Overganger sesongen 2019

Spillere, kamper, overganger etc.
GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by GSP »

ail wrote: Sun Feb 10, 2019 11:55 am Noen vi burde kvitte oss med før sesongstart?
Ja, én...


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Overganger sesongen 2019

Post by ail »

Og du forstår fint lite, GSP. Helt seriøst kunne jeg diskutert saklig med en av dere? Ansikt til ansikt, og aller helst med deg eller Simen A.

Kan godt være på Tante Gerda eller ett annet sted i Hamar.
Last edited by ail on Tue Feb 12, 2019 3:37 pm, edited 1 time in total.


User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Overganger sesongen 2019

Post by ail »

Vanskelig å komme seg til Fartbana uten førerkort, dårlig bussforbindelse dit. Tenk litt over det.

Jeg vet ikke hvordan jeg kan få sagt det ellers, men det føles litt detalj styrt det her.


GSP
Posts: 755
Joined: Sat Jan 23, 2016 1:01 pm
Has thanked: 47 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by GSP »

ail wrote: Mon Feb 11, 2019 12:13 am Og du forstår fint lite, GSP.
Hvis man ønsker å snakke med noen er vel kanskje ikke dette den beste måten til å invitere til en samtale?

Jeg har vært, og vil fortsette å være, mulig å treffe i forbindelse med de fleste hjemmekampene til HamKam, enten på Docile før kamp eller på Briskeby.

Ellers er det forsåvidt sant at jeg nok skjønner fint lite, ihvertfall har jeg problemer med å forstå hva Fartbana har med saken, og hva som er "detaljstyrt" må du nok utdype noe mer.


For en lykke det er å få lov til å treffe folk i perfekt harmoni med seg sjøl!

Forøvrig mener jeg at Kongsvinger burde vært jevnet med jorda.
User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

GSP wrote: Mon Feb 11, 2019 8:06 pm
ail wrote: Mon Feb 11, 2019 12:13 am Og du forstår fint lite, GSP.
Hvis man ønsker å snakke med noen er vel kanskje ikke dette den beste måten til å invitere til en samtale?

Jeg har vært, og vil fortsette å være, mulig å treffe i forbindelse med de fleste hjemmekampene til HamKam, enten på Docile før kamp eller på Briskeby.

Ellers er det forsåvidt sant at jeg nok skjønner fint lite, ihvertfall har jeg problemer med å forstå hva Fartbana har med saken, og hva som er "detaljstyrt" må du nok utdype noe mer.
Stiller meg bak dette.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Overganger sesongen 2019

Post by ail »

GSP wrote: Mon Feb 11, 2019 8:06 pm Hvis man ønsker å snakke med noen er vel kanskje ikke dette den beste måten til å invitere til en samtale?
Ja, det er jo det jeg har gjort. Eller skal vi ta samtalen på skype mener du? Bedre enn å komme med slengbemerkinger fra begge sider basert på misforståelser inne på et offentlig forum. :roll:

Nå er det fire-fem personer som skriver på dette forumet her så hvor liten sammenheng fartbana har, bryr jeg meg ikke så mye om. Det jeg mener er at de som kommer fra breddefotballen i Ham-Kam, ikke har noen klubb på seniornivå, i motsetning til de som kommer fra for eksempel Moelven IL som faktisk har veldig bra fasiliteter.

Og for ikke å spore helt av fra tråden her, synes det er litt i overkant med utskftninger stallen. Og at det nesten er ødeleggende for det sportslige, mener vi kastet bort minimum en kvalikk plass på de mange utskiftningene i fjor. Burde heller bygget videre på stallen fra opprykket. Og jeg er litt smålei av at vi skal drive spillerutvikling med spillere som er for dårlige for lag vi bør være på nivå med. Kunne heller signert Tobias Grahn fremfor å hente en ny leiesoldat.

Edit 16:00:
Kan også trekke inn Brumunddal som aldri klarer å skape interesse rundt sin egen klubb med unntak av noen få oppgjør mot Kamma. Burde være mulig å skape interesse rundt en klubb som ligger mellom Norsk-Tipping ligaen og Postnord.

Jeg blir også nødt til å presisere at jeg ikke er så fan av innendørshaller, selv om jeg har spilt fotball i skipet.
Last edited by ail on Tue Feb 12, 2019 4:12 pm, edited 5 times in total.


User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Overganger sesongen 2019

Post by ail »

Det er nesten så overganger blir ett fenomen for kamaforum og twitter.


User avatar
Quadrophenia
Site Admin
Posts: 1658
Joined: Mon Jan 18, 2016 8:53 am
Location: Oslo
Has thanked: 83 times
Been thanked: 120 times
Contact:

Re: Overganger sesongen 2019

Post by Quadrophenia »

ail wrote: Tue Feb 12, 2019 3:15 pm
GSP wrote: Mon Feb 11, 2019 8:06 pm Hvis man ønsker å snakke med noen er vel kanskje ikke dette den beste måten til å invitere til en samtale?
Ja, det er jo det jeg har gjort. Eller skal vi ta samtalen på skype mener du? Bedre enn å komme med slengbemerkinger fra begge sider basert på misforståelser inne på et offentlig forum. :roll:

Nå er det fire-fem personer som skriver på dette forumet her så hvor liten sammenheng fartbana har, bryr jeg meg ikke så mye om. Det jeg mener er at de som kommer fra breddefotballen i Ham-Kam, ikke har noen klubb på seniornivå, i motsetning til de som kommer fra for eksempel Moelven IL som faktisk har veldig bra fasiliteter.
Det fantes da et Ham-Kam3 for noen år siden der omtrent alle kunne spille. Men det tror jeg ble lagt ned pga lite oppslutning. Ellers er det mange kompislag i distriktet da.
ail wrote: Tue Feb 12, 2019 3:15 pm Og for ikke å spore helt av fra tråden her, synes det er litt i overkant med utskftninger stallen. Og at det nesten er ødeleggende for det sportslige, mener vi kastet bort minimum en kvalikk plass på de mange utskiftningene i fjor. Burde heller bygget videre på stallen fra opprykket. Og jeg er litt smålei av at vi skal drive spillerutvikling med spillere som er for dårlige for lag vi bør være på nivå med. Kunne heller signert Tobias Grahn fremfor å hente en ny leiesoldat.
Sånn sett i ettertid er det kanskje én spiller de skulle beholdt, nemlig Cordero. Da hadde vi hatt en venstreback og Alegre kunne fått lov til å være midtstopper, der han er blant obosligaens beste.

Ellers kvittet vi oss med:

Kevin Beugre - som Knappen mente ikke løp nok. Kanskje han hadde gjort en bedre jobb enn Buduson, men med 7 mål i 2.div i fjor er det lite som tyder på det.
John Anders Rise (Legger opp)
Francois Yabre - hadde ikke obosnivået, rett og slett. Gikk til Mjølner
Mikkel Gran Frankmo (Brumunddal) - ikke obosnivå, mer utbytte av å spille fast på lavere nivå
Frank Semou - Ikke mulig å beholde. Har lagt opp nå visstnok
Håvard Dalseth - hadde ikke obosnivå
Marius Bratberg Lund - ville til Oslo for å studere.
Lars Jendal (Nybergsund, lån)

Hvem av de her mener du vi burde beholdt?

Tobias Gran sliter fortsatt med skader og han har bedre av å bygge seg opp sakte, men sikkert i lavere divisjoner tror jeg. Den eneste innleide spilleren vi har hentet, Petter Mathias Olsen, koster oss ingenting og kontrakten hans med LSK går ut i sommer, så om han imponerer, kan vi hente han på bosman i sommer.


"Man velger ikke lag, man får de tildelt". Ståle Solbakken, 2004
User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Overganger sesongen 2019

Post by ail »

ja, men du forstår fortsatt ikke en dritt. Veldig få igjen i Hamar, de fleste har funnet klubber rundt omkring i landet og vil nok ikke være interessert i å spille fotball med meg på et så lavt nivå som 5. div. Mange har også lagt opp. Ridabu kan rykke opp de også, men de er desverre for dårlige. Jeg vil uansett ha liten tilhørighet til Ridabu il.

Beugre og Yabres kontrakt burde definitivt vært fornyet. Kanskje Semou sin også, en sak som i mine øyne er helt forferdelig.

Men du mener vel at jeg fortsatt skal ta toget til Briskeby, betale inngang og klappe i hendene?

Og slutt for faen og fortell meg om en spiller har Obos nivå eller ikke. Jeg klarer da å bedømme en spiller på egenhånd. Dem er i hvertfall bedre enn de middelmådighetene som kommer inn i laget nå. Egeris er for dårlig med ball til å spille i Obos, skjønner du nå? Antall mål har da strengt talt lite å si. Blant annet spilletid bør taes til betraktning, så er det ganske mange faktorer utenom det. Der er jeg uenig Knappen sin vurdering som nå har mistet jobben.

Din hæstkuk.


User avatar
ail
Posts: 29
Joined: Sun Jan 27, 2019 9:30 pm

Re: Overganger sesongen 2019

Post by ail »

Quadrophenia wrote: Wed Feb 13, 2019 10:11 am Ellers kvittet vi oss med:

Kevin Beugre - som Knappen mente ikke løp nok. Kanskje han hadde gjort en bedre jobb enn Buduson, men med 7 mål i 2.div i fjor er det lite som tyder på det.
John Anders Rise (Legger opp)
Francois Yabre - hadde ikke obosnivået, rett og slett. Gikk til Mjølner
Mikkel Gran Frankmo (Brumunddal) - ikke obosnivå, mer utbytte av å spille fast på lavere nivå
Frank Semou - Ikke mulig å beholde. Har lagt opp nå visstnok
Håvard Dalseth - hadde ikke obosnivå
Marius Bratberg Lund - ville til Oslo for å studere.
Lars Jendal (Nybergsund, lån)
Dalseth var for middelmådig, Frankmo burde kanskje vært tatt vare på med tanke på samholdet i laget, Bratberg Lund har jeg ikke sett så mye men synes Brotangen var en god erstatning, Jendal burde vært 2. keeper. Og når det er sagt, så synes jeg dagens yngre er ganske bortskjemte når det kommer til muligheter og spilletid. Mickelson hadde kanskje blitt tatt med på et juniorlag om det var på min tid.

Så jeg synes ikke så synd på Bratberg Lund som måtte ta turen til Kjelsås for å erstatte Lars Brotangen, muligens litt feil klubb å gå til men det er en annen sak.


Post Reply