egentlig?
- 28 år

‪Skrytevideo her: https://youtu.be/W5UUOl1QRRc‬


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Orrhanan »

Velkommen Jonas Enkerud. Jeg har sett endel Elverum og har veldig trua på at Jonas kan bli en viktig mann i stallen. Han er meget smart i bevegelsene, sterk i kroppen og jobber knallhardt. Ganske rask og teknisk også. Hadde ikke han slitt så mye med skader hadde han minst vært en etablert obosspiller allerede. Spilte hele vårsesongen som spiss i år og putta da en bråta med mål. Da Elverum hentet Solum ble han plassert på vingen der han puttet litt mindre. Hadde sikkert endt på minst 25 om han hadde spilt spiss hele sesongen. Kan nok gjøre en god jobb på vingen i Kamma også om det trengs.

Jeg tror også han ikke er en spesielt dyr mann i drift. Sier i H-A at han skal jobbe som fysioterapeut ved siden av. Jeg regner med at vi henter en spiss med stor fart i tillegg, om vi ikke da satser på Gran og da begynner angrepet å se bra ut.


Troru
Posts: 7
Joined: Thu Dec 13, 2018 9:06 pm

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Troru »

Nå vet jeg ikke status på Tobias Gran, men håper vi tar vare på han videre. Det samme med Borchgrevink nå som Mickelson går til godset. Uansett, velkommen til Enkerud kan bli en god erstatning for Sollie Rønning.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Troru wrote: Thu Dec 13, 2018 9:10 pm Nå vet jeg ikke status på Tobias Gran, men håper vi tar vare på han videre. Det samme med Borchgrevink nå som Mickelson går til godset. Uansett, velkommen til Enkerud kan bli en god erstatning for Sollie Rønning.
Velkommen som bidragsyter og spesielt når jeg er 100% enig med deg. Gran hadde kontrakt ut sesongen og er nok tilgjengelig. Synd han ble skadet helt på slutten der. Borch har kontrakt med vif i to år til, men et sesonglån kan være aktuelt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Orrhanan »

Quadrophenia wrote: Thu Dec 13, 2018 9:23 pm
Troru wrote: Thu Dec 13, 2018 9:10 pm Nå vet jeg ikke status på Tobias Gran, men håper vi tar vare på han videre. Det samme med Borchgrevink nå som Mickelson går til godset. Uansett, velkommen til Enkerud kan bli en god erstatning for Sollie Rønning.
Velkommen som bidragsyter og spesielt når jeg er 100% enig med deg. Gran hadde kontrakt ut sesongen og er nok tilgjengelig. Synd han ble skadet helt på slutten der. Borch har kontrakt med vif i to år til, men et sesonglån kan være aktuelt.
Jeg mener vi bør låne så få spillere som mulig den kommende tiden. Isåfall bør det være med opsjon.


rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by rusk »

Orrhanan wrote: Fri Dec 14, 2018 10:41 am
Quadrophenia wrote: Thu Dec 13, 2018 9:23 pm
Troru wrote: Thu Dec 13, 2018 9:10 pm Nå vet jeg ikke status på Tobias Gran, men håper vi tar vare på han videre. Det samme med Borchgrevink nå som Mickelson går til godset. Uansett, velkommen til Enkerud kan bli en god erstatning for Sollie Rønning.
Velkommen som bidragsyter og spesielt når jeg er 100% enig med deg. Gran hadde kontrakt ut sesongen og er nok tilgjengelig. Synd han ble skadet helt på slutten der. Borch har kontrakt med vif i to år til, men et sesonglån kan være aktuelt.
Jeg mener vi bør låne så få spillere som mulig den kommende tiden. Isåfall bør det være med opsjon.
Det som taler mot Gran er vel at han virker å være veldig skadeutsatt. I en alder av 19 år er det litt foruroligende. Men han har noen spennende kvaliteter. Jeg syntes Borchgrevink hadde en lovende start i HamKam-trøya, men sank litt i kvalitet utover sesongen. Usikker på om han er god nok til å skulle ta en fast plass.

Jeg synes for øvrig spillere på lån er en bra måte å supplere stallen på, men det bør jo primært være 1 eller 2 spillere. Ikke "halve stallen". Og gjerne sesonglån med opsjon.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by artigas »

Om de feks henter Mauritz-Hansen på lån, som h-a antyder kan være mulig, så er jo det en kjempeløsning, siden kontrakta med Stabæk går ut neste år. Håper på det.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

artigas wrote: Fri Dec 14, 2018 6:39 pm Om de feks henter Mauritz-Hansen på lån, som h-a antyder kan være mulig, så er jo det en kjempeløsning, siden kontrakta med Stabæk går ut neste år. Håper på det.
Skjønner ikke helt hvorfor Stabæk skulle ville det men. Tipper vi enten henter han permanent eller mister han til en annen klubb. Stabæk mister kanskje Boli eller Ohi da så der åpner det seg opp en plass også. Samtidig var det ikke Berg som hentet han så ikke umulig de lar han gå. Hadde vært en helt riktig spillertype inn ihvertfall.

Det samme vil jeg si om Hay, som også nevnes i artikkelen. Sterk, ambisiøs, ung midtstopper som var i den siste u21-troppen. Sånne typer er det helt optimalt å hente. Utvikling- og videresalgspotensiale.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Orrhanan
Posts: 157
Joined: Fri Jan 22, 2016 12:33 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 2 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Orrhanan »

Høyreback Steffen Skogvang Pedersen klar!

https://m.h-a.no/sport/ham-kam/tromsdal ... BazKRaUmEc

Utifra det jeg har funnet på nettet har han gjort sakene sine meget bra i TUIL. Vært snakk om TIL ved flere anledninger og var også nære FFK før denne sesongen. Spilte ikke like mange kamper i år som i fjor, men det skyldtes en hjernerystelse. Han har landskamper i futsal og heier på Manu.


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by GSP »

Christian Landu-Landu skal være ferdig i TIL. Riktig type for Kamma, kriger på midten. For dyr? God nok?

Any thoughts?


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
Post Reply