Overganger sesongen 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by artigas »

Ser for øvrig Mats Andre Kaland er klubbløs og trener med FFK, men sier han ikke vil spille i 2.div. Har sagt nei til mer spill i Kisa. Kunne det vær noe for Ham-Kam? Kan bekle mange roller og gi konkurranse om backplass.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

artigas wrote: Wed Feb 20, 2019 9:13 am Ser for øvrig Mats Andre Kaland er klubbløs og trener med FFK, men sier han ikke vil spille i 2.div. Har sagt nei til mer spill i Kisa. Kunne det vær noe for Ham-Kam? Kan bekle mange roller og gi konkurranse om backplass.
Meget godt tips. Hadde värt helt perfekt.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Gjendineggen wrote: Wed Feb 20, 2019 12:28 am Synes Abu viste nok i fjor til at han fortjener å være med et år til, til tross for den høye lønna. Han blør for drakta, og er en av de som løper mest. Viktig både offensivt og defensivt. Er forsåvidt enig i at han mangler litt sluttprodukt, men så lenge han skaper såpass mye trøbbel for motstanderne, så driter jeg i om kun 30% av avleveringene/dribleraidene på de siste 30 meterne ender med suksess. Poenget er at han til tross for det "dårlige" sluttproduktet, så er han kanskje den som skaper mest for de andre spillerne. Om Helstrup klarer å få han til å øke effektiviteten sin, så blir han veldig viktig. Vi kan ikke ta for gitt at en erstatter vil lykkes noe bedre enn Abu heller.

Er selv litt fan av typen. Veldig "u-HamKam" i kultur og spillestil, men måten han kjemper og kriger, gjør at han passer inn på så mange måter allikevel. Fikk nesten tårer i øynene av måten han ga alt på, i et par av hjemmekampene i fjor.
Abu er virkelig en vattendelare (som man sier på svensk) og det er litt kult. Vil jo tro han blir her til i sommer ihvertfall også får vi se hva han får av posisjon i stallen.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
rusk
Posts: 375
Joined: Sun Jan 24, 2016 9:55 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by rusk »

Quadrophenia wrote: Wed Feb 20, 2019 9:58 am Abu er virkelig en vattendelare (som man sier på svensk) og det er litt kult. Vil jo tro han blir her til i sommer ihvertfall også får vi se hva han får av posisjon i stallen.
Ikke unaturlig at en slik spiller splitter supporterne. Meget uortodoks og har noen egenskaper det er vanskelig å se bort fra. Han skaper mye trøbbel for motstandere som flere er inne på, men han skaper dessverre omtrent like mye trøbbel for medspillere. Meget lite forutsigbar i spillestilen. Kan krysse fingrene for at Helstrup og Olsen kan klare å gjøre han litt mer taktisk skolert, men jeg har mine tvil.


GSP
Posts: 747
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by GSP »

Har egentlig veldig sansen for Kaland, men burde vi ikke sikte oss på noen yngre? Altså, spillere rundt 19-20 tenker jeg, rett og slett fordi ganske mange av de som har kommet inn ellers er godt over 20, faktisk også mot slutten av 20-årene. Mendy og Enkerud er 28-29, Norby er 32, LG er 27, Steffen Skogvang Pedersen blir 26. Petter Mathias Olsen er ung, 21 år og personlig mener jeg at det ser ut som vi har truffet veldig bra på på det som har kommet inn, men hvis vi regner Norby og Pedersen som relativt klare førstevalg tenker ihvertfall jeg at en backup-spiller heller er en unggutt som ønsker å kjempe seg inn.

Samtidig, vi har forsåvidt mista tre mer eller mindre rutinerte typer i Truls, Ivar og Lars fra i fjor, så kanskje rom og behov for en rutinert til inn? Uansett, jeg tviler på at de er helt ferdige med signeringer bortpå Brisken :mrgreen:


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

Ny spiller på vei inn. Er det en back? Er han ung? Er han på g18-landslaget?


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
BVegard
Posts: 82
Joined: Fri Jan 29, 2016 7:40 pm
Been thanked: 4 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by BVegard »

Kan vel være så enkelt som Hippe Fagereng på kontrakt? Eller har han allerede signert?


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1652
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 79 times
Been thanked: 118 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

BVegard wrote: Thu Feb 21, 2019 11:01 am Kan vel være så enkelt som Hippe Fagereng på kontrakt? Eller har han allerede signert?
Det kan det også være ja.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
Corrales
Posts: 180
Joined: Fri Jan 22, 2016 11:27 pm
Been thanked: 2 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Corrales »

BVegard wrote: Thu Feb 21, 2019 11:01 am Kan vel være så enkelt som Hippe Fagereng på kontrakt? Eller har han allerede signert?
Hvis det skulle vise seg å være tilfelle så har den twitterkontoen ropt "ulv ulv" en gang for mye.


artigas
Posts: 135
Joined: Fri Jan 22, 2016 6:55 pm
Been thanked: 16 times

Re: Overganger sesongen 2019

Post by artigas »

Husker at de nylig skrev "Exciting things are happening....." og "tålmodighet.." og ingenting skjedde. Mista fokus på gjøremålene mine den kvelden. Prøver å ikke bite på en gang til.


Post Reply